۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

خدمات ارزش‌افزوده جذاب‌تر؛ رمز موفقيت CDNها

به گزارش ICTPRESS ؛ گروه علمي تحليلي طيف- در حال حاضر، يکي از شديدترين رقابت‌ها از سوي شبکه‌هاي CDN اپراتورها که از طريق خريد شبکه‌هاي CDN وارد اين حوزه شده‌اند، احساس مي شود. براي مثال، شرکت ژاپني KDDI در سال 2011، يک سهم 85.5درصدي از شبکه‌هاي CDN در کره جنوبي را خريداري کرد. همچنين برخي شرکت‌هاي IT و هاستينگ نيز خدمات CDN عرضه مي‌کنند که برخي از آنها قراردادهاي فروش مجدد خدمات را با CDNهاي بزرگ‌تر دارند.
برخي از بزرگ‌ترين شرکت‌هاي فناوري‌محور جهان همانند آمازون، مايکروسافت و گوگل نيز در شبکه‌هاي CDN خود سرمايه‌گذاري کرده‌اند، غالباً با اين هدف که محتواي مخصوص به خود را تامين کنند، اما اين خدمات CDN را به سايرين نيز عرضه مي‌کنند.
از آنجا که شبکه‌هاي CDN براي اولين مرتبه در سال 1996 به صورت تجاري در دسترس قرار گرفتند، اين بازار در طول اين مدت، بسيار متحول شده و شاهد يکپارچه‌سازي و رقابت روزافزون و ورود بازيگران جديد به اين حوزه بوده است. بدين ترتيب، اگر شبکه‌هاي بزرگتر CDN مي‌خواهند در اين بازار دوام بياورند بايد تمرکز خود را به سمت عرضه خدمات ارزش‌افزوده جذاب‌تر قرار دهند و سعي کنند با شبکه‌هاي CDN اپراتورها مشارکت کنند.
در مجموع، رشد آتي صنعت CDN به عوامل متعددي همچون رشد مداوم ترافيک آنلاين و ميزان سرمايه‌گذاري شرکت‌ها بر فناوري‌هاي آنلاين بستگي دارد.
لازم به ذکر است که يکي از محورهاي اصلي همايش ملي "خدمات چندرسانه‌اي باندوسيع: از سياست‌گذاري تا اجرا" به موضوع روندهاي توسعه شبکه‌هاي تحویل محتوا (CDN) مي‌پردازد. اين همايش به همت گروه علمي تحليلي طيف، در تاريخ 8آبان 1391 در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار خواهد شد.
علاقمندان مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر به سايت WWW.TEYF.IR مراجعه كرده و يا با شماره تلفن29-88763128 تماس حاصل كنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

31965