۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

واعظی: توسعه همکاری های مخابراتی و ارتباطاتی ایران با افغانستان ضروری است

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، محمود واعظی در حاشیه امضای سند همکاری های ایران و افغانستان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در جلسات و کمیته هایی که با همتای افغانستانی تشکیل شد چند محور مدنظر قرار گرفته شد که مهمترین آن توسعه مخابرات و آی تی میان دو کشور بود.
وی گفت: با توجه به فعالیت های بسیار خوب شرکت های مخابراتی ایران در افغانستان هم در بعد نرم افزار و هم در بعد سخت افزار، امضای تفاهم نامه توسعه همکاری های مخابراتی و اینترنتی با کشور همسایه افغانستان ضروری است.
واعظی با بیان اینکه شرکت های ایرانی هم اکنون در بخش تولید کابل و تلفن ثابت در افغانستان فعال هستند ابراز امیدواری کرد که پس از امضای تفاهم نامه با طرف افغانستانی، بخش خصوصی ایران حضور پر رنگتر و فعال تری در این کشور ایفا کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره توسعه مخابرات و اینترنت در افغانستان گفت: دو طرف در این توافقنامه تاکید کردند که ارتباطات مخابراتی و اینترنتی را از یک نقطه به دو نقطه ارتقا دهند و ایران تا 100 گیگابیت بر ثانیه به افغانستان پهنای باند بفروشد و همچنین درباره پست، پست بانک، تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک توافقات خوبی صورت گرفت و قرار شد جمهوری اسلامی ایران تجربیات خود را در بخش دولت الکترونیک به وزارت مخابرات و ارتباطات افغانستان انتقال دهد.
وی درباره زمان اجرای توافقات صورت گرفته افزود: بخشی از این توافقات تا دو هفته دیگر عملیاتی می شود اما بخشی که دو کشور بر اساس تعهدات باید کابل کشی کنند حدود 9 ماه تا یکسال طول می کشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

56754