۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

نشست تخصصی پنجره واحد خدمات دولت با حضور جهانگرد برگزار شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در این نشست، موضوعات مرتبط در یک ارتباط چند سویه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان دستگاه ها، سوالات و پیشنهاد های خود را مطرح کردند.
بر اساس این گزارش، مهندس نصراله جهانگرد، معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این نشست، با بیان این مطلب که کارهای منسجمی در دولت یازدهم در حوزه دولت الکترونیکی اجرایی شده گفت: هم اکنون از مرحله مقدماتی عبور کردیم و می بایست خدمات در یک پرتال با پشتوانه حقوقی، فنی و اجرایی ، عرضه شود.
وی افزود: این پرتال میتواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه های جمع آوری، نگهداری و بهنگام سازی داده ها ، داشته باشد.
نصراله جهانگرد با اشاره به تشکیل خوشه های 14 گانه در حوزه های مختلف نظیر، صنعت، اقتصاد، علوم و غیره تصریح کرد: همچنین، تا کنون، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، شناسنامه خدمات را استخراج کرده و پالایش های مقدماتی نیز انجام شده است.
وی ادامه داد: پرتال جامع خدمات میتواند به عنوان یک داشبورد ارزیابی خدمات، امکان رصد میزان موفقیت خدمات، صحیح بودم فرآیند ها و غیره را نیز فراهم کند.
همچنین، علی بوشهری و میثم حسینی لر، مدیران ذی ربط در سازمان فناوری اطلاعات ایران، با ارائه تعریف مشخصی از  GSB به عنوان مرکز ملی تبادل اطلاعات، که گذرگاه مشترکی ا‌ست برای یک‌پارچه‌سازی و تعامل خدمات دولت الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی و بنگاه های اطلاعاتی پایه را ارائه و مزایا و فرایند های آن و همچنین پرتال جامع خدمات الکترونیکی را تشریح کردند.

نظرات : 0

ثبت نظر

97101