۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه شنبه 22 دی 94

ICTPRESS گزارش میدهد :


خبر:  تولید چمدان با نانوپوشش آنتی‌باکتریال
شرکت میتسوکمیکال موفق به ارائه فناوری آلیاژ مسی شده که دارای خاصیت آنتی‌باکتریال است.

این فناوری توسط شرکت آسی (Ace) برای تولید چمدان استفاده میشود.
 فناوری Copper Stopper™ کاربردهای متعددی می‌تواند داشته باشد. در حال حاضر بیمارستان دانشگاه کیتاساتو از این فناوری برای ممانعت از عفونت در تجهیزات آزمایش خون استفاده میکند.
در برخی از مراکز بهداشتی، روی اثربخشی این فناوری و ارزیابی آنها تحقیقاتی در حال انجام است.
شرکت میتسوکمیکال (Mitsui Chemicals) و میتسوکمیکال اینداستریال پروداکتس (Mitsui Chemicals Industrial Products Ltd) اعلام کردند که محصول پوشش مس لایه‌ نازک ضدبو و آنتی‌باکتریال آنها موسوم بهCopper Stopper™ به بازار عرضه شده است. این پوشش در حال حاضر توسط شرک آسی (Ace) برای تولید ساخت فضای داخلی چمدان‌ها استفاده میشود.
Copper Stopper™ توسط شرکت میستو کمیکال طراحی و ساخته شده است که یک نانوپوشش بدست آمده از لایه‌ نشانی از فاز بخار است که ضخامتی در حد 10 تا 100 نانومتر دارد.
 استفاده از این آلیاژ می‌تواند مشکل خوردگی مس را حل کند.
مس فلزی است که دارای خواص آنتی‌باکتریال بوده و مانع از گسترش ویروس‌هایی نظیر آنفلوانزا و MRSA می‌شود. این فلز مانع از رشد قارچ‌هایی نظیر تریگوفیتون می‌شود. همچنین فلز مس دارای خاصیت ضد آلرژی بوده می‌تواند ترکیبات آلرژی‌زا را از بین ببرد.
در سال 2008، آژانس محافظت از محیط‌ زیست آمریکا، مس و آلیاژهای مس را به عنوان ترکیبات آنتی‌باکتریال پذیرفت.

این تنها ماده جامدی است که توسط این آژانس به این عنوان نائل شده است.
آلیاژهای مس برای خاصیت آنتی‌باکتریال خود توجه بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی را جلب کرده است. شرکت آسی با همکاری یکی از طراحان طراز اول جهان در بخش تولید چمدان، از این فناوری برای تولید نسل جدید چمدان‌های خود استفاده کرده است. در این محصولات از یک روش قدیمی در ژاپن استفاده شده که در آن رشته‌های نقره و طلا برای تولید آلیاژ مس به منظور ساخت چمدان استفاده شده است.
فناوری Copper Stopper™ کاربردهای متعددی می‌تواند داشته باشد.
در حال حاضر بیمارستان دانشگاه کیتاساتو از این فناوری برای ممانعت از عفونت در تجهیزات آزمایش خون استفاده میکند.
 در برخی از مراکز بهداشتی، روی اثربخشی این فناوری و ارزیابی آنها تحقیقاتی در حال انجام است.
جوراب، فیلتر، ماسک و کفش از جمله محصولاتی هستند که می‌توان در آنها از این فناوری استفاده کرد.
..........................
خبر: چسب جدید جایگزین لحیم و جوشکاری
دانشمندان دپارتمان مهندسی صنعتی و مکانیک دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا یک چسب فلزی جدید ساخته‌اند که می‌تواند اجزای فلزی را با استفاده از فشار بسیار کم در دمای اتاق بر روی دستگاه‌های مختلف بچسباند. این دستاورد می‌تواند پایانی بر عصر جوشکاری و لحیم‌کاری باشد.
این چسب میتواند در همه چیز از پردازشگر مرکزی و صفحه مدار چاپی رایانه گرفته تا شیشه و رشته‌های فلزی در یک لامپ برق مورد استفاده قرار بگیرد.
