۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

خبرهاي طلايی سه‌شنبه 12 اسفند ماه

ICTPRESS گزارش مي دهد :

خبر:  پهپاد کله چکشی با چهره‌ای کاملا متفاوت ساخته شد
 مهندسان ایتالیایی پهپادی طراحی کردند که شکل‌ ظاهری آن تفاوت چشمگیری با نمونه‌های معمولی داشته و قادر به پرواز با سرعت‌های مختلف است.
قوانین آیرودینامیک نیازمند مسطح‌بودن شکل و نوعی طراحی ظریف برای سامانه‌های هوایی است، با این حال پهپاد "هوافضای کله‌چکشی" ساخت شرکت پیاجیو (Piaggio) دارای پیشرانه‌ها و اجزایی است که در مجموع، شکل آن را تا حدی غیرمعمول می‌کند.
نخستین پرواز موفقیت‌آمیز نمونه اولیه پهپاد "کله‌چکشی" ماه دسامبر گذشته در پایگاه نیروی هوایی ایتالیا انجام شد و طی آن، این پهپاد بر فراز بخشی از دریای مدیترانه به پرواز درآمد.
پهپاد کله‌چکشی قادر به پرواز طولانی‌مدت در ارتفاع متوسط (MALE) است و این بدین معناست که در حالت تئوری، چنین پهپادی قادر به رسیدن به ارتفاع 13.72 کیلومتری می‌رسد و تا 16 ساعت پرواز مداوم است.
بدنه این پهپاد از نیم‌رخ شبیه هواپیمای P.180 Avanti است که نوعی هواپیمای لوکس سرنشین‌دار محسوب شده و می‌تواند به شکل هواپیمای نظامی سرنشین‌دار تغییر کاربری دهد.
آنچه درباره فناوری کله ‌چکشی منحصر‌به‌فرد است، طیف سرعت‌هایی است که می‌تواند با آن‌ها پرواز کند. این سیستم هنگامی که نقش یک پهپاد نظارتی را دارد، با سرعت 249.4 کیلومتر در ساعت گشت‌زنی می‌کند؛ با این حال، همیشه مجبور به پرواز آرام نیست و می‌تواند به سرعتی بالغ بر 804.7 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
پهپاد کله‌چکشی شرکت پیاجیو در نمایشگاه بین‌المللی دفاعی در ابوظبی به نمایش درآمد.
............................
خبر :  کیبورد جیبی مایکروسافت عرضه شد
این کیبورد هنگام بسته بودن به اندازه یک پاسپورت است.
خیلی وقتها پیش آمده که بخواهید از طریق ایمیل موبایل خود یک موضوع یا ایده‌‌ای را به شکل مبسوط به کسی ارسال کنید اما محدودیت اندازه کیبورد موبایل سرعت لازم شما را گرفته است. کیبورد جدیدی که توسط مایکروسافت تولید شده که این امکان را به شما می‌دهد. این کیبورد قابل تا شدن است و اندازه آن در این هنگام به اندازه یک پاسپورت است. این کیبورد بسیار باریک است و از طریق بلوتوث به هر دستگاهی وصل می‌شود و احتمالا جز کوچکترین کیبوردهای موجود در جهان است. به جز اینها این کیبورد در برابر ریختن مایعات روی آن مقاوم است و همچنین باتری آن تا سه ماه دوام دارد.
این کیبورد جدید در ماه جولای امسال به بازار وارد می‌شود و قیمت آن ۱۰۰ دلار است.
............................
خبر :  کمپین تبلیغاتی جهانی اپل برای دوربین آیفون ۶ تشکیل شد
این تبلیغات جدید به نوعی نمایش قدرت عکاسی آیفون ۶ است.
اپل تصمیم گرفته یک کمپین بزرگ درباره دوربین عکاسی آیفون ۶ در سراسر جهان به راه بیندازد.
این شرکت این کمپین را با نمایش عکسهای دیدنی که توسط آیفون ۶ گرفته شده و با اپلیکیشن‌های روی موبایل ویرایش شده را از روی سایت خود شروع کرد. حالا این کمپین که شامل عکسهایی از ۷۷ عکاس در ۷۰ شهر و ۲۴ کشور جهان است قرار است به مجلات، روزنامه‌ها و بیلبوردها و پوسترهای تبلیغاتی شهری راه پیدا کند.
این تبلیغات جدید به نوعی نمایش قدرت عکاسی آیفون ۶ است و درست در زمانی آغاز می‌شود که رقبای اپل از جمله سامسونگ در هنگام معرفی گوشی جدید خود در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا کیفیت دوربین اپل را مورد نقد قرار دادند.
بیلبوردهای بزرگ در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، تایلند ، مالزی، ژاپن و امارات نصب شده، در پشت جلد مجلاتی چون نیویورکر منتشر شده است.
به نظر می رسد اپل با راه‌اندازی این کمپین تصمیم گرفته از ارزشی که محصولش در میان مشتریان ایجاد کرده به عنوان یک ابزار تبلیغی بهره بگیرد واین رویکردی متفاوت از تبلیغ مستقیم یک محصول است. استفاده از عکسهای افراد عادی ویژگی این کمپین تبلیغاتی اپل است و آن را نسبت به یک کمپین ساختگی متمایز می‌کند.
