۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

استقبال سرمایه‌گذاران از معاملات اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛ امروز چهارشنبه 17 شهریورماه سهامداران با نقل و انتقال 225 میلیون و 660 هزار ورقه بهادار در 20 هزار و 474 دفعه معاملاتی روبه‌رو شدند که ارزش آن به رقم 778 میلیارد ریال رسید. در همین حال نماگر فرابورس نیز اگرچه با نوسانی نزدیک به صفر (0.02 واحد مثبت) و تثبیت جایگاه خود در ارتفاع 802 واحدی روبه‌رو شد اما سبزی رنگ خود را برای سومین روز متوالی حفظ کرد.

بررسی بازارهای فرابورس با پیش قدمی بازار اوراق با درآمد ثابت نشان می‌دهد، امروز 171 هزار ورقه بهادار به ارزش 166 میلیارد ریال در این بازار مورد مبادله قرار گرفته که نزدیک به 71 درصد از ارزش معاملات این بازار در اختیار اسناد خزانه اسلامی مرحله سوم تا ششم بوده است.

در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله پنجم پیشتاز سایر اوراق به لحاظ ثبت بیشترین میزان حجم و ارزش معاملات شناخته شد. امروز "اخزا 5" با قیمت پایانی 958 هزار و 228 ریال به تعداد 71 هزار ورقه دست به دست شد که ارزش آن نزدیک به 68 میلیارد ریال و بیشتر از سایر اوراق بود. نرخ موثر بازده تا سررسید "اخزا 5" روز جاری به 20.64 درصد رسید.

پس از "اخزا5" به ترتیب "اخزا3" و "اخزا 6" نیز بالاترین حجم و ارزش معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس را تجربه کردند و در مجموع اسناد خزانه اسلامی مرحله سوم تا ششم دادوستد 117 میلیارد و 440 میلیون ریال را در جریان معاملات روز چهارشنبه به ثبت رساندند که سهم 71 درصدی از ارزش کل معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت بود.

در همین حال بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس روز جاری نقل و انتقال حدود 161 میلیون سهم به ارزش 421 میلیارد ریال را شاهد بودند که نماد "شتران" در صدر نمادهای مورد مبادله در این بازار ایستاد. در این نماد بیش از 28 میلیون سهم به ارزش 92 میلیارد ریال دادوستد شد که از باقی نمادها، حجم و ارزش بیشتری داشت.

از طرفی در جریان معاملات امروز نمادهای "ذوب"، "دماوند" و "وهور" نیز به‌عنوان پربازدیدترین نمادهای مورد معامله در بازار سهام فرابورس شناخته شدند.

در میان ETFها نیز صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بالاترین ارزش معامله و صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله امروز دادوستد 1.73 میلیون ورقه بهادار به ارزش 21 میلیارد ریال را تجربه کردند. 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

66704