۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 30 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: سفینه جدید «بلواوریجین» به فضا می رود 

شرکت فضایی بلواوریجین که توسط جف بزوس موسس شرکت آمازون و میلیاردر ماجراجو مدیریت می شود، قصد دارد تا دهمین سفینه فضایی خود را به فضا پرتاب کند.

"New Shepard" فردا دوشنبه ده صبح به فضا پرتاب خواهد شد و شرکت بلو اوریجین با صدور بیانیه ای این موضوع را تایید کرده است.

قرار است مراسم پرتاب این سفینه فضایی به طور زنده از سایت blueorigin.com پخش شود.

نام سفینه نیو شفرد از آلن شفرد گرفته شده که در سال 1961 به عنوان نخستین آمریکایی به فضا رفت و از جو زمین خارج شد.

این سفینه متشکل از یک کپسول و یک راکت است که هر دو چندین بار قابل استفاده خواهند بود.

پرتاب سفینه هایی از این دست زمینه را برای سفرهای فضایی در آینده برای جهانگردان فضایی و نیز ارسال گسترده بار به فضا فراهم خواهد کرد.

..................

 

خبر: خبرهای جدید از ۳ نسخه موبایل Galaxy S۱۰ 

سامسونگ ماه آینده مراسم رونمایی برگزار می کند و بسیاری از کارشناسان تخمین می زنند نسخه های واقعی از موبایل تاشو این شرکت همراه نسخه آتی سری گلکسی یعنی Galaxy S۱۰ رونمایی شوند.

در همین راستا «ایون بلاس» بلاگر مشهور حوزه فناوری، به تازگی تصاویری منتشر کرده که نشان دهنده سه نسخه مختلف از این موبایل است که S۱۰E، S۱۰ و +S۱۰ نام دارند.

گوش هایS۱۰ و +S۱۰ با نمایشگرهای «او ال ای دی» خمیده عرضه می شوند که در قسمت دوربین سلفی، یک سوراخ وجود دارد.

همچنین این دستگاه ها مجهز به اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در نمایشگر هستند و نسخه سوم دستگاه (احتمالا S۱۰E) نسخه ای ارزانتر و ساده تر است.

طبق گزارش های مختلف، سامسونگ مشغول مذاکره با شرکت مخابراتی «وریزون» است تا نسخه همخوان با استاندارد اینترنت ۵G را در آمریکا عرضه کند.

موبایل SE۱۰ دارای ۲ دوربین پشتی است اما دو نسخه دیگر ۳ دوربین پشتی دارند.

همچنین به نظر می رسد +S۱۰ دارای دو دوربین جلویی هستند که سوراخ یکی از آنها نیز بزرگتر است.

در اوایل ژانویه «ایون بلاس» تصاویری را از S۱۰ منتشر کرد که لبه های اندکی داشت و در قسمت دوربین جلویی آن سوراخی دیده می شد.

..................

 

خبر: تولید حسگری که اشیا را هوشمند می کند!

رویای هوشمند کردن تمامی ابزار و اشیای موجود در جهان به خصوص در منازل برای تسهیل تبادل داده از طریق آنها با یک اختراع جدید به زودی عملی می شود.

گوگل بدین منظور فناوری را ابداع کرده که "Soli" نام دارد و از طریق انتشار امواج راداری و استفاده از یک حسگر می تواند اشیای گوناگون را هوشمند کند.

گوگل در سال ۲۰۱۵ موفق به تولید حسگرهای کوچکی شد که قادر به کنترل اشیای مختلف از طریق انتشار امواج راداری بود.

فعال کردن حسگرهای یادشده تنها با باز و بسته کردن همه انگشت ها در برابر حسگرهای یادشده ممکن می شود. 

اکنون بعد از گذشت حدود سه سال این فناوری با همکاری محققان دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند ارتقا یافته تا بتوان حسگرهای راداری مذکور را برای کنترل انواع و اقسام لوازم موجود در منازل به کار گرفت.

حسگرهای Soli گوگل می توانند با دقت بالا با اشیای مختلف تعامل کنند و بدین منظور از همان حرکات دست استفاده می شود.

این فناوری می تواند انقلابی در زمینه هوشمندسازی منازل ایجاد کند.

به عنوان مثال حسگر یادشده قادر به شمارش تعداد ورقه های کاغذ، شمارش تعداد شن های یک ساعت شنی، بررسی ساختار ابزار مختلف و غیره از طریق ارسال امواج راداری است.

فناوری یادشده در آینده مدیریت تمامی لوازم منزل را تنها با حرکات دست ممکن خواهد کرد.

..................

 

خبر: فناوری جدید برای درمان افسردگی در کودکان!

به زودی از کمربندهای هوشمند برای شناسایی بیماری های روحی و روانی کودکان مانند افسردگی و اضطراب استفاده خواهد شد؛ این ابزار برای کودکان زیر شش سال کاربرد دارد.

کمربند یادشده مجهز به حسگری است که با ردگیری و بررسی حرکات غیرعادی کودکان می تواند از وجود نشانه های افسردگی و اضطراب در آنها مطلع شود.

مهم ترین مزیت استفاده از این کمربند سرعت بالای شناسایی مشکلات افراد کم سن و سال است که معمولا به علت سن پایین قادر به بیان مشکلاتشان نیستند.

این کمربند که توسط پژوهشگران دانشگاه ورمونت تولید شده است با اتصال به یک برنامه رایانه ای مجهز به هوش مصنوعی می تواند وضعیت کودکان را به دقت از نظر ابتلا به بیماری های روحی و روانی زیر نظر بگیرد.

..................

 

خبر: عرضه عمومی نسخه جدید اندروید در سال ۲۰۱۹

به تازگی جزئیات جدیدی در مورد تازه ترین نسخه از سیستم عامل اندروید به نام «اندروید کیو» منتشر شده است که نشان دهنده تغییرات اساسی در بخش تنظیمات حریم شخصی آن است.

ویدئویی که در مورد این سیستم عامل در فضای مجازی منتشر شده، نشان می دهد امکانات جدیدی در قالب حالت سیاه یا "dark mode" نیز برای استفاده از گوشی یا تبلت مجهز به این سیستم عامل در نور کم و برای کاسته شدن از آزار چشم در نظر گرفته شده است؛ البته در این حالت مصرف باتری نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

«آندروید کیو» که به Android Pie هم مشهور است، قطعا در سال جاری میلادی در دسترس عموم قرار می گیرد؛ البته مطابق معمول ابتدا کاربران گوشی های پیکسل گوگل امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

در نسخه جدید اندروید به منظور بررسی میزان دسترسی های هر برنامه یا اپلیکیشن هم امکانات گسترده تری در نظر گرفته شده تا از این طریق مشخص شود آیا یک برنامه خاص اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران یا داده های فهرست تماس را برای اشخاص ثالث ارسال می کند یا خیر.

همچنین می توان نحوه دسترسی هر اپلیکیشن را در اندروید جدید به اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی برنامه ریزی کرد تا یک برنامه به طور همیشگی یا در ساعاتی خاص به موقعیت مکانی کاربر دسترسی داشته باشد یا این دسترسی هرگز وجود نداشته باشد.

اندروید کیو بعد از باز کردن هر اپلیکیشن برای نخستین بار این سوال را از کاربر می پرسد؛ مسدود کردن یا مجاز کردن دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون و غیره گوشی نیز به همین شیوه ممکن خواهد بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

40661