۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

فرابورس ایران به عنوان عضو هیئت رئیسه فیاس برگزیده شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در پايان نشست ساليانه فياس، اعضاي اين فدراسيون در خصوص صورت‌جلسه‌هاي مهمي به راي‌گيري پرداختند که در نتيجه آن فرابورس ايران و بورس قبرس به عنوان عضو هيات رئيسه فدراسيون بورس‌هاي اروپايي_آسيايي برگزيده شدند.
دومين روز نشست فياس 2017 امروز در حالي سپري شد که مواردي همچون بررسي صورت‌هاي مالي، گزارش‌هاي حسابرسي، برنامه‌ريزي در خصوص تغيير ساختار اين فدراسيون و همچنين تقويت اساسنامه آن در دستور کار اعضا و هيات رئيسه فياس قرار گرفت.
امير هاموني مديرعامل فرابورس در ابتداي اين نشست ضمن قدرداني از اعضاي فياس براي مشارکت آن‌ها در پايه‌گذاري و استقرار فعاليت چنين سازمان ارزشمندي، گفت: همانطور که روز گذشته و به دفعات عنوان شده ما مي‌خواهيم دغدغه‌هاي عميق‌مان را نسبت به فدراسيون فياس و ظرفيت‌هاي موجود در آن مطرح کنيم و اميدوارانه به دنبال آينده‌اي روشن براي اين سازمان هستيم.
هاموني با اشاره به اينکه اعتقاد اعضاي اين فدراسيون مانند ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي حرکت به سمت توسعه بازارها و برقراري ارتباط بين جوامع و فرهنگ‌هاي مختلف است، عنوان کرد: اگرچه اين امر بلندپروازانه به نظر مي‌رسد، اما با نگاه به پيشينه سازمان‌هاي مختلف مانند فياس متوجه شويم که اين سازمان‌ها کماکان پابرجا بوده و اعضاي آن به سازمان خود افتخار و براي پيشرفت تلاش مي‌کنند؛ از اين رو بازارها و فرهنگ‌هاي مختلف مي‌توانند در يک اکوسيستم متصل و به هم پيوسته به فعاليت ادامه دهند.
وي با اشاره به اينکه نياز به اقدمات و تلاش‌هاي زيادي در مسير توسعه اين سازمان احساس مي‌شود، ادامه داد: فرابورس ايران دنبال موقعيت‌هايي است تا اعضاي ديگري به فياس بپيوندند و همچنين اعضاي کنوني را تشويق مي‌کند تا فعالانه آنچه را که در بستر فياس قادر به انجام دادن آن هستند، به اشتراک بگذارند.
مديرعامل فرابورس ايران جايگاه فياس را براي کشورهاي عضو، داراي نقش تعيين‌کننده‌اي دانست و گفت: ما باور داريم فياس مي‌تواند از موقعيت فعلي خود بيش از پيش براي بورس‌ها و اعضاي بازارهاي مالي که در اقتصادهاي کوچک‌تر فعالند نقش تعيين‌کننده ايفا کند؛ چراکه فياس نوعي همکاري و بستر به اشتراک‌گذاري دانش است که به طور مستقيم اعضاي خود را به سمت توانمندسازي اعضاي نوظهور آن سوق مي‌دهد.
هاموني همچنين يکي از محورهاي توسعه اين سازمان را به اشتراک‌گذاري تجربيات اعضا به منظور هماهنگي فعاليت‌ها و اقدامات عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال فرابورس ايران تمايل دارد تا رويداد بين‌المللي فين‌استارز را معرفي کند، به اين ترتيب ما اعضاي برجسته فياس را تشويق مي‌کنيم امکان برگزاري يک رويداد فين‌استارز بين‌المللي را مدنظر قرار دهند؛ چراکه اين امر مي‌تواند به صورت بين‌المللي مورد هدايت قرار گيرد و موجب تحقق يافتن اهداف به صورت موثرتر شود.
به گفته وي فرابورس ايران با داشتن تجربه پياده‌سازي اين رويداد بزرگ در ايران آماده به اشتراک‌گذاري تجارب و منابع خود در اين خصوص به ساير اعضاي فياس است.
هاموني تاکيد کرد: اين‌گونه پروژه‌هاي چندجانبه ارتباط ميان اعضاي فياس را محکم‌تر، کاراتر و موثرتر مي‌سازد که اين مسئله براي ارتقاي فياس ضروري است.
در پايان نشست ساليانه فياس، اعضاي اين فدراسيون در خصوص صورت‌جلسه‌هاي مهمي به راي‌گيري پرداختند که در نتيجه آن فرابورس ايران و بورس قبرس به عنوان عضو هيات رئيسه فدراسيون بورس‌هاي اروپايي_آسيايي برگزيده شدند.
همچنين بورس ارمنستان به عنوان دبير کل فياس انتخاب شد و دفتر اين فدراسيون به ايروان پايتخت کشور ارمنستان انتقال پيدا کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

73383