چسب و فلز هر دو مفاهیم آشنایی هستند اما ترکیب آن‌ها چیز جدیدی است که با ویژگی‌های بدیع نانومیله‌های فلزی ممکن شده است. این نانومیله‌های فلزی شامل میله‌های بی‌نهایت کوچک با هسته فلزی هستند که با ایندیوم در یک سو و گالیوم در سوی دیگر پوشش یافته‌اند.
این میله‌های پوشش یافته در کنار یک زیر لایه مانند دندانه‌های زاویه‌دار در یک شانه قرار میگیرند که در آن، یک جسم شانه مانند در بالا و یکی دیگر در پایین قرار داشته و سپس با هم آمیخته میشوند.
زمانی که ایندیوم و گالیوم با یکدیگر تماس پیدا می‌کنند یک مایع را تشکیل میدهند. هسته فلزی میله‌ها فعال شده و این مایع را به جامد تبدیل می‌کند. چسب حاصله، قدرت و رسانایی حرارتی و الکتریکی یک پیوند الکتریکی را ارائه میکند.
چسب فلزی برخلاف چسب پلیمر استاندارد می‌تواند در دما یا فشار بالا عمل کرده، حرارت و برق را هدایت می‌کند و در برابر نشست هوا یا گاز مقاوم است.
چسب فلزی از کاربردهای زیادی برخوردار است که بیشتر آن‌ها در صنعت ابزارهای الکترونیک هستند. این چسب به عنوان رسانای حرارت می‌تواند جایگزین گریس حرارتی شود که در حال حاضر مورد استفاده است.
 همچنین به عنوان رسانای الکتریکی، می‌توان آن را جایگزین لحیم‌های امروزی کرد.
..........................
خبر: استفاده از نانوسلولز در تولید گل حفاری
محققان برای توسعه نوعی گل حفاری حاوی نانوذرات، موفق به دریافت حمایت مالی از بخش خصوصی شدند. این گل حاوی نانوسلولز بوده که کارایی حفاری را افزایش میدهد.
 این حمایت مالی که توسط بخش خصوصی تامین شده به محققان این پروژه کمک می‌کند تا تجهیزات و مواد مورد نیاز خود را تهیه کنند.
پژوهشگران شرکت ال‌اس‌یو ای‌جی‌سنتر (LSU AgCenter) موفق به دریافت 187500 دلار حمایت مالی برای توسعه سیال‌های حفاری هوشمند شدند که می‌تواند کارایی سیستم‌های استخراج نفت و گاز را بهبود دهد.
گینلینگ وو و همکارانش از نانوذرات سلولزی برای بهبود ویسکوزیته و خواص فیلتراسیون سیال‌های حفاری استفاده کردند.
این سیال‌ها که به لجن یا گل حفاری شهرت دارند در حفاری نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این حمایت مالی مبلغ 147510 دلار توسط Louisiana Board of Regents Industrial Ties Research Subprogram و 40000 دلار توسط گروه شرکت‌های خدمات نفتی تامین شده است.
گینلینگ وو معتقد است که صنعت همیشه به دنبال مواد شیمیایی یا محصولاتی کوچک با کارایی و پایداری بالا است که زیست‌تخریب‌پذیر نیز باشد.
نانومواد می‌تواند انتخاب مناسبی برای تولید سیالات هوشمند در عملیات‌های میدانی نفت و گاز باشد.
این گروه تحقیقاتی از نانوسلولز به عنوان افزودنی برای تولید لجن مبتنی بر آب استفاده کردند، لجنی از رس بنتونیت تولید شده است.
این لجن برای خنک کردن و روان‌سازی مته‌ها استفاده می‌شود. در این فرآیند نانوسلولزها موجب کاهش اصطکاک در حفاری شده و ظرفیت حمل سنگ‌های شکسته شده را افزایش مید‌هد.
نانوسلولز از سلولز گیاهان بدست می‌آید که ماده‌ای بسیار سبک، مقاوم و از نظر شیمیایی قابل انطباق با لجن‌های حفاری است.
با افزودن نانوسلولز به بنتونیت، ویسکوزیته این ماده اصلاح شده و برای بیرون کشیدن خرده سنگ‌ها شرایط بهتری پیدا میکند.
از آنجایی که نانوذرات در لجن باقی میماند بنابراین همیشه در چرخه کاری وجود داشته و دور ریز آن بسیار اندک خواهد بود.
