۱۴۰۳ سه شنبه ۰۱ آبان

GOLDEN NEWS/ خبرهای طلایی دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳

ICTPRESS - خبرهای طلایی روز دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ به اطلاع شما مخاطبان عزیز میرسد.

 


ICTPRESS گزارش میدهد:


خبر: نسخه سبک‌تر «گلکسی زد فولد ۶» معرفی شد
سامسونگ نسخه مخصوص گلکسی زد فولد را معرفی کرد؛ این دستگاه از زد فولد ۶ که به‌تازگی برای فروش عرضه شد، اندکی نازک‌تر و سبک‌تر است و نمایشگر داخلی بزرگتری دارد.
در کنار این موارد حافظه موجود برای هوش مصنوعی گلکسی ای آی بیشتر است و دستگاه یک دوربین واید انگل ۲۰۰ مگاپیکسل ارتقا یافته نیز دارد.
این موبایل فقط در کره جنوبی و با قیمت بیش از ۲ هزار دلار از روز جمعه عرضه می‌شود و به نظر می رسد این دستگاه فقط در یک بازار دیگر یعنی چین نیز عرضه خواهد شد.
موبایل گلکسی زد فولد اس ای با ۲۳۶ گرم وزن، ۱۰.۶ میلیمتر ضخامت دارد و به طور دقیق تر ۱.۵ میلیمتر نازک‌تر و ۳ گرم سبک‌تر از زدفولد ۶ است؛ حافظه آن نیز به طور استاندارد ۱۶ گیگابایت است.
دوربین واید انگل این موبایل نیز از ۵۰ مگاپیکسل در نسخه اصلی به ۲۰۰ مگاپیکسل ارتقایافته است. نمایشگرهای داخلی و خارجی نیز به ترتیب ۸ و ۶.۵ اینچ هستند؛ حال آنکه نمایشگرهای داخلی و خارجی نسخه اصلی به ترتیب ۷.۶ و ۶.۳ اینچ بود.
..................

 

خبر: رونمایی IBM از هوش مصنوعی مخصوص کسب‌ و کارها
شرکت آی بی ام، جدیدترین نسخه‌های هوش مصنوعی خود را برای کسب و کارها عرضه کرد. این شرکت به دنبال سرمایه‌گذاری روی شکوفایی استفاده شرکت‌ها از فناوری هوش مصنوعی مولد است.
مدل های هوش مصنوعی گرانتی ۳.۰ (Grantie۳.۰) مانند دیگر اعضای خانواده هوش مصنوعی گرانتی این شرکت، منبع باز هستند؛ به بیان دیگر روش فعالیت این شرکت با رقبای مایکروسافت که در ازای دسترسی به مدل هایشان از کاربران هزینه دریافت می کنند، متفاوت است.
در مقابل، آی بی ام یک ابزار پولی به نام Watsonx فراهم کرده و به فعالسازی مدل‌های یادشده داخل مراکز داده پس از شخصی‌سازی‌شان کمک می‌کند.
برخی نسخه مدلهای جدید گرانتی از امروز برای استفاده تجاری در پلتفرم Watsonx فراهم هستند. مجموعه‌ای از این مدل‌ها نیز روی دسته‌ای از ابزارهای نرم‌افزاری انویدیا عرضه می‌شوند که به کسب و کارها اجازه می‌دهند مدل‌های هوش مصنوعی را به کار گیرند.
مدل های جدید گرانتی با استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی H۱۰۰ انویدیا آموزش دریافت کرده‌اند.
..................

 

خبر: ثبت سرعت انفجاری برای انتقال بی‌سیم داده
محققان برای اولین‌بار با طراحی یک شبکه نسل ششم به‌سرعت بی‌سابقه 938 گیگابیت در ثانیه برای انتقال بی‌سیم داده دست یافتند.

با انتقال داده به‌صورت بی‌سیم با سرعت 938 گیگابیت در ثانیه انقلابی در زمینه انتقال اطلاعات رخ خواهد داد. 
این رقم 5000 بار سریع‌تر از سرعت انتقال داده در بهترین شبکه‌های نسل پنجم است؛ سرعت انتقال داده در شبکه‌های یادشده در بهترین حالت از 200 مگابیت در ثانیه فراتر نمی‌رود و معمولاً در حد 100 مگابیت در ثانیه است.
بارگذاری یک فیلم دوساعته باکیفیت عالی (با حجم تقریباً 14 گیگابایت)، از طریق شبکه‌های نسل پنجم با سرعت 100 مگابیت در ثانیه 19 دقیقه طول می‌کشد اما با استفاده از فناوری جدید این رقم به تنها 0.12 ثانیه کاهش می‌یابد.
پژوهشگران دانشگاه یوسی‌ال لندن از ترکیبی از امواج رادیویی و ارتباطی در یک طیف وسیع فرکانسی از 5 گیگاهرتز تا 150 گیگاهرتز برای تحقق این هدف استفاده کردند. 
انتظار می‌رود پس از تجاری‌سازی این فناوری به‌منظور استفاده در شبکه‌های مخابراتی نسل ششم، کاربران تلفن همراه قادر به انتقال داده با سرعت 100 گیگابیت در ثانیه باشند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

45301