۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

ارتقا توان رقابت پذیری ICT کشور از اهداف جایزه ملی کیفیت است

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر زارع عضو شورا سیاست گذاری و مجری جایزه ملی کیفیت (ICTINQA) بر اهمیت خلاقیت و نوآوری در ارائه کیفیت در عرصه جهانی تأکید کرد و گفت: خلاقیت و نوآوری حرکت به سوی بهبود و بهینه سازی است و در عرصه کیفیت، زمان، مرغوبیت، قیمت و خلاقیت بسیار حائز اهمیت است.
وی بر نقش محوری ایران اسلامی  به عنوان قطب اجرای جایزه ملی کیفیت تاکید کرد وگفت: امیدواریم براساس برنامه ریزی های منسجم، برگزاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات درسطح منطقه ای و بین المللی انجام شود.
زارع اظهارکرد: امروزه براساس علوم نوین مدیریت ارتقا کیفیت، دارای ابزارهای گوناگونی است و فعالیت های یک بنگاه اقتصادی شامل فرآیند طراحی، تولید و عرضه محصول است که فقط در قالب اجرای استانداردها و سیستم های علمی جاری می شود.
وی با بیان اینکه کیفیت را نمی توان در چارچوب استانداردهای ناظر بر مرغوبیت محصور دانست، افزود: زمانی کیفیت جامع متجلی می شود که محصول فعالیت مدیران کیفیت مدار، سیستم ها و فرآیندهای منظم بر مبنای کیفیت و استانداردهای محصول باشد.
مجری جایزه ملی کیفیت اظهار کرد: جایزه ملی کیفیت ICT ابزار گسترده ای برای رسیدن به توسعه اقتصادی است و فرصت مغتنمی را برای ارزیابی شرکتها، بانکها و سایر سازمانهای فعال در حوزه ICT  فراهم می کند.
زارع بر ارتقا سطح کیفیت ارائه خدمات زیربنایی دولت الکترونیک تأکید کرد و افزود: ارتقا توان رقابت پذیری بخش ICT کشور در بازارهای جهانی یکی از اهداف این جایزه است.
وی به تشکیل کمیته فنی و پژوهشی به منظور گسترش مفاهیم مدل جایزه ملی کیفیت ارتبااطت و فناوری اطلاعات در سطح منطقه و بین الملل اشاره کرد و افزود: بدین منظور4672 نفرساعت، آموزش های تئوری و کارگاهی ویژه مدل جایزه ملی کیفیت برگزار شد.
زارع با بیان اینکه سازمان های ارزیابی شده به عنوان یکی از حلقه های متصل به دبیرخانه جایزه نقش آفرینی کرده اند، گفت: این سازمانها در فضای مجازی می توانند سنوات رشد و تعالی خودرا به قورت قدم به قدم مشاهده کنند.
در این مراسم که همزمان با 9 اسفند روز حمایت از مصرف کننده  برگزارشد، ازشرکت‌های برتر ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور، تقدیر شد.​
​​​​​​​​​​مراسم اختتامیه کیفیت
 جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات هرساله  در ۳ سطح گواهی نامه اهتمام بر کیفیت، اشتهار بر کیفیت یک الی چهار ستاره و تندیس برنزین، سیمین و زرین برگزار می‌شود.
همچنین کیفیت محصولات ارائه شده و نتایج ارزیابی محصولات جز مهمترین معیارها در ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ICT است.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

30838