۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

تفاهم‌نامه جدید دانشگاه تهران برای ایجاد مرکز منطقه‌ای بازیافت آب

 به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ،  در نشست هم‌اندیشی توسعه فعالیت‌های بین‌المللی حوزه آب که به میزبانی کرسی یونسکو در بازیافت آب دانشگاه تهران در پردیس دانشکده‌های فنی این دانشگاه برگزار شد، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو و لزوم جلب مشارکت‌های بین‌المللی در حوزه آب و نقش تاثیرگذار دانشگاه تهران و سازمان یونسکو در این حوزه با حضور صاحب‌نظران و تعدادی از اعضای هیأت مشاوران بین‌الملل کرسی یونسکو در بازیافت آب مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست، همچنین توسعه شبکه‌های بین‌المللی تخصصی در حوزه آب با مدل پیشنهادی دانشگاه‌های همزاد یونسکو مورد بحث قرار گرفت و ایجاد همکاری بین کرسی‌ها به عنوان یک روش موفق مورد تاکید قرار گرفت.
در همین راستا، دکتر گیلبرت ریوس، رییس کرسی یونسکو علوم غشایی فرانسه، فعالیت‌های این کرسی را معرفی کرد و توسعه روابط با دانشگاه تهران در زمینه فعالیت‌های مشترک را خواستار شد و پس از تبادل نظر، تفاهم‌نامه همکاری بین کرسی یونسکو در بازیافت آب دانشگاه تهران و کرسی simev فرانسه به امضای رؤسای دو کرسی، رییس پردیس دانشکده‌های فنی و رییس دانشگاه فرانسوی رسید.
طرفین در این تفاهم‌نامه، تسهیل برقراری ارتباطات علمی در حوزه آب و محیط زیست، همکاری در ایجاد مرکز منطقه‌ای بازیافت آب، توسعه برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی و تربیت دانشجو و تبادل استاد را به‌ عنوان محورهای همکاری تعیین کرده‌اند.

نظرات : 0

ثبت نظر

27271