۱۴۰۳ جمعه ۰۱ تیر

امضای توافق‌نامه ۱۲۰ میلیاردریالی توسط شاتل و دانشگاه امیرکبیر در حوزه هوش مصنوعی

ICTPRESS - مراسم امضای توافق‌نامه همکاری میان گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شاتل و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه هوش مصنوعی در راستای ارتباط دانشگاه با صنعت، امروز دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، محمدحسن شانه‌ساززاده رئیس هیات مدیره شرکت شاتل با تأکید بر اهداف اصلی همکاری با دانشگاه‌ امیرکبیر در حوزه هوش مصنوعی گفت: یکی از این اهداف، ایجاد پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه برای رفع نیازهای جامعه و کاربردهای مختلف هوش مصنوعی در صنعت است.

 

 

وی افزود: موضوع هوش مصنوعی تحولات اساسی در صنعت ایجاد می‌کند، قیمت تمام شده را کاهش و سرعت عمل را بالا می‌برد. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است تا آنجا که می‌بینیم آمریکا شرایط سختی برای صادرات ابزار هوش مصنوعی به سایر کشورها حتی کشورهای اروپایی ایجاد کرده است بنابراین همه کشورها به دنبال این هستند که تسلط خودشان بر هوش مصنوعی را گسترش دهند. ما به اهمیت این موضوع پی برده‌ایم و با توجه به اینکه شاتل بخش خصوصی است، با بهترین دانشگاه‌ها و البته کمترین ریسک، در راستای توسعه هوش مصنوعی قرارداد بسته‌ است. 

وی در ادامه گفت: هدف دوم جلوگیری از خروج نخبگان از کشور است؛ همانطور که شاهدیم، نخبگان که سرمایه‌های انسانی کشور هستند و سال‌ها در بهترین دانشگاه‌های کشور تحصیل کرده‌اند، پس از اتمام تحصیل از کشور خارج می‌شوند. با همکاری میان صنعت و دانشگاه می‌توان زمینه‌ای فراهم کرد تا این سرمایه‌های انسانی فرصت تحصیل، پژوهش و اشتغال پیدا کنند و به این ترتیب، در کشور ماندگار شوند.

رئیس هیات مدیره شرکت شاتل تصریح کرد: اعتبار قرارداد سه ساله این شرکت با دانشگاه امیرکبیر ۱۲۰ میلیارد ریال است که البته حداقل مبلغ برای سرمایه‌گذاری است و به محض شروع این همکاری و تعریف پروژه‌های متعدد این سرمایه باید افزایش پیدا کند.

 

 

علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم، تعامل و برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه را به‌عنوان یکی از اهداف اصلی همکاری میان شاتل و دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت هوش مصنوعی، توجه ویژه‌ای به این موضوع در ارگان‌های مختلف وجود دارد؛ این دانشگاه هم در حال تدوین و نگارش سند جامع آموزش هوش مصنوعی است که به‌زودی ارائه می‌شود.

وی همکاری با شاتل را از دستاورد‌های مهم این دانشگاه دانست و تصریح کرد: دانشگاه پلی‌تکنیک با شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف دولتی همکاری می‌کند اما اینکه قرار است این همکاری با یکی از شرکت‌های بزرگ و مطرح بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات انجام شود، موجب خرسندی است.

محمدجواد عامری معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تأکید بر لزوم همکاری و پیوند میان دانشگاه و صنعت گفت: توافق‌نامه همکاری میان شرکت شاتل و دانشگاه امیرکبیر از جنس همین پیوند میان علم و صنعت است.

توافق‌نامه همکاری میان شاتل و دانشگاه امیرکبیر از چندین بخش تشکیل شده و عامری با اشاره به مهم‌ترین بخش آن گفت: ایجاد پژوهشکده مشترک هوش مصنوعی داخل دانشگاه، با رویکرد مشارکت و همکاری در پروژه‌های هوش مصنوعی شرکت شاتل، یکی از اهداف این توافق‌نامه است.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

24752