۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

قابلیت های پنهان موس

اما اگر هر روز هزار بار هم از موس تان استفاده كنيد، مسلماً از برخی رمز و رموز آن بی اطلاع است.
1- یقیناً شما می دانید که با دوبار کلیک کردن روی یک کلمه و سه بار کلیک کردن روی یک پاراگراف می توانید آن را انتخاب كنيد. اما آیا تا به حال فکر کرده اید چگونه می توانید، یک ستون از اطلاعاتی که در word تایپ کرده‌اید؛ بدون اینکه ستون مجاور در انتخاب شما باشد، انتخاب كنيد؟ (توضیح: در صورتیکه مطلب شما بدون استفاده از قابلیت دو ستونه بودن و به صورت مجزا تایپ شده باشد) برای این کار کافی است کلید alt و کلید سمت چپ موس خود را همزمان فشار دهید و ستونی را که می خواهید انتخاب كنيد.
2- قطعاً شما می دانید با استفاده از کلید وسط موس خود که همان Scroll است می توانید به صفحات پایین و بالایی متن خود دسترسی داشته باشید. اما آیا می دانید چگونه در محیط Excel با استفاده از این قابلیت به چپ و راست حرکت کنید؟ این کار با نگهداشتن کلید shift و حرکت Scroll امکان پذیر می شود.
این قابلیت موس در صفحات بسیار بزرگ Excel می تواند به شما کمک بزرگی بکند.
3- همچنین باید بدانید فشار دادن کلید shift و حرکت Scroll در اکثر مرورگرهای وب، قابلیت بازگشت به صفحات بازدید شده قبلی را امکان پذیر می كند. شما می توانید با این قابلیت کلیه سایت هایی که قبلاً بازدید کرده اید، مجدداً مشاهده كنيد.
4- از دیگر قابلیت های کاربردی موس، بزرگ و کوچک کردن صفحه است که این کار با نگهداشتن کلید ctrl و حرکت Scroll انجام می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

36728