۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

پانزدهمین مرکز آپای کشور در سمنان افتتاح شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در مراسم افتتاح این مرکز که با حضور دکتر هنربخش رئیس دانشگاه سمنان، مهندس شهاب مدیر کل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و دیگر مسئولین و مقامات استانی حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد، مهندس تسلیمی معاون مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران، مرکز آپای دانشگاه سمنان را پانزدهمین مرکز در کشور عنوان کرد.
وی با تاکید بر توجه به دو مبحث فناوری اطلاعات و امنیت سایبری در این مرکز گفت: مراکز آپا در کشور به عنوان تیمهای دریافت، مرور، پاسخگویی و نیز واکنش سریع به رخداد هستند و انتظار ما از این مراکز علاوه بر مقابله، پیشگیری و مدیریت کیفیت امنیت است.
تسلیمی مراکز دانشگاهی را دارای پتانسیل بالا در کمک به مرکز ماهر ایران دانست و خاطرنشان کرد: در دنیایی که روزانه با 450 هزار تهدید رایانه ای مواجه است، دانشگاهها از توانایی و دانش بالایی برای مقابله با این تهدیدات برخوردار هستند که در این زمینه مراکز آپای دانشگاهها میتوانند با آگاهی رسانی و آموزش، تاثیر بسزایی درکاهش آسیب پذیری در حوزه های مختلف داشته باشند.
معاون مرکز ماهر کشور از اقدامات مرکز ماهر در پایش60 درصد از ترافیک بین الملل کشور برای دفع مخاطرات رایانه ای خبر داد و اظهار امیدواری کرد: راه اندازی مرکز آپای دانشگاه سمنان به عنوان قطب بزرگ امنیت در استان بتواند خدمات و سرویس شایسته ای را به مردم استان ارائه دهد.
در ابتدای این مراسم دکتر هنربخش رئیس دانشگاه سمنان در سخنانی افتتاح این مرکز را موجب افتخار دانشگاه سمنان دانست و با اشاره به حملات سایبری فراوان و تهدیدات موجود در کشور افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در دانشگاه، این مرکز میتواند خدمات شایسته ای برای واکنش مناسب و پیشگیری از آسیب به دستگاههای اجرایی، شرکت های خصوصی و همچنین اقشار مختلف در استان ارائه دهد.
در ادامه این مراسم گواهینامه مرکز تخصصی آپا از طرف مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران، توسط مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان به رئیس دانشگاه سمنان اعطا شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

76020