این گروه تحقیقاتی در حال کار با تجهیزات مقیاس آزمایشگاهی بوده تا فرآیند را برای استفاده در چاه‌ها بهینه‌سازی کنند.
این حمایت مالی که توسط بخش خصوصی تامین شده به محققان این پروژه کمک می‌کند تا تجهیزات و مواد مورد نیاز خود را تهیه کنند.
..........................
خبر:  ترکیب دو نوع بلور مختلف برای ساخت LEDهای با کارایی بالا
محققان دانشگاه تگزاس با رشد پرووسکیت در سطح نقاط کوانتومی موفق به تولید ماده هیبریدی جدیدی برای ساخت LED شدند. این LEDها کارایی بالاتری نسبت به محصولات موجود در بازار دارد.
یک عصر دل‌انگیز پاییزی، بعد از یک روز پر مشغله، قصد دارید یک عصرانه میل کنید. کلوچه‌های لذیذی در یخچال وجود دارد که کنار آن‌ها مقداری شکلات قرار دارد.
حال باید این دو را با هم ترکیب کنید. اگر بتوانید این دو سطح صاف را با هم ترکیب کنید، عصرانه دلپذیر شما آماده خواهد شد.
محققان روش جدیدی برای ترکیب دو ماده متفاوت ارائه کردند که در نهایت از آن می‌توان برای ساخت پیل خورشیدی کارا استفاده کرد.
این ماده جدید دارای قابلیت به کارگیری در ساخت LEDها نیز هست.
این گروه تحقیقاتی موفق به ترکیب نقاط کوانتومی (تکه‌های شکلات) با پرووسکیت (کلوچه) شده‌اند. پرووسکیت دسته‌ای از مواد است که به راحتی در فاز سیال تولید شده و به الکترون اجازه میدهد در سطح خود حرکت کند.
الکترون در حین عبور از این ماده، کمتر افت و زوال را تجربه میکند.
زیون گنگ از محققان این پروژه می‌گوید: این یک ایده بسیار جدید است که دو ماده اپتوالکترونیکی را با هم ترکیب کنیم و از آن در ساخت LED استفاده کنیم. ما قصد داریم از مزایای هر دو ماده بهره‌برداری کنیم.
نتیجه نهایی، یک ماده بلوری سیاه است که روی سطح پرووسکیت به‌ عنوان آبراهی برای عبور الکترون مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این فناوری LEDهایی با کارایی بالا به دست می‌آید که برای ایجاد روشنایی در منزل و همچنین ساخت نمایشگرهای جدید قابل استفاده است. این بلورهای هیبریدی مهندسی شده می‌تواند درهای تازه‌ای برای ساخت سیستم‌های روشنایی با کارایی بالا باز کند.
ریکاردو کومین از محققان این پروژه می‌گوید: زمانی که شما دو بلور مختلف را با هم ترکیب می‌کنید، آنها معمولا دو فاز جدا از هم تشکیل میدهند.
 ما در این پروژه روشی ارائه کردیم که با استفاده از آن می‌توان دو ماده را با هم ترکیب کرد بدون این که اختلاف فازی در آن‌ها دیده شود.
در این پروژه، محققان روی سطح پوسته نانومقیاس نقاط کوانتومی، پرووسکیت‌ها را رشد دادند و در نهایت ماده‌ای به دست آمد که قابلیت‌های بالایی برای استفاده در ساخت LED دارد.
..........................
خبر: دستیار هوشمند گوگل برای راننده‌ها در راه است
گوگل قرار است ویژگی جدیدی را به سرویس نقشه اندرویدی خود اضافه کند که بر اساس مسیر گذشته راننده، مقصد بعدی را حدس میزند.
ویژگی جدیدی را به سرویس نقشه اندرویدی خود اضافه خواهد کرد تا با هوشمند‌تر کردن این سیستم هدایت راننده را امکان پذیر کند. این ویژگی Driving Mode نام دارد و با توجه به مسیر گذشته مقصد بعدی را حدس میزند.
Driving Mode به عنوان ویژگی جدید اضافه شده به گوگل مپز، نه تنها امکان حدس زدن مسیر آینده‌ شما را به صورت هوشمند دارد، بلکه مسیر و وضعیت ترافیکی رسیدن به هدف را نیز برایتان نمایش خواهد داد.
