۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

مراسم اختتامیه چهارمین دوره جایزه ملی کیفیت ICT برگزار شد

به گزارش ICTPRESS  ، در مراسم  اختتامیه چهارمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس خسروی معاون وزیر ارتباطات و دبیرشورا سیاست گذاری این جایزه گفت: کلیه گواهینامه های ارائه شده در این فرآیند به امضاء و تایید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیده است.
خسروی با تاکید بر لزوم فرهنگ کیفی ‌نگری و جلب رضایت مشتری و مصرف‌کننده در خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان محور تکنولوژی، گفت: یکی از دستاوردهای برگزاری این جایزه در سطح ملی، به اشتراک گذاشتن تجربه‌های موفق سازمان‌های فعال در این حوزه است.
وی با بیان اینکه رضایت مشتریان اصلی ترین عامل موفقیت و برخورداری از کیفیت در بنگاه های اقتصادی است، افزود: گسترش امکانات به تنهایی نمی تواند در پیشبرد اهداف اقتصادی و رسیدن به کیفیت مطلوب در تمام شئون زندگی مؤثر باشد.
مدیرعامل زیرساخت با اشاره به بمباران اطلاعاتی که به صورت لحظه لحظه در همه جای دنیا در حال شکل گیری است، بر عملیاتی شدن تحلیل نتایج و ارتقا کیفیت تأکید کرد.
مهندس خسروی ارج نهادن به تلاش فعالان در بخش ICT کشور را ضروری برشمرد و افزود: محور تکنولوژی و دانش در حوزه ICT  و کسب رضایت متوازن ذی نفعان برای رسیدن به موفقیت پایدار حائز اهمیت است.
دبیر جایزه ملی کیفیت، ایمان و عمل را دوعرصه مهم برای رسیدن به کیفیت مطلوب معرفی کرد و افزود: الحمدلله جایزه ملی کیفیت، هرساله  پیشرفت خوبی را طی می کند.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی منسجم برای برگزاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه و بین‌الملل و تبدیل شدن جمهوری اسلامی به عنوان قطب اجرایی این جایزه در دستور کار است تا علاوه بر ایفای نقش محوری برای ایران در این حوزه زمینه ایجاد یادگیری متقابل نیز فراهم شود.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی منسجم برای برگزاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه و بین‌الملل و تبدیل شدن جمهوری اسلامی به عنوان قطب اجرایی این جایزه در دستور کار است تا علاوه بر ایفای نقش محوری برای ایران در این حوزه زمینه ایجاد یادگیری متقابل نیز فراهم شود.
​​​​​​​خسروی بر رضایت پروردگاردر رسیدن به کیفیت در مسیرتعالی تاکید کرد و ادامه داد: خروجی برخورداری از جایزه ملی کیفیت به نفع ارائه دهندگان خدمات و محصول است.​
تاکید بر اهمیت خلاقیت و نوآوری درحرکت به سوی ارتقاء کیفیت
در ادامه مراسم، دکتر زارع عضو شورای سیاست گذاری و مجری جایزه ملی کیفیت (ICTINQA) گفت: امروزه براساس علوم نوین مدیریت ارتقاء کیفیت، دارای ابزارهای گوناگونی است و فعالیت های یک بنگاه اقتصادی شامل فرآیند طراحی، تولید و عرضه محصول است که فقط در قالب اجرای استانداردها و سیستم های علمی جاری می شود.
وی با بیان اینکه کیفیت را نمی توان در چارچوب استانداردهای ناظر بر مرغوبیت محصور دانست، افزود: زمانی کیفیت جامع متجلی می شود که محصول فعالیت مدیران کیفیت مدار، سیستم ها و فرآیندهای منظم بر مبنای کیفیت و استانداردهای محصول باشد.
دکتر زارع بر اهمیت خلاقیت و نوآوری در ارائه کیفیت در عرصه جهانی تأکید کرد و گفت: خلاقیت و نوآوری حرکت به سوی بهبود و بهینه سازی است و در عرصه کیفیت، زمان، مرغوبیت، قیمت و خلاقیت بسیار حائز اهمیت است.
مجری جایزه ملی کیفیت اظهار کرد: جایزه ملی کیفیت ICT ابزار گسترده ای برای رسیدن به توسعه اقتصادی است و فرصت مغتنمی را برای ارزیابی شرکتها، بانکها و سایر سازمانهای فعال در حوزه ICT  فراهم می کند.
زارع بر ارتقاء سطح کیفیت ارائه خدمات زیربنایی دولت الکترونیک تأکید کرد و افزود: ارتقاء توان رقابت پذیری بخش ICT کشور در بازارهای جهانی یکی از اهداف این جایزه است.
در این مراسم که همزمان با 9 اسفند روز حمایت از مصرف کننده برگزارشد، ازشرکت‌های برتر ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور، تقدیر شد.
جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات هرساله در ۳ سطح گواهی نامه اهتمام بر کیفیت، اشتهار بر کیفیت و تندیس کیفیت برگزار می‌شود. همچنین کیفیت محصولات ارائه شده و نتایج ارزیابی محصولات جزو مهمترین معیارها در ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ICT است.

نظرات : 0

ثبت نظر

57471