۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

سودآوری برای صنعت جهانی موبایل یا سودجویی مدیر عامل فیسبوک

به گزارش ICTPRESS، زوکربرگ طی سخنرانی خود در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا، به دنبال جلب حمایت شرکت‌های تلکام، حتی شرکت‌هایی که بزرگترین منتقد او هستند، اظهار داشت: "افرادی که اینجا هستند، مسئول اینترنت رسانی به اقصی نقاط جهان هستند."
این واقعه یک تغییر ناگهانی نسبت به سال گذشته، یعنی زمانی که زوکربرگ پس از خرید سرویس ارتباطات رایگان واتس اپ به قیمت 19.2 بیلیون دلار امواجی را  به راه انداخت، بود.
این اپلیکیشن نماد چالش قدیمی مخابراتی است که از  فقدان سود در تماس‌ها و متون مخابره شده موبایلی، ناشی می‌شود.
اظهارات زاکربرگ موجب اعتراض شرکت‌های تلکام و تلگراف به غول‌های دره سیلیکون، مانند کمپانی فیسبوک و گوگل شد.
این شرکت‌ها معتفدند که سرویس دهندگان وب، از سرمایه گذاری‌های کلان خود در شبکه‌های موبایلی و خطوط ثابت، سود جویی می‌کنند.
Internet.org که دو سال پیش فیسبوک برای اتصال به صنعت تجهیزات موبایل از آن پشتیبانی کرد، درصدد برقراری سرویس اینترنت برای نزدیک به دو سوم جمعیت جهان است که در حال حاضر به اینترنت دسترسی ندارند.
Internet.org اخیرا به دلیل تمایل خود به ارائه اپلیکیشن‌های سلامت، آموزش و دولت، از این پس به تجهیزات ارتباطی فیسبوک متکی نیست.
گروه‌های غیرانتفاعی به دنبال ترغیب اپراتورها هستند تا کاربران رایگان اینترنت را به مشتریانی که پول پرداخت می‌کنند، تبدیل کنند.
اقدامات پشت پرده فیسبوک سرانجام نتیجه خواهد داد. مدیران ارشد اجرایی   Bharti Airtel Ltd و Telenor، دو اپراتور برزگ در آسیا و آفریقا، روز یکشنبه اعلام کردند که در حال بررسی پیوستن به این اقدامات هستند.
جان فردریک باکساس، مدیر ارشد عملیاتی شرکت Telenor نروژ و رئیس انجمن اپراتورهای تجارت جهانی،  اظهار داشت که پذیرای همکاری با Internet.org است. در حالی که همچنان منتقد فیسبوک در زمینه دخالت در صنعت اوست.

نظرات : 0

ثبت نظر

84512