۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

سامانه انتخاب پیامکهای تبلیغاتی تا 2 ماه آینده راه اندازی می شود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، حسین فلاح جوشقانی در گفتگوی شبکه خبر، با اشاره به اقدامات انجام شده در گذشته برای ساماندهی خدمات پیامکی، گفت: آمار قابل توجهی وجود دارد  که نشان می دهد مردم علاقه ندارند به صورت ناخواسته پیامک تبلیغاتی دریافت کنند.

وی هدف از ساماندهی خدمات پیامکی را اینگونه توصیف کرد که مشترکین بتوانند آن دسته از پیامک های تبلیغاتی و خدماتی را که خود انتخاب می کنند از طرف اپراتورها ارسال شود و مردم از این طریق دریافت پیامک ها را خودشان مدیریت کنند.

جوشقانی با بیان اینکه خدمات پیامکی در مصوبه سازمان تنظیم مقررات به دو دسته تقسیم شده است، افزود: یک دسته پیامک های انبوه که حاوی محتوای تبلیغاتی، اطلاع رسانی و اضطراری باشد که رایگان است و دسته دیگر پیامک های ارزش افزوده که برای مشترک هزینه دارد مانند پیامک هایی که بانک ها برای مشتریان خود ارسال می کنند و یا پیامک های دریافت میزان جرایم رانندگی و پیامک هایی که در قالب مسابقه و سرگرمی به مشترکین ارسال می شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: مقرر شده است برای ساماندهی ارسال این پیامک ها اپراتورها به صورت یکسان سامانه ای طراحی کنند که پیامک ها به صورت دسته بندی شده در اختیار مشترکین قرار گیرد و مشترک با انتخاب هر دسته از این پیامک ها درخواست ارسال و یا عدم ارسال آنها را به اپراتور اعلام می کند.

وی با بیان اینکه این سامانه تا  2 ماه آینده راه اندازی می شود، گفت: این مصوبه تا چند روز آینده به اپراتورها ابلاغ می شود و حداکثر در ابتدای اردیبهشت ماه سال آینده این سامانه  به طور کامل در اختیار مشترکین قرار می گیرد و مردم می توانند از طریق روش های مختلف مانند سایت اپراتورها و بستر USSD خدمات پیامکی خود را ساماندهی کنند.

جوشقانی در پاسخ به سوالی درباره نحوه دسترسی شرکت ها به شماره های مردم، با اشاره به اینکه به روش های مختلفی شماره های مردم در دسترس قرار می گیرد، افزود : از طریق شبکه های اجتماعی، اپ هایی که در بازار وجود دارد و فروشگاه هایی که مردم شماره تماس خود را ارایه می کنند، امکان دسترسی به شماره های تلفن همراه مردم وجود دارد.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان اپراتورها به صورت گسترده و ساماندهی شده، دیتا بیس مشترکین خود را در اختیار شرکت ها قرار نمی دهند و چنین بحثی مطرح نیست.

جوشقانی با بیان اینکه در حال حاضر در هر فروشگاهی از مشتری شماره تلفن اخذ می شود، گفت: مطمئن باشید که هر فروشگاهی در شهر بالغ بر یک میلیون شماره تلفن را ذخیره کرده است البته ممکن است دفاتری از اپراتورها دیتا بیس شماره ها را در اختیار دیگران قرار داده باشند که دسترسی تمام این دفاتر مسدود شده است .

وی با اشاره به اینکه دستوالعمل بسیار سختگیرانه ای به اپراتورها در این زمینه داده شده است، خاطر نشان کرد: البته تبعات منفی که در این زمینه برای کسب و کارهای اپراتورها ایجاد می شود شاید به چندین برابر خسارت برسد چرا که بیشترین سرمایه اپراتورها اعتماد مشترکین است .

رئیس سازمان تنظیم مقررات در پایان این گفتگو تاکید کرد: اگر مردم در رابطه با ارسال پیامک ها بدون اجازه آنها مشکلی داشتند می توانند به صورت تلفنی و پیامکی با شماره 195 تماس بگیرند و در عین حال هر سه ماه یک بار نیز بازخورد اجرای این مصوبه بررسی شده و در صورت نیاز اصلاح می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

15008