۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

دولت فرانسه: رگولاتورهاي حوزه رسانه و مخابرات در هم ادغام خواهند شد

به گزارش ICTPRESS به نقل از گروه علمي تحليلي طيف؛ نخست‌وزير فرانسه، جان مارک ايرو از وزير فرهنگ و ارتباطات، وزير اقتصاد ديجيتالي و وزير بهره‌وري اقتصادي خواسته است تا پيشنهادهاي خود را در مورد ايجاد يک نظام رگولاتوري واحد ميان حوزه‌هاي خدمات رسانه‌اي و خدمات مخابراتي ارائه دهند. البته به اعلام دفتر نخست‌وزير، در حال حاضر هر گونه مذاکره در مورد ادغام اين دو رگولاتور در مراحل اوليه قرار دارد. اين سه سازمان قرار است در ماه نوامبر گزارش خود را منتشر کنند.
در واقع با توجه به اين که در دنياي امروزي، صنعت پخش برنامه‌هاي تلويزيوني و کلا حوزه رسانه، نسبت به قبل تفاوتي بارز دارد و همچنان در حال تغيير و تحول است، دولتمردان کشورها بايد به اين نکته توجه داشته باشند که دير يا زود بايد قوانين نظارتي و ساختارهاي نهادهاي تنظيم مقررات خو درا متناسب با اين تحولات روزآمد کنند.
لازم به ذکر است که "راهکارهاي افزايش همکاري و هم‌افزايي ميان بازيگران صنعت رسانه،‌ مخابرات و فناوري اطلاعات" يکي از محورهاي اصلي همايش "خدمات چندرسانه‌اي باندوسيع: از سياست‌گذاري تا اجرا" است که با تلاش گروه علمي تحليلي طيف، در 8آبان 1391 در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

28561