۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

وزارت ارتباطات پیشتاز مبارزه با فساد اداری

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مهندس راسخ، معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات در نشست ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد که با حضور مسئولین دولتی و وزارتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به اینکه از زمان ایجاد تشکیلات اداری، فساد اداری نیز به وجود آمده بیان کرد: امروزه با توجه به تعابیر مختلف درباره بحث فساد اداری، خروجی های مربوط به آن در جوامع مختلف یکسان است.
وی با اشاره به وجود رکود اقتصادی در دوره های قبلی بیان کرد: وجود فساد اداری ریسک سرمایه گذاری را بالا میبرد و این امر در طولانی مدت منجر به رکود اقتصادی در یک کشور خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات خاطر نشان کرد: این وزارت بحث مبارزه با فساد اداری را سرلوحه کاری خود قرار داده است و در تمام فعالیت های خود به صورت منظم روی این مساله نظارت بالایی دارد.
مهندس راسخ در پایان تاکید کرد: چهار بحث آموزش، توانمندی نیروی انسانی، فرهنگ سازی و استفاده از فناوری میتواند از فساد اداری جلوگیری کند و مادامی که این موارد وجود نداشته باشند فساد اداری نیز از بین نخواهد رفت.

برای مبارزه با فساد در دولت تدبیر و امید الویت، برخورد قاطعانه با مفسدین اقتصادی است           
کاظم پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به رویکرد این ستاد در دولت تدبیر و امید بیان کرد: فعالیت های زیادی در این دولت انجام شده است اما همچنان رضایت ما برآورده نشده است.
وی همچنین با بیان وضعیت ادراک فساد اداری و رتبه بندی جهانی آن توضیح داد: در حال حاضر در بین کشورهای منطقه ایران بعد از سوریه است و با امتیاز 27 از صد، رتبه 131 را در جهان داریم.
در سال های گذشته بین 175 کشور ما رتبه 136 را با امتیاز 27 داشت همانطور که مشخص از از نظر امتیاز تغییری در وضعیت ما ایجاد نشد و عدم وجود کشورهایی که امروز در این رتبه بندی جای داده شده اند سبب بهبود رتبه ما شده است.
دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه با اشاره به اهداف مهم دولت در مبارزه با فساد اقتصادی بیان کرد: الویت اول مبارزه با فساد در دولت تدبیر و امید، برخورد قاطعانه با مفسدین است و در مراحل بعدی، عدم وجود خط قرمز در برخورد با مفسد اقتصادی، تعامل نزدیک با قوه قضاییه و همچنین جرم انگاری و مصادیق مجرمانه نیز وجود دارد.
فرزاد مخلص الائمه، بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور نیز در ادامه نشست ضمن مهم شمردن وضعیت بازرسی در سازمان های موجود در کشور توضیح داد: وظیفه ما شناسایی گلوگاههای فساد است و تمام گزارش ها برای جمع شدن فساد اداری یا جلوگیری از آن صورت میگیرد.
وی همچنین افزود: بخش های مالی ارگان ها و سازمان های کشوری بسیار حساس هستند و این بخش ها در تمام دستگاه ها میتوانند به تنهایی از بروز فساد جلوگیری کنند یا یک فساد بزرگی را ایجاد کنند.
مخلص الائمه در ارتباط با اختیارات مدیریتی در دستگاه ها گفت: مسئولیت و اختیار یک روی دیگر با عنوان پاسخگویی دارد و هر فردی که اختیاراتی را تقبل میکند باید در هر شرایطی پاسخگو باشد، لذا این توقع وجود دارد که ضمن پاسخگویی به موقع برخورد لازم نیز انجام شود.
در ادامه نشست نیز داود سبوحی رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات نیز با اهمیت مساله فساد اداری و مبارزه با این امر در ارگان ها و سازمان ها مختلف، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را پیشتاز جلوگیری از مبارزه با فساد اداری بر شمرد و تداوم این امر را در این وزارتخانه خواستار شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

66880