۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

واعظی : ایجاد بزرگترین مرکز دیتای کشور در ساختمان مکانیزه پست

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در روز پایانی همایش تبیین سیاست های شرکت پست در سال 95، دکتر واعظی با حضور در جمع مدیران این شبکه، طی سخنانی اظهار داشت: سال جدید آغاز خوبی داشت چون که رئیس جمهوری با قبول دعوت وزارت ارتباطات، در دیدار رسمی با مدیران، از عملکرد این مجموعه به ویژه پست، ابراز رضایت کرده است.
وی در ادامه افزود: دکتر روحانی با بیان این نکته که از ارتقاء جایگاه پست در منظر افکار عمومی و دستیابی به ثبات بسیار خرسند است، بهترین هدیه را در آغاز سال نو به ما اهدا کرد.
دکتر واعظی سپس با تقدیر از تلاش جمعی کارکنان و مدیران شبکه پستی، گفت: اقدام مهمی که شرکت پست بدون اطلاع از نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری انجام داد، تدوین برنامه های اقتصاد مقاومتی و ترسیم نقشه راه برای اجرای این برنامه ها بود.
وزیر ارتباطات در همین ارتباط افزود: امسال در پست هم سال تحول و هم اقتصاد مقاومتی است و باید با قوت برنامه های آن را ادامه داد و بر اساس آن خدمات مختلفی را تعریف کرد و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی سهم بیشتری در ایجاد اشتغال فراهم کرد.
دکتر واعظی سپس به درآمد و نفوذ برخی از ادارات پست دنیا اشاره کرده و افزود: در برخی از کشورها، ادارات پست رقابت زیادی با بخش خصوصی و دیگر سازمان ها دارند به نحوی که میزان نفوذ خدمات پستی در این جوامع با هیچ یک از دیگر سازمان های خدماتی قابل قیاس نیست.
وی همچنین خواستار تقویت بخش بین الملل شرکت پست شده و گفت: وقتی به اداره بین الملل میرسیم، همه به فکر سفرهای خارج از کشور می افتند، در صورتی که اداره بین الملل باید با مطالعه در خدمات پستی کشورهای موفق و ارائه ترجمه خوب از پژوهش های انجام شده در این کشورها، به مقایسه و تحقیق بپردازد و به بخش فنی برای بومی سازی خدمات کمک کند.
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب ساختمان مرکز مکانیزه پست برای ایجاد بزرگترین دیتا سنتر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: به زودی بخشی از یک طبقه ساختمان مرکز مکانیزه پست در اختیار سازمان فناوری اطلاعات برای ایجاد بزرگترین دیتا سنتر کشور اختصاص می یابد که این اقدام میتواند برای ایجاد سرویس های الکترونیکی پستی نیز کمک شایانی کند به طوری که مسئولان شبکه پستی دیگر دغدغه ای برای اختصاص پهنای باند نخواهند داشت.
دولت الکترونیک و نقش مهمی که پست در استقرار آن دارد یکی دیگر از نکات مهم سخنان وزیر ارتباطات بود.
وی در این خصوص بیان کرد: شما مهم ترین بخش در تحقق و استقرار دولت الکترونیک در کشور هستید که بدون حضور پست این امر محقق نخواهد شد.
دکتر واعظی همچنین سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک از سوی پست را اقدامی بسیار ارزشمند و خوب توصیف کرد که هم از منظر اجتماعی و هم اقتصادی برای این شبکه سود و منفعت خواهد داشت.
وی پس از آن با برشمردن برخی از مشکلات موجود در شبکه پستی، خواستار رفع هر چه سریع تر این دسته از مسائل شده تا ضمن حفظ اعتماد مردم، در جایگاه و شأن موقعیت حقوقی پست نیز خللی ایجاد نشود.
وی در پایان سخنان خود، ابراز امیدواری کرد تا در سال 95، شاهد تحول بزرگ در شبکه پستی و تحقق اهداف مد نظر باشد.
پیش از آغاز سخنان وزیر ارتباطات، مهری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پست، گزارشی کوتاه از این همایش دو روزه برای دکتر واعظی و مسئولان وزارت ارتباطات ارائه کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

86589