۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۱ شهریور

انتشار گزارش دستاوردهای مالی اولیه ال‌جی در سه‌ماهه دوم سال 2024

 ICTPRESS - شرکت ال‌جی، از طریق رشد کیفی متوازن در کسب و کارهای اصلی و پیش‌روی خود، رکوردهای جدیدی را برای درآمد سه ماهه دوم و سود عملیاتی ثبت کرده است.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی ال‌جی در ایران، این شرکت به تازگی نتایج اولیه دستاوردهای مالی خود در سه‌ماهه دوم سال 2024 را اعلام کرد که بنابراین گزارش، درآمد تلفیقی 21.7 تریلیون KRW و سود عملیاتی 1.19 تریلیون KRW اعلام شده است.

براساس این گزارش، درآمد و سود عملیاتی فراتر از انتظارات بازار بود و رکوردهای جدیدی را برای سه‌ماهه دوم ثبت کرد. سود عملیاتی ال‌جی، 61.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و برای اولین بار در سه‌ماهه دوم از 1 تریلیون KRW گذشت. درآمد سالانه ال‌جی نیز 8.5 درصد افزایش یافته است.

در نیمه اول سال 2024، درآمد ال‌جی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.9 درصد و سود عملیاتی 13 درصد افزایش یافته است. درآمد نیمه اول ال‌جی برای سومین سال متوالی از 40 تریلیون KRW و سود عملیاتی نیمه اول برای چهارمین سال متوالی از 2 تریلیون KRW فراتر رفت. در طول سه ماهه دوم، ال‌جی رشد کیفی متعادلی را در کسب‌وکارهای اصلی و بخش‌های رشد آتی حفظ کرد.

رشد شرکت راهکارهای لوازم خانگی و تهویه مطبوع، همچنان از رشد بخش‌های صنعتی پیشی می‌گیرد. به ویژه بخش راهکارهای تهویه مطبوع، به‌طور قابل‌توجهی به عملکرد قوی ال‌جی در سه‌ماهه دوم کمک کرده، که این مسأله ناشی از تقاضای فصلی است.

شرکت راهکارهای تجهیزات خودرو ال‌جی، در این مدت تمرکز خود بر فروش محصولات ممتاز را افزایش داده، در حالی که برای پیشرفت‌های فناوری در آینده، از جمله تغییر به وسایل نقلیه تعریف‌شده با نرم‌افزار، به طور فعالانه‌ای آماده می‌شود، که نمونه آن معرفی محصول AlphaWare است.

در بخش سرگرمی‌های خانگی ال‌جی، علی‌رغم چالش‌های ناشی از افزایش قیمت پنل‌های LCD، فروش تلویزیون‌های ممتاز OLED در بازارهای پیشرفته به تدریج در حال افزایش است. علاوه بر این، اقدامات قابل‌توجهی در حوزه ورزش در اروپا برای ایجاد فرصت‌های بیشتر پیش‌بینی می‌شود.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی، بازار را با محصولات ممتازی در حیطه فناوری اطلاعات، از جمله لپ‌تاپ ‌ال‌جی‌گرام با هوش مصنوعی و اولین نمایشگر بازی در جهان با وضوح متغیر و به‌روزرسانی، هدف قرار داده است. این بخش همچنین از هوش مصنوعی برای نمایشگرهای تجاری استفاده می‌کند و با محصولاتی اختصاصی، نظیر وایت برد الکترونیکی، به بازار فناوری اطلاعات نفوذ خواهد کرد. تلاش‌ها برای قدرت بخشیدن به مشاغل جدید مانند روباتیک و شارژ وسایل نقلیه الکتریکی نیز ادامه دارد.

عملکرد قوی ال‌جی را می‌توان به‌طور قابل‌توجهی به تحول استراتژیک این شرکت به سمت یک مدل کسب و کار آینده‌نگر نسبت داد. این تغییر، پتانسیل فعالیت‌های موجود را به حداکثر رسانده و با هدف کشف موتورهای رشد جدید، سرمایه‌گذاری مجدد را تسهیل کرده است.

کسب و کار B2B ال‌جی، با رشد مداوم به هدایت این تحول ادامه می‌دهد. با ظهور هوش مصنوعی به عنوان یک نقطه عطف حیاتی در صنعت، تجارت در سیستم‌های تهویه مطبوع (HVAC)، به ویژه در چیلرها، فرصت‌های رشد جدیدی را در زیرساخت‌های هوش مصنوعی گشوده که نشان‌دهنده چشم‌انداز مثبت آینده است.

شرکت تجهیزات خودرو، یکی دیگر از ستون‌های رشد تجاری ال‌جی، به لطف سفارش‌های عقب‌افتاده و مجموعه متعادلی که شامل سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو، اجزای پیشرانه خودروی الکتریکی و لامپ‌های اتومبیل است، علی‌رغم کاهش موقت تقاضای خودروهای الکتریکی، رشد پایداری را حفظ کرده است.

در زمینه بازاریابی مصرفی (B2C)، ال‌جی با مدل‌های تجاری جدید مانند خدمات اشتراک، بر عدم قطعیت‌های بازار و محدودیت‌های رشد غلبه می‌کند. کسب و کار مبتنی بر خدمات اشتراک در حال حاضر شامل 22 محصول است که بار خرید اولیه را کاهش می‌دهد و به منظور درآمد مداوم از راهکارهای خدماتی سود می‌برد. مدل‌های کسب‌وکار جدید مانند خدمات اشتراک، سبد محصولات گسترده ال‌جی را به‌عنوان پلتفرم‌هایی برای ارائه محتوا و خدمات در سطح جهانی تحت تأثیر قرار می‌دهند.

ال‌جی در حال تسریع حرکت خود به سمت مدل کسب و کار ارتباط‌محور با مشتری است. خرید اخیر شرکت پلتفرم خانه هوشمند Athom نشان‌دهنده حرکت به سمت شخصی‌سازی و رویکردهای خدمات‌محور در تجارت لوازم خانگی است. شرکت لوازم خانگی ال‌جی، همچنین بر پارادایم‌های راهکارمحور فضایی و گسترش لوازم هوشمند که نیازهای مشتری را برآورده می‌کند، تمرکز دارد.

در همین حال، سرویس محتوای پرچمدار webOS در کانال‌های ال‌جی، که بیش از 3500 کانال رایگان را در 28 کشور ارائه می‌دهد، از 50 میلیون کاربر فراتر رفته است. ال‌جی همچنین در حال گسترش تجارت محتوا و خدمات webOS در سطحی فراتر از تلویزیون‌هاست و این گستره شامل فناوری اطلاعات و سرگرمی‌های خودرو نیز می‌شود.

ارقام سود تلفیقی آزمایشی که براساس K-IFRS ارائه شده، به عنوان خدماتی به سرمایه‌گذاران پیش از نتایج نهایی سود ال‌جی الکترونیکس، از جمله سود خالص است. جزئیات مربوط به هر بخش به طور رسمی اواخر ماه جاری اعلام خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

28622