۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

رونق معاملات فرابورس ایران در آخرین روز از تابستان

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امروز چهارشنبه 31 شهریورماه نزدیک به 865 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 985 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس مورد معامله قرار گرفت که این حجم دادوستد در 46 هزار و 179 دفعه انجام شد.

امروز فرابورس ایران روز پرکاری را پشت سر گذاشت؛ چراکه در بازار دوم عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان صورت گرفت و در بازار ابزارهای نوین مالی شاهد کشف قیمت 850 هزار ریالی و عرضه 15 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی مرحله هشتم بودیم.

همچنین شاخص کل فرابورس نیز در ادامه روزهای سبز و صعودی خود با رشد 5 واحدی همراه شد و تا نزدیکی ارتفاع 816 واحدی خود را بالا کشید.

در این میان در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نماد "ذوب" با معامله 60 میلیون سهم به ارزش 162 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را در بازار سهام به خود اختصاص داد. این نماد همچنین در جریان معاملات امروز تاثیر مثبت 1.15 واحدی بر آیفکس گذاشت و پنجمین نماد پربیینده نام گرفت.

در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز معامله‌گران شاهد نقل و انتقال نزدیک به 300 هزار ورقه به ارزش 293 میلیارد ریال بودند. نماد اوراق اجاره دولت امروز بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق بدهی را در این بازار تجربه کرد؛ چراکه به تعداد 74 هزار و 891 ورقه به ارزش حدود 74 میلیارد ریال دادوستد شد.

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان نیز روز جاری دادوستد قریب به 900 هزار ورقه را به ارزش 12 میلیارد و 670 میلیون ریال را شاهد بود که در میان سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله دارای حجم و ارزش بیشتری بود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

13798