۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

گردشگری هزاره

این نوع از گردشگری سابقه طولانی ندارد و تقریبا همزمان با نوپدیده فناوری اطلاعات و ارتباطات، به جهانیان معرفی شده است.

در این مدل از گردشگری بر پایه زیرساخت های ارتباطاتی و به کمک وب و اینترنت، از طریق درگاه ها و سایت های این حوزه می توان به اقصی نقاط جهان سفر کرد.

در تعریف عمومی، گردشگری مجازی، حضور در سرزمین دیجیتالی وب و مشاهده داده‌های صوتی، متنی و تصویری از دنیای فیزیکی پیرامون هر کدام از ما مطرح شده است.

در این گونه از گردشگری اصطلاحا کاربران در هر کجای جهان که باشند می توانند تنها با یک کلیک به گوشه دیگری از جهان سفر کنند و از مواهب آن بهره مند شوند.

با گسترش فناوری های اطلاعاتی و اپلیکیشن های موبایل و رایانه، هوش مصنوعی، فناوری های ویدیویی و واقعیت افزوده، بسیاری جلوه های نوین برای گردشگری به ارمغان آمده است که به دنبال آن شاهد تحول در عرصه گردشگری مجازی هستیم.

هر چقدر جلوتر می رویم، رشد فزاینده فناوری ها موجب می شود افراد به طرق مختلف بتوانند گردشگری را در فضای مجازی تجربه کنند و در هر شکل و مرحله ای، از مزایای آن بهره ببرند. از سوی دیگر رونق بازار گردشگری فارغ از مشکلات اقتصادی، موجب پیدایش بنگاه های اقتصادی شده است که در این راستا سرویس و خدمات ارائه می دهند.

هر کاربر می تواند با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود به دنیایی از جاذبه های گردشگری دیجیتالی و مجازی قدم بگذارد بدون آنکه نیازی به جابجا شدن یا صرف انرژی و هزینه زیاد داشته باشد.

با استفاده از هوش مصنوعی اپ های رایج و معتبر، امکان استفاده از ابزارهای ترجمه آنلاین و انتخاب مناسب ترین سفرهای مجازی با جستجوی دقیق همراستا با اراده و سلیقه شخصی افراد فراهم شده است و مسافران دیجیتالی به خوبی می توانند تجربه مسافرت های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

پیش از سفر یا در حین سفر کاربران می توانند از نظرات مختلف برای مقصد مورد نظر آگاه شوند و خود نیز آورده ای در این راستا داشته و ارائه دهند.

البته ابزارهای گردشگری مجازی بیش از سفرهای مجازی کاربرد دارد و از جمله آن می توان به ارائه ارزش افزوده هایی روی تلفن همراه مانند راهنمای الکترونیکی، پیامک های اطلاع رسانی، استفاده از منوی آپشنال، خریدهای مجازی، نقشه های آنلاین، رزرو محل اقامت، امکانات جابجایی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

در سفرهای فیزیکی ابزارهایی مانند مسیریاب های دیجیتالی و تاکسی های آنلاین از طریق اپ های موبایلی بسیار کاربردی و ضروری برای دنیای امروز به نظر می رسند.

با توجه به اهمیت گردشگری مجازی و امکانات مرتبط با آن برای تحقق آسان خواسته کاربران، به زودی توسعه آن را در کشورمان نیز شاهد خواهیم بود و علت آن نیز افزایش آگاهی و تقاضای مردم است.

 

محمد فواد رحمان سرشت

مدیر مسئول شبکه خبری ICTPRESS 

منبع: روزنامه ثروت

نظرات : 0

ثبت نظر

50102