۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

تاثير خدمات OTT بر کاهش استفاده از خدمات Pay-TV

به گزارش ICTPRESS به نقل از گروه علمي تحليلي طيف؛ بر اساس پيش‌بيني موسسه تحقيقاتي ABI، تعداد مشترکان Pay–TV در جهان تا پايان سال جاري به 858.1ميليون برسد که 5درصد بيشتر از تعداد اين مشترکان در دسامبر 2011 است؛ بيشترين رشد اين مشترکان در منطقه آسيا ـ اقيانوسيه بوده است که پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال 2012 بيش از 27ميليون مشترک جديد داشته باشد.
البته اپراتورهاي تلويزيون کابلي در آمريکا با کاهش مداوم مشترکان Pay–TV مواجه هستند، چنانکه در شش ماه اول سال 2012 در حدود 0.8ميليون مشترک خود را از دست داده‌اند، اما تعداد مشترکان باند وسيع آن ها همچنان در حال رشد است. مؤسسه تحقيقاتي ABI پيش‌بيني مي‌کند که تعداد مشترکان Pay–TV در آمريکاي شمالي از پايان سال 2011 تا پايان سال 2012 در حدود 0.2درصد کاهش خواهد يافت.
بنابراين گزارش، به عقيده بسياري از تحليل‌گران اين احتمال وجود دارد که با توسعه روند استقبال از باند وسيع، مشترکان Pay–TV به استفاده از خدمات تلويزيون اينترنتي روي آوردند. در واقع، خدمات تلويزيون اينترنتي در مقايسه با خدمات Pay–TV ارزان‌تر هستند و در برخي مواقع، حتي رايگان عرضه مي‌شوند. بنابراين، در شرايط فعلي که با بي‌ثباتي اقتصادي مواجه هستيم، خدماتي همچون Netflix، Hulu و يوتيوب گزينه‌هايي ارزان‌تر براي مشترکان Pay–TV محسوب مي‌شوند."
از سوي ديگر، موسسه ABI پيش‌بيني مي‌کند که در منطقه آسيا ـ اقيانوسيه شاهد رشد چشمگير تلويزيون ديجيتالي در سال 2012 باشيم که دليل اصلي آن به روند ديجيتالي کردن خدمات در کشورهايي همچون هند باز مي‌گردد. دولت هند اخيراً اعلام کرده است که مهلت نهايي براي مجهز کردن 12ميليون خانه به خدمات ديجيتالي کابلي در چهار شهر بزرگ اين کشور نهايتا 31 اکتبر 2012 خواهد بود و اين مهلت تمديد نخواهد شد. البته مؤسسه ABI در مورد دستيابي هند به اين هدف ترديد دارد، چرا که تا به حال فقط 68درصد اين پروژه اجرا شده است. به اعلام اين مؤسسه، "پيش‌بيني مي‌شود که مجموع تعداد مشترکان تلويزيون کابلي ديجيتالي در منطقه آسيا ـ اقيانوسيه تا پايان سال 2012 به 213 ميليون برسد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2011 در حدود 27درصد رشد دارد."
شايان ذکر است که گروه علمي تحليلي قصد دارد همايش "خدمات چندرسانه‌اي: از سياست‌گذاري تا اجرا" را در 8آبان ماه 91 برگزار كند که از محورهاي اصلي آن،‌ بررسي روند توسعه فناوري‌ها و خدمات چند رسانه‌اي و همچنين،‌ بررسي موانع توسعه آن است. علاقمندان به کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت www.teyf.ir مراجعه نمايند يا با شماره 88513810 تماس حاصل كنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

70871