۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه 26 بهمن برگزار میشود

  به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، به دنبال برپایی شش دوره جشنواره ترافیک و رسانه در سالهای گذشته و آثار و نتایج مثبت آن در میان اصحاب رسانه، برنامه اجرایی هفتمین جشنواره در دستور کار قرار گرفت.

کاظمی دینان دبیر جشنواره و رئیس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به اهمیت خبرنگار و فن خبرنگاری در اطلاع رسانی گفت: زندگی اجتماعی بدون ارتباطات انسانی معنایی ندارد و ما به‌دنبال آن هستیم تا بتوانیم انگیزه‌ای بین خبرنگاران ایجاد کنیم. از طریق این قشر از جامعه است که میتوان مردم را به مسئله ترافیک حساس کرد.

چون خبرنگار مورد اعتماد افکار عمومی است. شما میتوانید فرهنگ‌سازی کنید، هیچ‌وقت نظری را به‌ مردم تحمیل نمیکنید، بلکه آن را مطرح میکنید و به آنها اجازه میدهید تا خود تصمیم‌گیری کنند.

وی سپس به بیان آمار و ارقام مربوط به تلفات ناشی از تصادفات رانندگی پرداخت و گفت: ۸ سال پیش همزمان با اولین دوره جشنواره ترافیک و رسانه تعداد کشته‌شدگان در سوانح رانندگی 1200 نفر بود اما طبق آماری که به‌تازگی از سوی سازمان راهنمایی و رانندگی منتشر شده این رقم به نصف کاهش پیدا کرده است.

کاظمی گفت: اگر بتوانیم با کمک خبرنگاران و برگزاری جشنواره‌های اینچنینی مردم را در زمینه خطراتی که پیرامون آنهاست آگاه کنیم و از مرگ حتی یک انسان جلوگیری کنیم به موفقیت بزرگی دست یافته‌ایم.

در آماری که جدیدا ارائه شده ۶۴۱ نفر کشته در تهران داریم که از این تعداد 329 نفر عابر پیاده بوده‌اند، 176 نفر راکب موتورسیکلت و 139 نفر راننده یا سرنشین خودرو بوده‌اند که آین آمار نگران‌کننده و تأسف‌بار است.

در هیچ کلانشهری آمار کشته‌شدگان عابر پیاده 51 درصد نیست که باید برای این مساله سریعا فکری اندیشید.

مهمترین دلیل این مرگ و میر عدم آگاهی راننده و عابرپیاده است. کاظمی اضافه کرد: بیایید دست به دست هم دهیم و با کمک یکدیگر سایه این هیولا را از زندگی خود دور کنیم.

اولین دوره جشنواره ترافیک و رسانه در سال 86 برگزار شد و از آن به بعد به‌جز سالهای 88 و 93 شاهد برگزاری این رویداد بوده‌ایم.

از اهداف این جشنواره ایجاد انگیزه در اصحاب رسانه برای فعالیت هرچه بیشتر در حوزه ترافیک، بوجود آوردن حس رقابت حرفه‌ای میان خبرنگاران از طریق تجلیل و تقدیر از آثار برتر، برقراری تعامل بیشتر بین دست‌اندرکاران حمل و نقل و ترافیک و رسانه‌های جمعی، تأکید بر انعکاس جامع، دقیق، سریع و گسترده اخبار حمل و نقل شهری در رسانه‌های جمعی است. اما به گفته کاظمی، محورهای اصلی جشنواره شامل ترافیک،آموزش و فرهنگ‌سازی، ترافیک، قانون و مجریان و تعامل بین بخش ترافیک و رسانه‌های شهروندی ،ترافیک و توسعه پایدار،ترافیک و انسان،ترافیک و برنامه‌ریزی حمل و نقل است. وی با اشاره به این‌که تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره افزایش یافته خاطرنشان میکند: با دریافت 1972 اثر باید گفت که امسال بیشتر از 80 درصد رشد داشته‌ایم.

بنابراین هفتمین دوره جشنواره ترافیک و رسانه روز 26 بهمن ماه سال جاری در بوستان اندیشه برگزار خواهد شد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

16906