۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

سمینار مدیریت بهینه زمین و شهرها با کاداستر پایان یافت

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی ICT شهرداری تهران، در آخرین جلسه این سمینار آموزشی دو روزه که با سرپرستی علمی پروفسور عباس رجبی فرد، مدیر تیم تحقیقاتی دانشگاه ملبورن برگزار شد، نمایندگان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، سازمان نقشه‌برداری کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران حضور داشتند.
در این نشست نمایندگان دستگاه های ذیربط به ارائه نظرات خود در زمینه های اطلاعات مکانی و کاربردهای آن با توجه به نقش و وظایف محوله، شکل‌گیری نظام آدرس‌دهی ملی GNAF و مزایای آن و اشتراک‌گذاری داده‌های خود برای دستیابی به نتایج مطلوب در مدیریت زمین و املاک پرداخته و برای تدوین نظام ساخت‌یافته تبادل صحیح اطلاعات بروز ابراز امیدواری کردند.
علی‌اصغر قائمی، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این نشست با تأکید بر ضرورت اشتراک‌گذاری داده‌ها، ضمن تقسیم اطلاعات سازمان‌ها به دو دسته پایه و خاص گفت: هر دو دسته این داده‌ها با تدوین نظام و قوانین خاصی می‌بایست میان دستگاه‌های ذینفع به اشتراک گذاشته شود. چون که وقتی داده‌های خاص کنار هم تجمیع می‌شوند دارای ارزش افزوده خواهند شد.
وی همچنین با اعلام این مطلب که سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران آمادگی میزبانی داده‌های مشترک را دارد افزود: چنین تبادلی برای تمامی دستگاه‌ها منافع بسیاری به همراه خواهد داشت.
عباس رجبی فرد در پایان این نشست ضمن ابراز خشنودی از برگزاری چنین سمیناری در تهران، به جمع‌بندی نهایی سمینار پرداخت و توسعه کشور را متکی بر اشتراک داده‌های خاص دستگاه‌ها و بهره‌گیری از آن در آدرس‌دهی مشترک و مدیریت بهینه زمین دانست و برای برگزاری ادامه این سمینار در آینده اظهار امیدواری کرد.
شایان ذکر است مسئولیت تدوین نظامی برای اشتراک‌گذاری داده‌ها میان شش دستگاه حاضر در این نشست را سازمان فناوری اطلاعات ایران عهده دار شد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

94189