........................
خبر : Spartan مایکروسافت آماده رقابت با همه مرورگرهای اینترنتی است
مایکروسافت مبتنی بر پروژه Spartan مرورگر جدید و مدرنی را مخصوص ویندوز ۱۰ تولید می‌کند که رایانه‌های شخصی، رایانه‌های لوحی و گوشی‌های هوشمند می‌توانند آن را مورد استفاده قرار دهند.
موتور جدید پشتیبان این مرورگر اینترنتی موسوم به Edge با موتور ویژه مرورگر Internet Explorer 11 که با نام Trident متفاوت است و به گفته کارشناسان، سایت‌های اینترنتی در آن مانند Chrome و با سرعت بیشتر باز می‌شوند.
اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که مایکروسافت یکی از مشهورترین و کاربردی‌ترین محصولات خود یعنی IE را به خاطر این مرورگر جدید کنار می‌گذارد.
نام Spartan به یکی از بازی‌های کنسول Xbox One موسوم به Halo: Spartan Assault برمی‌گردد و مایکروسافت از آن به عنوان بهترین رقیب برای تمام مرورگرهای اینترنتی موجود در بازار یاد می‌کند.
بسیاری از کارشناسان شرکت گوگل را به عنوان مایکروسافت مدرن یاد می‌کنند و در این میان، از Spartan به عنوان Chrome جدید یاد می‌شود.
لازم به ذکر است که مرورگر IE بیش از ۲۰ سال قدمت دارد و به همین خاطر مایکروسافت به راحتی نمی‌تواند آن را کنار بگذارد.
گروه توسعه‌دهنده مرورگر Spartan همچنین ده‌ها حفره امنیتی و مشکلات موجود در آخرین نسخه IE را نیز برطرف کرده است و به صورت همزمان می‌کوشد از آن پشتیبانی کند.
............................
خبر :  رویای پرواز انفرادی انسان در یک قدمی تحقق است
پرواز قرن‌ها یکی از بزرگترین آرزوهای انسان بوده‌ است، و درست از زمانی که انسان فهمید چطور می‌توان با کمک هواپیما پرواز کرد، گروهی به این فکر افتادند که چطور می‌توان بدون هواپیما پرواز کند.
شركت مارتين جت‌ پك قصد دارد اين رويا، روياي پرواز انفرادي را از جلوه‌هاي ويژه فيلم‌هاي جيمز‌باند به محصولي تجاري تبديل كند و به نظر مي‌آيد در محقق ساختن اين هدف به موفقيت نزديك‌تر شده‌است.
اين شركت نيوزيلندی به تازگي براي تكميل ماشين‌های پرواز انفرادي خود توانسته از شركتي چيني كمك‌هزينه هنگفتي دريافت كند، زيرا اين شركت، كوانگ‌چي ساينس بخشي از سهام مارتين‌جت‌پك را خريداري كرده‌است. اين شركت اولين‌بار ماشين‌هاي پرواز انفرادي خود را در سال 2008 معرفي كرد. در آن سال اين ماشين توانست پرواز كرده و چند متر از زمين فاصله بگيرد. در سال 2011،‌نمونه‌اي ديگر از اين ماشين براي هفت دقيقه پرواز كرد و تا ارتفاع 1.5 كيلومتري پيش رفت.
 برخلاف تصوری كه از نام جت‌پك برخاسته‌است،‌اين شركت براي ساخت ماشين‌هاي خود از موتور جت استفاده نمي‌كند و در عوض از دو فن بزرگ در دوطرف محل قرارگيري انسان استفاده كرده‌است كه ظاهر ماشين را به يك كوادكوپتر (ماشين پرنده‌اي با چهار باله) تبديل كرده‌است.
اگرچه اين جليقه‌هاي پرنده در آزمايش‌هاي انساني موفقيت‌آميز عمل كرده‌اند، مي‌توان از آنها در پروازهاي غيرسرنشين‌دار نيز بهره برد. پس از تكميل نهايي، اين ماشين 200 هزار دلاري سرعتي برابر 74 كيلومتر بر ساعت دارد و به زودي مي‌تواند تا ارتفاع 900 متري پرواز كند.
............................
خبر :  نکاتی برای خرید پاوربانک مناسب
پاوربانک نام جدیدی است که این روزها به گوش می‌رسد و مردم برای رفع نیاز خود در مکان‌هایی که به برق دسترسی ندارند و به‌ویژه در سفرها از آن استفاده می‌کنند. صفحه‌نمایش‌های بزرگ، پیچیدگی و کارکردهای زیاد اسمارت‌فون‌ها و گجت‌ها باعث مصرف بیشتر باتری شده، به نحوی که افرادی که به‌صورت دايم از گوشی و امکانات آن استفاده می‌کنند نیازمند شارژ روزانه گوشی، تبلت و ابزارهای همراه خود هستند و برای‌ آنها بسیار ناراحت‌کننده است که در مکان و زمانی که دسترسی به برق برای شارژ ندارند، ناگهان با مشکل از دست رفتن و تمام شدن شارژ باتری مواجه شوند.
