۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

بررسی زمینه های توسعه فناوری اطلاعات استان گیلان با حضور براری

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، دکتر براری در این دیدار از اهتمام وزارت  ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه کاربرد فناوری اطلاعات در جامعه خبر داد و افزود: این امر در 5 محور در حال پیگیری است که با این فعالیتها شاهد رشد قابل توجه در افزایش بهره وری، کیفیت خدمات، رفاه مردم و رونق اشتغال خواهیم بود.
وی خاطر نشان ساخت: توسعه زیرساخت های حوزه دسترسی در داخل شهرها یکی از محورهایی است که باید توسط بخش خصوصی اجرا شود و هم اکنون در چند استان  مدلهایی تهیه شده است تا کلیه دستگاههای دولتی به شبکه فیبر نوری متصل شوند.
دکتر براری با اشاره به توسعه کسب وکارهای کوچک و دانش بنیان و ارائه خدمات نوین الکترونیکی از جمله در حوزه گردشگری با توجه به پتانسیل خوب گیلان، افزود: انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد اجرایی نمودن این محورها و مدلهای ارائه شده با همکاری بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت بالای دانشگاهی در این استان باشیم.
معاون وزیر ارتب اطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در دو سال گذشته توسعه زیرساخت را در دستور کارقرار دادیم، گفت: در ابتدای دولت سه میلیون مودم ADSLدر ایران وجود داشت که اکنون به  ۹ میلیون رسیده و همچنین ۲۵۰ هزار تلفن همراه به اینترنت وصل بود که ا اکنون این آمار به بالای ۲۰ ميلیون رسیده است.
دکتربراری همچنین با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان، بر اهتمام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش ICT تاکید کرد و گفت: جهت حضور مؤثر در حوزه اقتصادی فناوری اطلاعات باید با مطالعه و بررسی و استخراج الگوهای مربوط، از ظرفیت های دانشگاه های دولتی و آزاد در این عرصه بهره برد.

نظرات : 0

ثبت نظر

95057