نسخه‌ی ۹.۱۹ گوگل مپز که با ویژگی حالت رانندگی عرضه خواهد شد در مراحل ابتدایی عرضه‌ نهایی قرار دارد و ممکن است ابتدا در اختیار تمامی کاربران در سراسر دنیا قرار نگیرد.
..........................
خبر: سرقت از خودپردازهای اروپا با استفاده از یک بدافزار
به تازگی در اروپا ۸ مجرم سایبری که با استفاده از یک بدافزار، اقدام به سرقت پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز می‌کردند دستگیر شده‌اند.
دستگیری این مجرمان جزو اولین اقداماتی از این نوع در اروپا است که توسط پلیس بین‌الملل و اداره‌ی رسیدگی به جرائم سازمانی و تروریسم با همکاری یوروپل، یوروجاست و سایر مقامات مجری قانون اروپایی، در رومانی و مالدیو، صورت گرفته است.
این گروه با استفاده از نوعی بدافزار ملقب به تایوپکین، اقدام به راه‌اندازی آنچه که به عنوان حملات جک پوتینگ شناخته می‌شود کرده و میلیون ها دستگاه خودپرداز در سراسر اروپا و حتی فراتر از آن را آلوده کرده‌اند.
با استفاده از بدافزار تایوپکین، مظنونین با صدور فرمان‌هایی از پین‌پد دستگاه خود پرداز، قادر به خالی کردن پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز آلوده شده بودند.
بدافزار تایوپکین ابتدا توسط آزمایشگاه شرکت کسپرسکی بنا به درخواست یک مؤسسه‌ی مالی مورد بررسی قرار گرفت. در حین این تحقیقات، کسپرسکی تهدید بدافزار را بر روی بیش از 50 دستگاه خودپرداز در اروپای شرقی، شناسایی کرد.
این بدافزار به اپراتور خود اجازه‌ خالی کردن پول از خودپرداز را بدون نیاز به هیچ گونه کارت اعتباری میدهد.
.......................
خبر: استقبال مدیر تسلا از ورود اپل به بازار خودروهای هوشمند
الون ماسک مدیر عامل تسلا هرگونه نگرانی در مورد حضور اپل در بازار تولید خودروهای برقی و هوشمند را رد کرد و گفت: این اقدام باعث توسعه صنعت ساخت این نوع خودروها خواهد شد.
وی همچنین به کنایه در مورد مخفی کاری های اپل گفته است: خیلی سخت است که برای انجام کاری بیش از هزار مهندس استخدام کنی و بخواهی آن را مخفی کنی.
از یک سال قبل تا به حال هر روز اخبار و شایعاتی در مورد پروژه مخفی اپل برای ساخت خودروی برقی منتشر می شود. این شرکت بزرگانی همچون داگ بتس و یوهان جانگ ورت از مرسدس بنز را برای پیشبرد این طرح استخدام کرده و امیدوار است تا سال 2019 اولین خودروی برقی ساخت خود را روانه بازار کند.
ماسک می گوید حضور اپل در این بازار باعث مشارکت بیشتر برای ساخت خودروهای برقی می شود، کاری که فعلا فعالیتی دشوار محسوب میشود. 

مهم ترین خودروی برقی تسلا Model 3 است که تولید آن از پایان سال 2017 میلادی آغاز میشود.
 ساخت خودروهای هوشمند نیازمند همکاری متخصصان رایانه، مکانیک، خودرو و ... است و لذا ساخت آن برای اپل که در زمینه ساخت آیفون و آی پد تخصص دارد کار ساده ای نیست.
..........................
خبر:  به روزرسانی سیستم عامل اپل با قابلیتهای تازه
اپل نسخه تازه سیستم عامل همراه خود موسوم به iOS 9.3 را عرضه کرده که در آن امکانات جالب توجهی به چشم میخورد.
یکی از این امکانات قابلیت های جدید آموزشی است که به عنوان مثال به کاربران آی پد امکان می‌دهد تا به طور مشترک از برنامه ها، کتب، اسناد و ... استفاده کنند. در قالب این روش دانشجویان و دانش اموزان می توانند بر روی یک تبلت چند حساب کاربری تعریف کنند و به اسناد و اطلاعات تعریف شده دسترسی یابند. در زمان ورود و استفاده تصویر هر کاربر به نمایش درمی آید.
