۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

همایش کسب ثروت در حوزه ICT برگزار شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در اين همايش دكتر دوايي معاون محترم فناوري و نوآوري وزارت ارتباطات طي بيانات خود به بررسي آينده فناوري اطلاعات و ارتباطات و تاثير آن در صنايع مختلف و اشتغال‌زايي پرداخت.
همچنین به بررسي ذخيره ژنتيك كارآفريني كه موجب ايجاد سيليكون‌ولي شد اشاره کرد و در ادامه اقدامات صورت گرفته در كشور برای افزايش شركت هاي نوآور از فرد صاحب ايده به شركت هاي كوچك و شركت هاي رو به رشد از دهه 80 را مورد تحليل قرار داد.
وی فرمول مورد نياز براي توسعه شركت هاي با امكان رشد بسيار سريع را حضور شركت‌هاي موفق بزرگ در كنار سرمايه‌گذاران خطر‌پذير، افراد داراي تبحر علمي و شتاب دهنده‌ها عنوان تشريح کرد.
در ادامه جلسه مهندس ساكي، مدير كل ICT استان فرايند اصلي توليد ثروت در حوزه ICT را شامل توليد ايده، تبديل ايده به فناوري و فناوري به محصول و تبديل شركت هاي نوپا به بورسي عنوان کرد.
وی افزود: موتور محركه پيشرفت‌هاي فناورانه، ايده‌ها هستند كه بايد در قالب كسب و كار مورد حمايت قرار گيرد.
مهندس ساكي چهار ويژگي مورد نياز كه در افراد داراي ايده برای تجاري‌سازي آن وجود ندارد را به شرح زير برشمرد: عدم وجود مهارت لازم براي تشكيل شركت هاي نوپا، عدم وجود دانش و تجربه مديريتي لازم، كمبود و يا نبود منابع مالي مورد نياز و عدم وجود بازار و مشتري براي محصول مورد نظر.
سپس به لزوم ايجاد متولي در بخش خصوصي برای رفع مشكلات مذكور در اكوسيستم كارآفريني مراكز شكل‌گيري، شتابدهنده‌ها، حمايت دولت در قالب سازمان هاي حمايت كننده، بانك ها و موسسات مالي و ... اشاره کرد و افزود با توجه به ريزش بالاي طرح‌ها برای پيشنهاد توسط سرمايه گذار در حين ارزيابي‌هاي فني و اقتصادي نياز به توليد ايده‌هاي بسيار وجود دارد.
همچنین از دانش آموز، مقدم رشيدي به دليل ساخت نرم افزار برقراري امنيت ارتباط متني توسط معاون فناوري و نوآوري وزارت ارتباطات تقدير بعمل آمد.
سخنران بعدی مهندس مجدآبادی مدیرعامل شرکت دانش بنیان امیرکبیر و مدیر اجرایی مسابقات ایران موبی کد بود که با ارائه ای تعاملی خود، ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت طراحی یک مدل کسب درآمدی مناسب در فرایند کارآفرینی مبتنی بر مهارت به معرفی حلقه های مهم در خلق ثروت در حوزه ICT پرداخت و با تشریح ساختار و اهداف مسابقات ایران موبی کد به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای حوزه موبایل در کشور با اشاره به شرایط مناسب فرهنگی و اجتماعی و فرصت های ارزشمند موجود، توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل را به خلاقیت و نوآوری تشویق کرد.
در ادامه همايش در نوبت صبح مهندس صبري مدير فني محترم پيك آسا به بررسي روند توسعه كسب و كار و تكامل شركت پيك آسا پرداخت.
در نوبت بعد از ظهر همايش كسب ثروت در حوزه ICT سه پنل با موضوع روند توسعه بازي رايانه اي هشت خوان توسط استوديو آويد از تهران، تجربه موفقيت گروه نرم افزاري آداك از زنجان و تجربه موفقيت برنامه كاربردي تلفن همراه اكسير سبز از همدان مورد تحليل و بررسي قرار گرفت.
در ادامه سفر معاون فناوري و نوآوري وزارت ارتباطات، وی در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان شركت کرد و با مقامات استان و مديران دستگاه هاي اجرايي ملاقات و مذاكره کرد، همچنین در جلسه داخلي دانشگاه‌هاي استان در دانشگاه بوعلي‌سينا با حضور روسا و اعضاي هيات علمي و مديران دستگاه هاي اجرايي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در استان به بحث و بررسي مسائل و موضوعات جاري استان در حوزه كارآفريني، كسب ثروت، فناوري و نوآوري پرداخت.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

17284