۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

تداوم صدرنشینی «اخزا9» در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایران

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان معاملات روز جاری سه‌شنبه 23 آذرماه در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه بالغ بر 80 میلیون سهم به ارزش 261 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که به‌ترتیب نمادهای «حریل» و «شاوان» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند. در نماد ریل پرداز سیر نزدیک به 13 میلیون سهم به ارزش 18 میلیارد ریال و در نماد شرکت پالایش نفت لاوان تعداد 1.6 میلیون سهم به ارزش بیش از 22 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با عقب‌نشینی 1.7 واحدی به رقم 868 واحد رسید. نمادهای «هرمز»، «ذوب» و «شراز» از جمله نمادهایی بودند که تا سقف 1.7 واحد بیشترین تاثیر را بر افت آیفکس داشتند در مقابل اما معاملات مثبت در نمادهای «مارون»، «زاگرس» و «میدکو» مانع از افت بیشتر شاخص شد.

در همین حال  نمادهای «غگلستا»، «کی بی سی» و «خدیزل» سه نمادی بودند که با بیشترین رشد قیمتی و نمادهای «زنگان»، «فزرین» و «غمینو» با بالاترین افت قیمتی روبه‌رو شدند.

بازار اوراق با درآمد ثابت نیز دادوستد بیش از 571 هزار ورقه به ارزش 536 میلیارد ریال را تجربه کرد. اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با نقل و انتقال بیش از 100 هزار ورقه به ارزش 86 میلیارد ریال برای چندمین روز متوالی بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این بازار به نام خود ثبت کرد. «اخزا9» که با قیمت پایانی بیش از 857 هزار ریال مورد معامله قرار گرفت در 15 دفعه معاملاتی بین معامله‌گران خرید و فروش شد.

در این میان اوراق تسهیلات مسکن نیز در بازار ابزارهای نوین مالی نزدیک به 34 میلیارد ریال دادوستد شد. این اوراق که در بازه قیمتی 749 تا 776 هزار ریال دست به دست شد بیشترین قیمت این اوراق را در اوراق تسه خرداد 95 و کمترین آن را در تسه دی ماه 93 شاهد بود. 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

76971