برنامه به روزشده Classroom هم به معلمان امکان می دهد تا آی پدهای تمامی دانش اموزان را در کلاس کنترل و مدیریت کنند و برنامه ای خاص را از راه دور بر روی آنها باز کنند. School Manager هم برنامه دیگری است که برای مدیریت و بررسی برنامه های درسی، خرید کتب درسی و برنامه های مربوطه، ردگیری فعالیت کاربران آی پد و ... قابل استفاده است.
یک تحول مهم دیگر در iOS 9.3 به خاطرسپاری اطلاعات زمانی و مکانی کاربر است تا نمایش رنگ های نمایشگر بر مبنای ساعات شبانه روز صورت گرفته و چشمان کاربر در ساعات پایانی شب کمتر اذیت شود.
پزشکان معتقدند نور زیاد و غیرطبیعی گوشی ها و تبلت ها یکی از عوامل اختلال در خواب افراد است.
علاوه بر این با به روزرسانی قابلیت 3D Touch میان برهایی برای دسترسی بهینه به برخی امکانات برنامه های iOS در نظر گرفته شده است. البته کاربران در صورت تمایل می توانند قابلیت های یاد شده را از کار بیندازند.
..........................
خبر:  پیچ  رقیب تازه تلگرام با کلیدواژه های جادویی
پیچ که به زبان فارسی به معنای هلو است نام یک پیام رسان موبایلی جدید است که از قابلیت‌های شبکه های اجتماعی نیز برخوردار بوده و به تدریج بر محبوبیت آن افزوده میشود.
 این پیام رسان توسط دوم هامن خالق و بنیانگذار Vine طراحی شده است.
 سایت اینترنتی این پیام رسان به نشانی http://peach.cool هم در نوع خود جالب توجه و ابتکاری است.
با استفاده از این پیام رسان می توان همه کارهایی که بقیه پیام رسان ها انجام میدهند را انجام داد.
 کارهایی مثل تبادل پیام و عکس با دوستان، اما افزودن امکانات محبوب برخی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، تامبلر و ... بر جذابیت آن افزوده است.
این پیام رسان ارسال پیام مستقیم یا خصوصی را به افراد غریبه دشوار کرده تا از مزاحمت های احتمالی جلوگیری کند. اما از آن می توان برای نگارش شرح حال، تعیین وضعیت یا استاتوس، به اشتراک گذاری عکس و موقعیت و ... استفاده کرد. یکی از مزایای این پیام رسان رابط کاربری سبک و ساده آن است که فاقد پیچیدگی های برخی پیام رسان های مشابه است.
پیچ دارای برخی دستورالعمل های جالب هم هست. مثلا با تایپ Gif می توانید فایل های گیف متنوعی را بیابید و آنها را ارسال کنید یا کلمه draw را تایپ کنید تا یک تصویر ساده گرافیکی ترسیم کنید. اگر کلمه Song را در این پیام رسان تایپ کنید می توانید فایل موسیقی که در حال گوش کردن به آن هستید را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید. اگر هم کلمه rate را تایپ کنید می توانید هر چیزی را از یک تا 5 رتبه بندی کنید و برای مبنای کیفیت به آن نمره بدهید. در واقع این پیام رسان انجام خیلی از کارهایی که در پیام رسان های مشابه باید در چند مرحله صورت بگیرند را در تنها یک مرحله ممکن میکند.
فهرست دیگر کلیدواژه های جادویی این پیام رسان به شرح زیر است:
Here برای افزودن موقعیت جغرافیایی، shout برای نگارش مطلب با حروف بزرگ، battery  برای نمایش میزان شارژ، weather برای افزودن اطلاعات آب و هوایی، events برای برنامه ریزی رویدادهای هر روز، safari برای باز کردن مرورگر و جستجو برای یافتن یک لینک، time برای افزودن زمان فعلی، date برای افزودن تاریخ فعلی ، movie و tv و game و book برای به اشتراک گذاری خودکار اطلاعات در مورد فیلم، برنامه تلویزیونی، بازی ویدیویی و کتابی که در حال مشاهده یا خواندنش هستید.
