۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

استقبال روزافزون مالکان تلويزيون متصل از خدمات آنلاين

به گزارش ICTPRESS به نقل از گروه علمي تحليلي طيف؛  اخيرا شرکت Smartclips، متخصص در حوزه تبليغات ويدئويي، يک نظرسنجي از حدود 1500نفر از افراد 14 تا 49 ساله که از تلويزيون متصل استفاده مي‌کنند انجام داده است. بر اساس نتايج اين نظرسنجي، 56درصد از پاسخ‌دهندگان، مالک يک نوع از تجهيزاتي هستند که امکان استفاده از اينترنت از طريق صفحه نمايش تلويزيون را به صورت مستقيم (به وسيله يک تلويزيون هوشمند) يا به صورت غيرمستقيم (به وسيله تجهيزاتي همچون پليرهاي Blu–ray يا کنسول بازي) فراهم مي‌کند. همچنين 26درصد از آنها اعلام کرده‌اند که تقريباً هميشه در هنگام تماشاي تلويزيون از اينترنت استفاده مي‌کنند.
به گزارش طيف،‌ 84درصد از پاسخ‌دهندگان نيز اعلام کرده‌اند که تماشاي برنامه‌هاي تلويزيون و فيلم‌ها به صورت غيرخطي، جالب‌ترين قابليت در مورد تلويزيون متصل به شبکه است و در حدود نيمي از آنها نيز جستجوي محصولات و خدمات از طريق تلويزيون يا تبليغات آنلاين را به عنوان جالب‌ترين قابليت آن انتخاب کرده‌اند.
شايان ذکر است که اخيرا مؤسسه تحقيقاتي جونيپر نيز پيش‌بيني نموده که تعداد دستگاه‌هاي تلويزيون خانگي متصل به اينترنت تا سال 2017، به 650ميليون دستگاه خواهد رسيد و عامل اصلي رشد تلويزيون‌هاي هوشمند را استفاده از خدمات ويدئويي OTT همانند Netflix يا يوتيوب اعلام کرده است.
گروه علمي تحليلي طيف به عنوان کانون تفکر مخابرات ايران قصد دارد همايشي با عنوان "خدمات چندرسانه‌اي باندوسيع: از سياست‌گذاري تا اجرا" را در 8آبان ماه 91 در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار كند که از محورهاي اصلي آن مي‌توان به بررسي روندهاي توسعه فناوري‌هاي OTT و تلويزيون‌هاي متصل به شبکه اشاره کرد. علاقمندان به دريافت اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت www.teyf.ir مراجعه نمايند يا با شماره 88513810 تماس حاصل كنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

31679