۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

ایران الکامپ 2015 : کنفرانس مطبوعاتی معاون قوه قضاییه در الکامپ

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS مستقر در بیست و یکمین نمایشگاه ایران الکامپ، نشست خبری حجت‌الاسلام شهریاری معاون قوه قضاییه ورییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، عصر امروز درغرفه قوه قضاییه واقع در سالن 41 بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد.
شهریاری با اشاره به تصویب آیین دادرسی الکترونیکی گفت:  یکی از مشکلات موجود در دادگستری،موضوع ابلاغ است که برای حل این مشکل آیین دادرسی الکترونیکی را به تصویب رساندیم.
این آیین‌نا‌مه تدوین شده است و مراحل نهایی آندر حال طی شدن است.
وی بیان کرد:  بر اساس محاسبه‌ای که در سال 93 انجام شده است، برای هر ابلاغ دو هزار تومان هزینه پستی و حداقل هشتصد تومان هزینه پرسنلی و خدماتی صرف میشود .با اجرای این آیین‌نامه سالانه صد و شصت و دو و نیم میلیارد تومان شاهد صرفه‌جویی خواهیم بود.
معاون قوه قضاییه تصریح کرد: سامانه دسترسی اینترنتی مردم به ابلاغ‌نامه‌ها راه‌اندازی خواهیم کرد تا متقاضیان با مراجعه به سایت ثنا ابلاغ‌نامه‌های ‌خود را دریافت کنند. همچنین سامانه ثنا تا اوایل سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به خبرهایی درباره انحلال شوراها به ویژه شورای فناوری اطلاعات تصریح کرد: برای انحلال شورای فناوری اطلاعات هم مجلس و هم شورای عالی فضای مجازی میتواند ورود کند اما همه دست‌اندرکاران این اتفاق نظر را دارند اگر قرار باشد شورای فناوری اطلاعات بماند،  باید با شرح وظایف متفاوت از گذشته داشته باشد.
شهریاری ادامه داد: اگر قرار باشد تا نهادی جایگزین شورای فناوری اطلاعات باشد باید مجلس و شورای عالی فضای مجازی در این خصوص نظر دهند تا نهادی تاسیس شود و به نوعی جایگزین شورای فناوری اطلاعات باشد.
وی با اشاره به شورای عالی اطلاع‌رسانی تصریح کرد: اگر بنا بر ادامه روند شورای عالی اطلاع‌رسانی باشد میتوانذ ذیل شورای عالی فضای مجازی قرار بگیرد. البته پیشنهادی در این خصوص مطرح شد که شورای عالی اطلاع‌رسانی همچون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تبدیل به مرکز ملی زبان و خط فارسی رایانه شود.
شهریاری گفت: 40 میلیارد تومان اعتبارات بخش فناوری اطلاعات است که از این رقم تنها 30 درصد آن جذب شده است و تا سه ماه آینده امیدواریم بقیه اعتبارات تامین شود.
وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری در خصوص خارج شدن از حالت انفعالی گفت: شورای عالی فضای مجازی در دوره جدید بسیار فعال‌تر است و شاهد برگزاری سه جلسه بودیم در حالی که در دوره گذشته طی شش ماه هیچ جلسه‌ای برگزار نشد.
معاون قوه قضاییه بااشاره به فیلترینگ تلگرام گفت: شایعات بسیاری در خصوص فیلترینگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نباید به این شایعات دامن زد.
فیلترینگ تلگرام مربوط به شورای عالی فضای مجازی نیست و شورا باید در خصوص سیاست‌ها و طرح‌های کلان تصمیم‌گیری کند. امیدواریم یکی از طرح‌های کلان شورا ایجاد شبکه اجتماعی باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

82011