۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۱ مهر

میرزایی: 64 درصد ساختمان‌های شهری کشور دارای آدرس استاندارد شدند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، کاظم میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه گردهمایی تبیین اهداف و بهره مندی دستگاه های اجرایی از پروژه GNAF در کرمانشاه با اشاره به اینکه کار ژئوکُدینگ (تعیین طول و عرض جغرافیایی هر مکان) بر مبنای نقشه‌های پارسل بندی (مشخص‌شدن محدوده هر ملک در نقشه) در هر شهر انجام می شود، افزود: در حال حاضر پایگاه نشانی استاندارد در 78 شهر کشور تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: طی سه سال گذشته از مجموع بیش از  یک هزار و 260 شهر کشور تنها نقشه پارسل بندی 300 شهر را به دست آوردیم که تشکیل پایگاه نشانی استاندارد، برای 78شهر در سال 96انجام شد و بقیه برای سال97 در دستور کار قرار دارد که بیشتر شامل مراکز استانها و شهرهای بزرگ کشور می شود.

او اظهار داشت: با اجرای این پروژه، طول و عرض جغرافیائی برای هر مکان در کشور به دست می آید و پایگاه نشانی مکان محور و استانداردی ایجاد می شود که هموطنان می توانند با مراجعه به سامانه sina.post.ir به آدرس استاندارد و مکان ملک روی نقشه دسترسی پیدا کنند.

میرزایی ساختمان های بدون پلاک و معابر بدون نام را از جمله موانع اصلی اجرای کامل پروژه GNAF دانست و تصریح کرد: دسترسی به آدرس استاندارد در گرو داشتن این دو عامل است.

وی در خصوص اجرای این پروژه در روستاها نیز گفت: فاز بعدی پروژه مجهز کردن اماکن روستایی به آدرس استاندارد است که البته نداشتن نقشه های پارسل بندی از چالش های اساسی در این مناطق است.

نظرات : 0

ثبت نظر

90784