۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

فناوري nanoCDN، انقلابي در شبکه‌هاي تحويل محتوا

به گزارش ICTPRESS به نقل از گروه علمي تحليلي طيف ؛ nanoCDN يک فناوري جديد عرضه محتواي ويدئويي است که باعث ارتقاء عملکرد تجهيزات انتهايي سمت مشتري (CPE) همانند جعبه‌هاي مبدل (STB) يا درگاه‌هاي باندوسيع خانگي و در نتيجه، افزايش قابليت‌هاي عرضه ويديو در شبکه‌هاي تحويل محتوا (CDN) مي‌شود.
اين فناوري باعث مي‌شود تا از تجهيزات شبکه خانگي نيز به عنوان اجزاي شبکه تحويل محتوا استفاده شود و در نتيجه، فرايند انتقال و تحويل محتواي ويديويي به طرز قابل توجهي بهبود خواهد يافت.
يکي از مهمترين کاربردهاي اين فناوري اين است که مي‌توان عرضه برنامه‌هاي تلويزيوني زنده مبتني بر OTT را در زمان‌هاي اوج مصرف بهينه‌تر كرد؛ در واقع، تعداد بينندگان هر چه قدر که باشد، به همان اندازه پهناي باند در شبکه مورد استفاده قرار مي‌گيرد. 
نحوه انتقال و تحويل محتوا با استفاده از فناوري nanoCDN و در شرايط عرضه برنامه‌هاي زنده OTT، بدين ترتيب است که محتوا از طريق يک سرور مخصوص به شبکه nanoCDN وارد مي‌شود که برخي تغييرات روي آن براي ارسال در شبکه اپراتور انجام مي‌شود.
در شبکه خانگي، با وارد کردن يک کد خاص، اين تغييرات خنثي شده و امکان پخش يکپارچه ويديو در تجهيزات کاربر نهايي فراهم مي‌شود.
لازم به ذکر است که يکي از محورهاي اصلي همايش ملي "خدمات چندرسانه‌اي باندوسيع: از سياست‌گذاري تا اجرا" به موضوع روندهاي توسعه شبکه‌هاي تحويل محتوا (CDN) مي‌پردازد. اين همايش به همت گروه علمي تحليلي طيف، در تاريخ 8آبان 1391 در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار خواهد شد. علاقمندان به دريافت اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت www.teyf.ir مراجعه کنند يا با شماره 88513810 تماس حاصل كنيد.

نظرات : 0

ثبت نظر

48194