۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

ایران الکامپ 2015 : رونمایی از سیستم پرداخت پیکو در غرفه فناپ

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، احسان محمدی رئیس توسعه کسب و کار راهکارهای نوین همراه فناپ در خصوص این سیستم گفت: اساس سیستم پرداخت پیکو سیستم کد QR (QR Code) یا همان کد دوبعدی است.

در این سیستم هم فروشگاهها و هم کالاها میتوانند یک کد دو بعدی منحصربفرد داشته باشند و مشتری میتواند با استفاده از این کدها پرداخت خود را انجام دهد.کدی که برای فروشگاه اختصاص داده میشود در حقیقت آن را تبدیل به یک دستگاه POS میکند و پرداخت در آن مانند کشیدن کارت داخل دستگاه POS است.

محمدی گفت: فعالیت عمده ما در زمینه ارائه سرویسهای نوآورانه در حوزه موبایل است و به همین منظور از آخرین دستاورد خود در نمایشگاه امسال رونمایی کردیم.قرار است طبق برنامه در اواخر سال شاهد انجام چند پایلوت روی پیکو باشیم و از سال 95 بصورت کامل در دسترس عموم قرار میگیرد.

البته هنوز یکسری موانع قانونی بر سر راه این سیستم وجود دارد که امیدواریم بزودی برطرف شوند.

از دیگر کاربردهای این کد ، فاکتورهای فروش و ارائه سرویس است. مثلا فرض کنید که در رستورانی غذا میل کرده اید. فاکتوری به شما داده میشود که پایین آن یک کد دوبعدی وجود دارد. با اسکن کردن این کد میتوانید به آسانی مبلغ فاکتور را پرداخت کنید.در حال حاضر این سیستم بصورت آزمایشی روی فروشگاه اینترنتی شهر کتاب پیاده شده است.

همچنین قرار است بزودی پایلوت آن را در چند فروشگاه انجام دهیم و بعد از بررسی کامل آن در محیط واقعی خواهیم توانست که پیکو را بصورت گسترده پیاده سازی کنیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

61316