۱۴۰۳ جمعه ۰۱ تیر

GOLDEN NEWS/ خبرهای طلایی یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳

ICTPRESS - خبرهای طلایی امروز یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ به اطلاع شما مخاطبان عزیز میرسد.

 


ICTPRESS گزارش میدهد:


خبر: خلاصه‌سازی با هوش مصنوعی به اپ جی‌میل می‌آید

جی‌میل روی دستگاه‌های اندرویدی به‌زودی هوشمندتر می‌شود زیرا قرار است هوش مصنوعی جمینای در آن یکپارچه شود.

این اخبار از سوی دو منبع معتبر منتشر شده که کدهای این اپ را بررسی و یک گزینه مخفی جمینای را کشف کرده‌اند.

با ضربه روی گزینه یادشده، موجی از قابلیت‌های هوش مصنوعی در جی‌میل فعال می‌شود؛ به عنوان مثال جمینای می‌تواند ایمیل‌های طولانی را خلاصه، نکات کلیدی را مشخص یا حتی پیش‌نویسی برای پاسخ‌های کاربر فراهم کند. این ویژگی با قابلیت‌هایی همخوان می‌شود که هم‌اکنون برای کاربران دارای حق عضویت Google Workspace مهیا است.

هرچند قابلیت خلاصه‌سازی هم اکنون یکی از نقاط قوت هوش مصنوعی به حساب می آید اما باید به یاد داشت که فناوری یادشده بدون خطا نیست؛ بنابراین همیشه احتمالی هرچند کوچک وجود دارد که جمینای اطلاعات مهم را به دلیل تعبیر نادرست حذف کند.
..................

 

خبر: تبدیل دی‌اکسیدکربن به سوخت پاک با بهره وری ۱۰۰ درصد

محققان دانشگاه UChicago Pritzker آمریکا روشی برای تبدیل دی اکسیدکربن به سوخت‌های پوست و مواد شیمیایی مفید با ۱۰۰ درصد بهره‌وری ابداع کرده‌اند.

این دستاورد، مقابله با تغییرات آب و هوایی را دگرگون می‌کند و یک حلقه انرژی پاک می‌سازد که انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد.

آزمایشگاه Amanchukwu در دانشگاه یادشده روشی نوین برای دستکاری مولکول‌های آب برای بهره‌ورتر کردن CO۲R ابداع کرده است. محققان با استفاده از حلال‌های آلی و افزودنی های اسیدی توانستند رفتار آب را کنترل و تضمین کنند مقدار کافی پروتون برای ساخت مولکول های مذکور بدون ایجاد محصولات فرعی ناخواسته، به وجود آمده است.

روش جدید در شرایط معتدل اسیدی و با استفاده از کاتالیست روی یا طلا ۱۰۰ درصد کارآمد است. نکته مهم آنکه استفاده از روی به عنوان یک فلز انبوه در زمین، سبب می‌شود فرایند برای کاربردهای صنعتی ارزان باشد.
..................

 

خبر: پرتاب نخستین ماهواره کشف اسرار قطب‌های زمین

یکی از ماهواره‌های ماموریت «پریفایر» ناسا که برای رصد زمین طراحی شده است، با موشک الکترون شرکت راکت لب به مدار زمین پرتاب شد.

کیوبست‌های پریفایر به مدارهای دایره‌ای گوناگون با ارتفاع ۵۲۵ کیلومتر بالای زمین می‌روند. به گفته راکت‌لب، کیوبست‌ها پس از مستقر شدن، میزان گرمای از دست‌رفته از مناطق قطبی سیاره ما را اندازه‌گیری می‌کنند. چنین کاری هرگز به طور سیستماتیک از مدار زمین انجام نشده است.

راکت‌لب در شرح ماموریت خود نوشت: دو ماهواره پریفایر از قطب شمال و قطب جنوب عبور خواهند کرد و به اندازه‌گیری تابش حرارتی فروسرخ خواهند پرداخت. این کار، دقت مدل‌های آب‌وهوایی را بالا می‌برد و به پیش‌بینی تغییرات ناشی از گرم شدن کره زمین کمک می‌کند.
ماموریت پریفایر، چهل و هشتمین پرتاب کلی برای موشک ۱۸ متری الکترون بود که برای فرستادن ماهواره‌های کوچک به مدار زمین طراحی شده است.

راکت لب در تلاش است تا مرحله اول موشک الکترون را قابل استفاده مجدد کند. این شرکت پس از پرتاب‌های متعدد و بیرون کشیدن تقویت‌کننده‌ها از دریا، برای اولین‌بار آماده است تا مرحله اول موشک را به پرواز درآورد اما ماموریت پریفایر ظاهرا یک تلاش سنتی‌تر بود زیرا بدون بازیابی مولفه انجام شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

61411