۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

پايان عمر خدمات تلويزيون سنتي فرا رسيده است!؟

به گزارش ICTPRESS به نقل از گروه علمي تحليلي طيف؛ خدمات تلويزيون سنتي در آينده نزديک، همچنان خدمات غالب در صنعت تلويزيون خواهد بود، البته شاهد روند رو به رشد خدماتي همچون "پخش مجدد" يا "ويديو براساس تقاضا" نيز خواهيم بود. اما هزينه‌هاي بالاي توسعه اين خدمات جديد باعث مي شود که عرضه اين خدمات ريسک‌پذير باشد که البته مي‌توان اين هزينه‌ها را با مشارکت با اپراتورهاي پلت‌فرم يا ادغام اين خدمات جديد با خدمات سنتي کاهش داد. در واقع، انتقال سريع به سمت عرضه خدمات غيرخطي و OTT، هنوز عجولانه و زودهنگام است.
براي مثال، گاي بيسون، مدير بخش تحقيقات خدمات تلويزيوني در موسسه IHS در اين زمينه مي‌گويد: "در شرايط فعلي، فقط هزينه‌هاي توسعه شبکه تحويل محتوا (CDN) در بازار انگلستان، در حدود 1.2ميليارد يورو است. در حالي که با همين هزينه مي‌توان 5هزار کانال ماهواره‌اي را پخش کرد."
همچنين بيسون معتقد است که عرضه‌کنندگان OTT همانند Netflix در حال حاضر به ارزش زيرساخت براي تحويل و انتقال محتوا پي‌برده‌اند و اين موضوع در کنار ساير فاکتورها همچون افزايش هزينه انتقال محتوا، باعث مي‌شود تا تفاوت قيمت ميان خدمات عرضه‌کنندگان OTT و خدمات اپراتورهاي غالب Pay TV با گذشت زمان از بين برود.
شايان ذکر است که گروه علمي تحليلي طيف، همايش "خدمات چندرسانه‌اي: از سياست‌گذاري تا اجرا" را در 8آبان ماه 91 برگزار خواهد کرد که از محورهاي اصلي آن،‌ بررسي روند توسعه فناوري‌ها و خدمات چندرسانه‌اي و همچنين،‌ بررسي موانع توسعه آن است. علاقمندان به کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت www.teyf.ir مراجعه كنند يا با شماره 88513810 تماس حاصل كنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

21881