۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

بازگشایی نماد‌های مختلف معاملاتی در بازار سهام فرابورس ایران

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امروز شنبه دهم شهریور‌ماه 67 میلیون سهم به ارزش 174 میلیارد ریال در بازار اول و 283 میلیون سهم به ارزش 804 میلیارد ریال در بازار دوم میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که نماد «ذوب» با حجم معاملات بیش از 83 میلیون سهمی به ارزش افزون بر 158میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در مجموع دو بازار اول و دوم در اختیار گرفت.

از طرف دیگر، بازار پایه امروز شاهد خرید و فروش 429 میلیون سهم به ارزش 766 میلیارد ريال در سه تابلو خود بود. همچنین نماد «فالوم1» متعلق به شركت آلومتك پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام و انتقال به تابلو ج بازار پايه امروز بازگشایی شد. از جمله بازگشایی‌های امروز بازار سهام علاوه بر نماد فالوم می‌توان به نماد‌های «وحافظ»، «حخزر»، «افرا»، «وسنا»، «کاتیا»، «میهن» و.. اشاره کرد.

در بازار ابزار‌های نوین مالی نیز در روزی که گذشت 13 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 238 میلیارد ريال جا‌به‌جا شد و نماد «سخاب7» بیشترین ارزش معاملاتی را در بازار اوراق با درآمد ثابت از آن خود کرد.

در همین حال در تابلو اوراق تسهیلات مسکن حدود 55 هزار ورقه تسه به ارزش 36 میلیارد ریال میان خریداران و فروشندگان دست‌به‌دست شد و قیمت‌ها در بازه 637 هزار تا 663 هزار ریال نوسان کرد.

در نهایت، شاخص کل فرابورس ایران امروز با 11 واحد کاهش در حالی در پله 1545واحدی ایستاد که سه نماد «هرمز»، «زاگرس» و «ذوب» بیشترین تاثیر منفی را بر افت آیفکس بر جای گذاشتند. به‌علاوه، نماد‌های «حخزر»، «افرا» و «کاسپین» شاهد بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های «اوان» و «ریشمک» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

نظرات : 0

ثبت نظر

67036