۱۴۰۳ سه شنبه ۱۲ تیر

رئیس سازمان نصر کشور: راه‌اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه الکامپ در دستور کار است

ICTPRESS - رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: برپایی نمایشگاه الکامپ تخصصی شده است و در نظر داریم تا برپایی نمایشگاه دیگر، دبیرخانه دائمی راه‌اندازی کنیم.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، علی حکیم جوادی روز یکشنبه دهم تیرماه، در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد، گفت: بحث فناوری یکی از مباحث مهم در جهان و کشور ما است، ما در حوزه‌ای فعالیت می‌کنیم که در همه شمول زندگی تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: ما سعی کردیم در نمایشگاه الکامپ بخش های مرتبط با فناوری اطلاعات را در هر حوزه و صنعت به طور جدا داشته باشیم؛ امروزه بخش عمده ای از صنعت بیمه در زمینه فناوری است بنابراین امسال به طور جداگانه الکامپ اینشورنس را با همکاری بیمه مرکزی برپا کردیم.

وی ادامه داد: برای سال آینده در بخش سلامت دیجیتال غرفه خواهیم داشت، ضمن اینکه برای حضور  بخش صنعت نیز در الکامپ باید برنامه ریزی کنیم.

وی یادآور شد: یکی از سیاست های این دوره از الکامپ این بود که توجه بیشتر به محتوا داشته باشیم.

حکیم جوادی درخصوص اینکه بیشتر استفاده کنندگان از خدمات ارائه شده در نمایشگاه، بخش دولتی هستند یا خصوصی افزود: اقتصاد ما اقتصاد دولتی است با اینکه تکنولوژی به صورتی است که زند‌گی همه افراد را  تحت تاثیر قرار داده است اما فکر می کنم هنوز بیشترین بهره بردار از شرکت‌های خصوصی، بخش دولتی جامعه است.

رضا حیدری دبیر بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه الکامپ نیز با اشاره با برگزاری بخش های مختلف نمایشگاه افرود: علاوه بر بخش های متنوعی که سال‌های گذشته در الکامپ حضور داشتند، امسال با دو بخش جدید الکام کامرس و الکام اینشورنس، تلاش مضاعفی برای افزایش محتوای نمایشگاه بیست‌و‌هفتم صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر حضور شرکت‌های مهم و اصلی بازار آی‌سی‌تی در ۱۷ سالن نمایشگاه، در بخش‌های جانبی و مهم الکامپ مانند «الکام‌استارز»، «الکام‌پیچ»، «تینواستارز»، «توان‌تک» و «الکام‌تاکز» فعالیت های متنوعی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه از تعداد استارتاپ‌ها کاسته نشده است، تصریح کرد: فعالیت استارتاپ‌ها فرق کرده است؛ در دوره‌های قبل کانترهایی برای استارتاپ‌ها داشتیم و شاهد حضور استارتاپ‌های بسیار بودیم اما اکنون تعداد زیادی از استارتاپ‌ها تبدیل به شرکت شده‌اند.

وی گفت: در این دوره، ۵۰ استارتاپ و در بخش تینواستارز حدود ۲۴ تیم دانش آموزی حضور دارند.

وی افزود: همچنین بخش دیگری با همکاری اتاق بازرگانی شکل گرفته است تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که در جهت توسعه کسب و کار قدم برداریم. اقدام دیگر در الکامپ ۲۷ بحث توان تک است که توسط معلولین غرفه آن اداره می‌شود و قرار است آنها درخواست و نیازمندی‌هایی که دارند را در حوزه فناوری اطلاعات مطرح کنند.

حیدری بیان کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته بخش محتوایی افزایش پیدا کرده است. البته در کنار موارد گفته شده ما بخش الکامپ جابز را داریم که در خواست کار و کارفرمایی را ثبت کنند تا راهی برای تعامل و اشتغال باز شود.

وی همچنین درخصوص بازدید هیات های خارجی از نمایشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه، ۵۰ شرکت خارجی حضور دارند؛ تعدادی شرکت خارجی به صورت نمایندگی حضور دارند و علاوه بر حضور شرکت‌ها‌، ۵۰ هیات تجاری با حمایت معاونت علمی به ایران سفر کردند و در قالب نشست‌های B2B در حال رایزنی با شرکت های ايرانی هستند.

نظرات : 0

ثبت نظر

68453