۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

خودروسازان چینی جای خودروسازان داخلی را میگیرند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، علی علیلو افزود: اگر خودروسازان داخلی برای جبران مافات اقدامی انجام ندهند، رقبای خارجی اجازه نمیدهند مردم به سمت سایر خودروها بروند و این در شرایطی است که هیچ کشوری اجازه نمیدهد که بازارش به راحتی در اختیار خودروسازان خارجی قرار گیرد، مگر آن که خودش صنعت خودرو نداشته باشد.
وی با اشاره به لزوم تغییر نوع نگاه مدیران صنعت خودرو، این نکته که متولیان این صنعت باید بدانند برای آن که مردم به سمت استفاده از تولیدات ملی حرکت کنند، باید بر ویژگی های محصولات خود بیفزآیند، اظهار کرد: در غیر این صورت، به مرور زمان تمایل به خرید خودروهای ایرانی کاهش پیدا میکند.
علیلو با بیان این که صنعت خودرو با تغییر نگاه موجود و ترسیم استراتژی جدید، میتواند به شرایط خوبی برسد ولی بی توجهی به این مهم، خودروسازان را از هدف دور میکند، تصریح کرد: هدف باید این باشد که این صنعت در سطح بین المللی، حرف برای گفتن داشته باشد و برای تحقق این امر، باید به تولید خودروهایی برسیم که ضمن طراحی نوین، دارای تکنولوژی روز دنیا باشند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این که کیفیت خودرو و خدمات پس از فروش، موضوعات مهمی هستند که مدیران شرکت های خودروساز از آنها غافل شدند، اضافه کرد: ادامه حرکت در وضعیت فعلی، نه تنها باعث پیشرفت صنعت خودرو نمیشود، بلکه این صنعت را نیز از بین میبرد.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که خودروسازان داخلی باید با خودروسازانی همکاری کنند که بتوانند باعث رشد آنها شوند، نه آن که صرفاً دنبال بهره برداری از بازار بزرگ ایران باشند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بسیاری از کشورها خواهان حضور گسترده در کشورمان خواهند بود.

.....................................
نوسازي تاكسي هاي تهران با خودروهاي داخلي و خارجي
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از آغاز فرآيند نوسازي ناوگان تاكسيراني پايتخت همزمان با آغاز سال نو خبر داد و گفت: در نوسازي تاكسي‌ هاي تهران، هم از خودروهاي داخلي همچون پژو و سمند استفاده ميشود و هم، پيشرفته ترين خودروهاي هيبريدي خارجي با استاندارد يورو 5، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: خودروهايي كه وارد ناوگان تاكسيراني پايتخت خواهند شد، به دو بخش تقسيم ميشوند كه بخش اول، به كارگيري تاكسي هاي سمند و پژو به جاي ناوگان فرسوده موجود است كه در قالب طرح جايگزيني تاكسي هاي فرسوده، نسبت به تعويض آنها اقدام میشود.
وي با اشاره به اين كه مالكان تاكسي هاي فرسوده، عموماً از توان مالي کافی برخوردار نیستند، اظهار كرد: به همين دليل، تاكسي هاي سمند و پژو جايگزين ناوگان فرسوده موجود كه بخش قابل توجهي از آن را تاكسي هاي پيكان تشكيل ميدهند و عموماً تحت عنوان تاکسی خطی در خطوط تاكسيراني مشغول به كار هستند، خواهند شد.
مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه بخش دوم، به کارگیری خودروهاي پيشرفته با بالاترين استانداردهاست، تصريح كرد: اين تاكسي ها، عموماً در قالب شركت هاي خصوصي تاكسيراني كه از توان مالي مناسبی برخوردار هستند و برای ارائه خدمات تلفني و سرویس های در تا در و همچنین جا به جايي مسافران از مبادي فرودگاهي، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اين كه در برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران، تأكيد شده كه تاكسي هاي هيبريدي و برقي جايگزين تاكسي هاي موجود شوند، خاطرنشان كرد: جايگزيني تاكسي هاي آلاينده و فرسوده با تاكسي هاي استاندارد و به ويژه خودروهاي هيبريدي، باعث كاهش انواع آلاينده‌ها، رضايت تاکسیرانان و مسافران و صرفه جويي در مصرف سوخت میشود.

نظرات : 0

ثبت نظر

72040