۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

شايعه در راه بودن نسل جديد STBهاي اپل

به گزارش ICTPRESS به نقل از گروه علمي تحليلي طيف؛ در واقع، اين تجهيزات يک رکوردر ويدئويي شخصي (PVR) اينترنتي هستند که به برنامه‌هاي تلويزيوني بر اساس تقاضا و يک واسط کاربر دسترسي خواهد داشت. همچنين يک قابليت جديد به نام "پخش مجدد" در اين تجهيزات وجود دارد که به بينندگاني که برنامه مورد علاقه خود را تماشا نکرده‌اند امکان مي‌دهد تا درخواست پخش مجدد برنامه را بدهند.
البته شرکت اپل عکس‌العملي به شايعات مطرح در اين زمينه نشان نداده است، اما اين شايعات زماني بيشتر شد که اپل اعلام کرد براي مشتريان بازار آمريکا، سرويس Hulu Plus را در تلويزيون اپل ارائه مي‌دهد. همچنين به نظر مي‌رسد که مذاکراتي ميان مديرعامل اپل، تيم کوک‌ و مرد نفر اول شرکت Time Warner Cable يعني گلن برت مبني بر آغاز همکاري‌هاي بيشتر انجام شده است.
چندين سال است که آينده سرويس تلويزيون اپل در تيررس بسياري از بحث‌ها و شايعه‌ها قرار داشته است و اگرچه اپل موفقيت چشمگيري در تغيير ساختار تجارت موسيقي و گوشي هوشمند داشته است، اما هنوز فعاليت در بخش تجارت تلويزيون براي آن يک چالش است.
از سوي ديگر، بايد ميان فعالان پلت‌فرم توزيع (شرکت‌هاي کابلي، شرکت‌هاي عرضه‌کننده DTH ماهواره‌اي و اپراتورهاي IPTV) و دارندگان مجوز (برودکسترها، استوديوها) توازن برقرار شود. اما به نظر نمي‌رسد که هيچ يک از دو طرف  به ورود يک شرکت ثالث علاقه‌اي داشته باشند، همانند آنچه در حال حاضر اپل انجام مي‌دهد.
اگر اپل بتواند تمام گروه‌ها را قانع کند که روش کامل و درستي را ارائه مي‌دهد، خدمات جديد تلويزيوني آن مي‌تواند چشم‌انداز سرگرمي در صفحه نمايش‌هاي خانگي را براي هميشه تغيير دهد. البته اگر اين اتفاق رخ دهد.
شايان ذکر است که به همت گروه علمي تحليلي طيف، همايش "خدمات چندرسانه‌اي، از سياستگذاري تا اجرا" در تاريخ 8 آبان ماه 91 برگزار خواهد شد که محور اصلي آن، بررسي روندها و چالش‌هاي حوزه رسانه‌هاي نوين و پرداختن به مهمترين مباحث فني، تجاري و رگولاتوري خدمات محتوا ‌محور است.

نظرات : 0

ثبت نظر

98298