۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

مدرسه فناور محور خیرساز روشنایی قلم در میاندوآب افتتاح شد

به گزارش ICTPRESS ستاد اطلاع رسانی بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام)؛ مدرسه 15 کلاسه خیرساز روشنایی قلم طی مراسمی با حضور فرماندار، نماینده مجلس شورای اسلامی، روسای آموزش و پرورش ، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان غربی و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در جمع دانش آموزان و خانواده های آن ها و تنی چند از استادان، دانشگاهیان و کارشناسان علم و فناوری، افتتاح و بهره برداری شد.
مدرسه 15 کلاسه شهید رحیم زاده خیر ساز با نام روشنایی قلم که با مشارکت خیرین مدرسه ساز کاظم قلم چی و مصطفی روشنایی فر در مشارکت با نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی احداث شده با مبلغی بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان مورد بهره برداری و تحویل آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب شد.
این مدرسه که مجهز به سایت کامپیوتری و دیگر امکانات آموزشی است مانند دیگر بناهای آموزشی و خیرساز بنیاد قلم چی مقاوم سازی شده و در مساحتی بالغ بر 1846 مترمربع واقع شده است.
حمید جلالی فرماندار میاندوآب در سخنانی در این مراسم ضمن تشکر برای احداث مدرسه خیرساز روشنایی قلم از کاظم قلم چی و مصطفی روشنایی فر گفت: این مدارس امروز نشانی از فرهنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و نخبگان آینده ایران در این مدارس آموزش می بینند که با فرهنگ توحیدی آشنا شوند و در جهت توسعه کشور گام بردارند.
در ادامه این مراسم ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر روح الله بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی در سخنان خود با قدردانی از خیرین گفت : باید بر دستان خیرین را بوسید و از زحمات ارزشمندشان در جهات توسعه علمی و آموزشی قدردانی کرد.
مدرسه سازی پلی است به سوی آموختن کلمات که آن را پیامبر اعظم (ص) به حضرت علی (ع) سفارش فرمودند ؛ مدرسه سازی پلی است به سوی دانش و معرفت ، علم و آموزش، حقیقت و معنویت.
دکتر حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در پیام خود خطاب به حاضران در مراسم گفت : خیرین مدرسه ساز براي توسعه زمینه های علم و آموزش در کشور و خدمت به نخبگان و شکوفایی آنان گام برمی دارند و خدمت به این جامعه یعنی خدمت به کشور ایران .
امسال با تلاش خیرین سرمایه گذاری بیش از بودجه اختصاص یافته دولت برای این حوزه است و 1084 میلیارد تومان از سوی خیرین با توجه به اعتبار 550 میلیارد تومانی از سوی دولت برای این مهم اختصاص یافته است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه استان و امام جمعه میاندوآب در سخنان خود گفت : مدرسه سازی خدمت به کشور در حوزه علم و آموزش است و خدمت به محرومان براي برقراری عادلت آموزشی محسوب می شود.
کاظم قلم چی بنیان گذار بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) در سخنان خود که به شکلی متفاوت ارائه شد از دانش آموزان به عنوان دانشمندان و نخبگان آینده یاد کرد و به همه پدران و مادران در حضور مسئولان گفت که نقش شما مهم تر از مدرسه و معلمان است چون بچه ها ابتدا از شما الگو می گیرند و شما می توانید کارهای مهمی برای موفقیت فرزندان خود انجام دهید.
وی گفت: چند اتفاق مهم اخیرا در جهان رخ داد که از جمله آن می توان به ارتقاء سطح علمی ایران به لحاظ مقالات ISI و اینکه کشورمان در چند ماه اخیر برای نخستین بار در منطقه ترکیه را هم پشت سر گذاست و رتبه اول شد و این اتفاق مهمی است.
کشور ایران در جهان نیز رتبه 16 را به خود اختصاص داد و در نانو تکنولوژی هم در جایگاه نهم جهان ایستاد.
اگر دانش آموزان تلاش کنند و به سمت موفقیت در علم و دانش گام های اساسی بردارند آنوقت با توجه به زیرساخت های لازم سخت افزاری موفقیت ایران در کسب جایگاه علمی بیش از گذشته نمایان خواهد شد .
کاظم قلم چی با بیان این مطلب گفت: بنابراین هرچه بیشتر پول خرج کنیم موفق تر نیستیم بلکه موفقیت در افزایش کیفیت آموزشی به دست می آید.
وی اظهار داشت: چنانکه بر اساس تحقیقات سازمان ملل و یونسکو، کشورهایی که از ثروت کمتری برخوردارند موفقیت بیشتری در حوزه آموزشی داشته اند.
قلم چی گفت: در این تحقیقات و براساس برگزاری آزمون ”پیزا“ ”برنامه بین المللى آزمون دانش آموزان“ مشخص شده که امریکا در میان 33 کشور جهان رتبه 29 را به خود اختصاص داده است.
بنابراین ما می توانیم در آموزش و علم جایگاه رفیعی را برای کشورمان در سطح بین المللی رقم بزنیم.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت : این مدرسه می تواند مسیری را بپیماید که از آن دانشمندان و نخبگان آینده کشور بیرون بیایند.
همچنین ولی سمرقندی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز در سخنانی در این مراسم با بیان پروژه های مقاوم سازی و بازسازی مدارس با اشاره به 100 پروژه اجرایی و بهره برداری از 800 کلاس درس در سال جاری گفت : پروژه مدرسه 15 کلاسه روشنایی قلم نیز که امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از آن هستیم به همت و تلاش خیرین کاظم قلم چی و مصطفی روشنایی فر انجام شده است.
مصطفی روشنایی فر نیز در سخنانی اظهار داشت : ضمن تشکر از همه شما عزیزان که برای این مراسم حضور بهم رسانده اید اذعان می کنم که عاشق مدرسه سازی هستم و خود را خادم بچه های ایران می دانم و این راه را به لطف خدا ادامه خواهم داد.
در ادامه این مراسم کلنگ مدرسه روشنایی قلم 2 در این شهرستان در کنار همین مدرسه به زمین زده شد تا انشاءالله سال تحصیلی آینده به بهره برداری برسد.

نظرات : 0

ثبت نظر

84657