۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

توسعه دسترسی دانشجویان فنی دانشگاه تهران به منابع علمی در فضای مجازی

به گزارش آی سی تی پرس ، فاز اول کتابخانه پردیس دانشکده هاي فنی دانشگاه تهران كه به همت بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در دانشکده فنی دانشگاه تهران احداث شده بود، به طور رسمي با حضور مسئولان و روساي دانشگاه تهران افتتاح شد.
این کتابخانه در حال حاضر به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران متصل بوده و این شرایط را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا از طریق فضای مجازی به منابع سایر دانشگاه دسترسی یابند.
دكتر کمره‌ای، رییس دانشکده‌های پردیس دانشکده فنی تهران با بیان اینکه امروز کتابخانه‌ های دنیا به سمت مجازی شدن پیش می‌روند و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم گفت: با اتصال به شبکه فیبر نوری، امکان دسترسی دانشجویان به منابع خارجی فراهم شده و کلیه کتب و نسخ موجود در کتابخانه دانشگاه تهران به صورت آنلاین از این کتابخانه در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.
اين كتابخانه به عنوان بزرگترين كتابخانه دانشگاهي كشور به لحاظ قرارگيري در يك طبقه توسط بنياد علمي آموزشي قلم چي (وقف عام) احداث شده كه دسترسي به منابع آموزشي را به صورت يكجا براي مهندسان، نخبگان ، اهل فن و تكنولوژي فراهم مي كند .
وي در ادامه با بيان اينكه این کتابخانه با 32 هزار جلد کتاب برای 6500 دانشجو طراحی شده که با توجه به ظرفیت دانشگاه از وسعت زیادی برخوردار نیست ادامه داد: با این حال با اجرای طرح توسعه و افتتاح فاز دوم این کتابخانه در طول سال تحصیلی 91-92 امکان دسترسی کلیه دانشجویان را به این کتابخانه فراهم کنیم.
کاظم قلم چي، رییس بنیاد علمی آموزشی قلم چی نیز در اين مراسم بابيان اينكه جرقه ساخت اين كتابخانه و ايده اوليه آن در سال 85 زده شد درباره دلايل راه اندازي اين كتابخانه گفت: دنيا به سمت آموزش هاي فردي پيش مي رود و كشورمان هر روز بيشتر از گذشته به لحاظ جايگاه علمي رشد مي كند و دانشجويان و نخبگان نيز با بهره مندی صحیح از فناوري هاي نوين و اينترنت مي توانند پيشرفت كنند و نیز موضوع عدالت آموزشي مورد اهمیت است كه در ساخت اين كتابخانه مطرح بوده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

26738