۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر

جابه‌جایی 10 میلیون ورقه بهادار در بازار ابزارهای نوین مالی

 به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دربازار امروز فرابورس در حالی که نمادهای «دماوند»، «مارون» و «بپاس» تا سطح حداکثر 5.6 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس به جا گذاشتند، نماد «ذوب» به همراه نمادهای «زاگرس»، «کگهر» و «شراز» مانع از رشد این نماگر شدند و برایند تاثیرات مثبت و منفی نمادها بر شاخص کل در نهایت 0.87 واحد از ارتفاع آیفکس کاست.

امروز مبادلات سهام در دو بازار اول و دوم با تغییر مالکیت 98 و 261 میلیون سهم به ارزش 327 و 797 میلیارد ریال خاتمه یافت و در مجموع سه تابلو بازار پایه نیز 303 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 59 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. نماد ذوب‌آهن نیز با جابه جایی 125 میلیون سهم به ارزش 181 میلیارد ریال در حالی بالاترین میزان حجم و ارزش مبادلات را در بازار سهام فرابورس تجربه کرد که به عنوان پربیننده‌ترین نماد نیز شناخته شد.

از دیگر رخدادهای امروز بازار فرابورس باید به بازگشایی و توقف چند نماد معاملاتی اشاره کرد. بر این اساس در مقابل توقف نمادهای معاملاتی شرکت‌های ويتانا، خدمات فني فولاد يزد، شركت سرمايه‌گذاري ساختماني نظام مهندسي ايران و سرمایه‌گذاری ساختماني اعتماد گستر به دلایل مختلفی از جمله نوسان قیمت بیش از 60 درصد در نماد اصلی، افشای اطلاعات با اهمیت و برگزاري مجمع عمومي فوق‌العاده صاحبان سهام؛ نمادهای معاملاتی شركت بيمه كوثر، شرکت سرمايه گذاري توسعه گوهران اميد، ريل پردازسير و شركت اقتصادي و خودكفايي آزادگان بازگشایی شدند.

در سمت دیگر بازار همچنین شاهد خریدو‌فروش 10 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 417 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی بودیم. رصد معاملات اسناد خزانه اسلامی در نمادهای مختلف و نرخ بازده تا سررسید (YTM) این اوراق نشان می‌دهد کمترین نرخ با 19.88 درصد به «اخزا712» و بالاترین به «سخاب7» با نرخ 24.08 درصد اختصاص یافت. در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز قیمت این اوراق در دامنه 220 هزار تا 626 هزار ریال نوسان کرد و در اغلب اوراق تسه و تملی رشد قیمت رقم خورد.

نظرات : 0

ثبت نظر

15236