۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

نیمی از ارزش معاملات فرابورس ایران در اختیار اوراق با درآمد ثبات

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات امروز شنبه 29 آبان ماه شاخص کل نیز پس از چند روز روند ریزشی با رشد بیش از یک واحدی همراه شد و به رقم 833 واحد رسید.

امروز نماد مارون در حالی بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس تا سطح 2.3 واحد گذاشت که نمادهای ذوب، حسینا و خراسان تا سقف حداکثر نزدیک به یک واحد تاثیر منفی بر شاخص داشته و مانع از رشد بیشتر آن شدند.

در جریان معاملات روز جاری بازار سهام فرابورس میزبان معامله بیش از 80 میلیون سهم به ارزش 264 میلیارد ریال بود که نماد ذوب با نقل و انتقال 9.9 میلیون سهم به ارزش بیش از 27 میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد.

در این بازار نماد معاملاتي شركت بازرگاني و توليدي مرجان كار با توجه به اطلاعات دريافتي مبني بر تعديل پيش‌بيني سود هر سهم سال مالي 1396 متوقف شد.

بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز روز جاری معامله بیش از 460 هزار ورقه بهادار به ارزش 413.5 میلیارد ریال را به ثبت رساند که سهم 46 درصدی از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص می‌داد. در این بازار نماد اخزا10 بیشترین حجم و ارزش معاملات اوراق را تجربه کرد. در این سری اسناد خزانه اسلامی بیش از 127 هزار ورقه به ارزش 107 میلیارد ریال دست به دست شد تا با قیمت معامله 843 هزار ریال، نرخ سود این اوراق به حدود 22 درصد برسد.

رصد تابلوی اوراق تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد روز جاری تسه‌ها در بازه قیمتی 749 تا 799 هزار ریال دادوستد شدند که بالاترین قیمت به تسه اسفند94 و کمترین آن به تسه خرداد93 اختصاص داشت.

در همین حال صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز معامله 3.2 میلیون ورقه به ارزش 36 میلیارد ریال را به ثبت رساند. صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با دادوستد 1.6 میلیون ورقه به ارزش بیش از 23 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان ETFها تجربه کرد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

35547