 تمامی این اقدامات شما به عنوان به روزرسانی وضعیت به دیگر دوستانتان اطلاع رسانی می شود.
بعد از ورود به این پیام رسان و افزوده شدن فهرست دوستان در زیر نام و تصویر هر یک آخرین وضعیت به روزرسانی انها هم مشاهده می شود. لذا بر خلاف دیگر پیام رسان های موبایلی کاربر با انبوهی از اطلاعیه ها و یادآوری ها در مورد ارسال پیام های جدید از سوی کاربران بمباران نمیشود.
امکانات زیاد و انعطاف پذیری خوب موجب شده تعدادی از چهره‌های مشهور حساب های کاربری خود را در این برنامه پیام رسان افتتاح کنند. البته با افزایش استقبال از پیچ برخی حساب های کاربری جعلی هم به نام افراد مشهور در آن راه اندازی شده است.
افزایش ترافیک پیچ باعث شده تا در روزهای اخیر شاهد چند مورد نقض فنی و از کار افتادن این پیام رسان باشیم که البته این اتفاق برای مسنجرهای تازه کار موبایلی عادی است. اما تکرار این حوادث از محبوبیت آنها می کاهد. آخرین نسخه از این برنامه پیام رسان موبایلی هفته قبل عرضه شده است و فعلا تنها با گوشی های آیفون سازگاری دارد.

..........................
خبر:  مالک شرکت تسلا راز اپل را افشا کرد
ایلان ماسک بنیانگذار شرکت تسلا می‌گوید تلاش شرکت اپل برای ساخت یک خودروی برقی در رقابت با شرکت تسلا رازی است که همه آن را میدانند.
براساس گزارش BBC، ماسك همچنين پيش‌بيني مي‌كند خودروهايي كه از قابليت هدايت خودكار برخوردار نباشند، به زودي به يك نابهنجاري تاريخي عجيب تبديل خواهد‌شد.
ماسك اين سخنان را در مصاحبه‌اي با بي‌بي‌سي در استوديوي طراحي خود در لس‌آنجلس بيان كرده‌است. تسلا با شركت‌هاي نيسان و BMW براي تبديل شدن به برترين و پرفروش‌ترين برند‌هاي خودروي برقي در جهان در رقابت است اما درحال حاضر از اين شركت‌ها عقب افتاده‌است و علاوه بر اين طي ماه‌هاي اخير چند‌نفر از مهندسان اين شركت توسط شركت‌هاي رقيب مانند اپل و فارادي فيوچر استخدام شده‌اند.
شركت اپل تاكنون به صورت رسمي درباره پروژه خودروي خود اظهارنظر نكرده‌است، اگرچه به تازگي چندين نام دامنه مرتبط با اتومبيل از جمله apple.car و apple.aut را ثبت كرده‌است. ماسك مي‌گويد آشكار بود كه اپل براي ساخت خودروي برقي تلاش خواهد‌كرد.
به گفته وي پنهان كردن انجام يك كار زماني كه هزاران مهندس را براي انجام آن استخدام كنيد،‌بسيار دشوار خواهد‌شد.
بااين‌همه ماسك اپل را تهديد نمي‌بيند و آن را عنصري مي‌داند كه تنها به توسعه اين صنعت كمك خواهد ‌كرد.
ماسك آينده‌اي را پيش‌بيني مي‌كند كه تمامي خودروها برقي و خودكار خواهند‌بود و رانندگي كردن از يك الزام به يك سرگرمي تبديل خواهد‌شد.
جديد‌ترين مدل خودروي تسلا كه Summon نام دارد، خودرويي هوشمند به شمار ميرود كه ميتواند مالك خود را يافته و نزد او برود، البته اگر مالك خودرو داراي املاك شخصي باشد. اين خودرو ميتواند از پاركينگ خارج شده، در پاركينگ را بسته و نزد مالكش برود.
ماسك معتقد است در آينده هيچ‌كس خودرويي را كه خودكار يا برقي نباشد، خريداري نخواهد‌كرد و داشتن خودرويي كه خودكار نيست،‌مانند داشتن يك اسب خواهد‌بود و از آن تنها در موارد خاص استفاده خواهد شد،‌ نه به صورت روزانه.

نظرات : 0

ثبت نظر

57304