چند سالی از عرضه دستگاه شارژ همراه یا پاوربانک‌ها به بازار می‌گذرد، اما هنوز آنچنان در بین کاربران شناخته‌شده نیستند. شاید این موضوع به‌دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد این محصول باارزش باشد. پاوربانک یا دستگاه شارژ همراه وسیله‌ای است کم‌حجم که با داشتن شارژی مشخص نیاز شما را در رابطه با کمبود باتری موبایل و ابزارهای همراه برطرف می‌کند و دارای انواع مختلفی است. این دستگاه با توجه به ظرفیتی که شما در هنگام خرید انتخاب می‌کنید می‌تواند گوشی یا تبلت را برای چندبار متوالی شارژ کند.
پاوربانک یک باتری جداگانه با ابعادی کوچک‌تر از کف دست است که روی آن یک درگاه ورودی برای شارژ کردن آن و یک درگاه خروجی برای اتصال به دستگاه‌های مختلف و شارژ آنها قرار گرفته است و به‌راحتی در جیب قرار می‌گیرد.
توان پاور‌بانک‌ها مانند باتری گوشی‌ها بر حسب واحد میلی‌آمپر ساعت سنجیده می‌شود. این باتری‌ها معمولا به نوع آنها 80 تا 95 درصد کارایی بستگی دارند و بقيه انرژی آنها به گرما تبدیل می‌شود. در زمان خرید یک پاوربانک خوب باید به این نکات توجه کنیم:
اطمینان از اصل بودن، داشتن کیفیتی بالا، ظاهری زیبا و قیمتی مناسب از جمله عوامل مهم هر خرید موفق است، اما توجه داشته باشید داشتن کیفیت مناسب از بقیه مهم‌تر است.
دانستن ظرفیت باتری گجت و ابزارتان (تبلت، گوشی و...) اهمیت زیادی دارد، به این علت که پاوربانکی با ظرفیت کمتر از ظرفیت باتری وسیله‌تان خریداری نکنید.
براي مثال، اگر ظرفیت باتری گوشی شما 2000 میلی آمپرساعت است؛ با یک پاوربانک 2000 میلی آمپرساعت می‌توان یک‌بار به‌صورت کامل گوشی را شارژ کرد. یک پاوربانک با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت می‌تواند یک ظرفیت مناسب و خوب برای هر فرد باشد. البته ظرفیت پاوربانک به نیاز شما و گنجایش مورد نیاز شما بستگی دارد.
اگر می‌خواهید از پاوربانک خود برای شارژ گوشی، تبلت و ... استفاده کنید، یک پاوربانک با جریان خروجی 1/2 میلی‌آمپر مناسب است.
نسبت به نوع دستگاه و نیاز شما، مهم است که پورت خروجی مناسب باشد. معمولی‌ترین پورت خروجی، پورت‌های USB است که همه پاوربانک‌ها از آن برخوردارند. از دیگر نمونه‌های خروجی پورت مخصوص دستگاه‌های اپل و پورت وای‌فای است که می‌تواند دستگاه‌هایی را که از شارژ وای‌فای پشتیبانی می‌کنند به‌صورت وای‌فای شارژ کند.
بهتر است به‌جز موارد بالا به این ویژگی‌ها هم توجه داشته باشید.
می‌دانیم که آتش اغلب توسط یک اتصال کوتاه ایجاد می‌شود. شارژر همراهی را انتخاب کنید که سیستم حفاظتی در مقابل اتصال کوتاه را داشته باشد.
حفاظت در مقابل شارژ بیش از حد (Overcharge)
ما به پاوربانکی نیاز داریم که جریان الکتریسیته را زمانی که شارژ باتری کامل شد، قطع کند. برای اینکه شارژ بیش از حد حتما عمر باتری پاوربانک و باتری دستگاه در حال شارژ را کوتاه می‌کند.
بهتر است شارژر همراه دارای طیف دمای کارکرد بالایی باشد.
با ویژگی خاموش شدن خودکار (Auto Off)  در واقع می‌توان هم‌ردیف قابلیت حفاظتی Overcharging دانست که با اتمام شارژ دستگاه جریان قطع شود تا دستگاه آسیب ندیده و دمای داخلی آن افزوده نشود.
............................
خبر:  میکرو اس‌ دی 200 گیگابایتی هم رسید
با افزایش ظرفیت کارت‌های میکرو اس دی سن دیسک به 200 گیگابایت می‌توان از آنها برای ذخیره سازی 20 ساعت ویدئو با حداکثر کیفیت استفاده کرد.
تا به حال حداکثر ظرفیت کارت های حافظه میکرو اس دی 128 گیگابایت بوده و هم اکنون این رقم به 200 گیگابایت رسیده که تاکنون بی سابقه بوده است.
سن دیسک می گوید با ایجاد تغییراتی در طراحی این حافظه ها و تغییر فرایند تولید توانسته بیت های بیشتری را در تراشه حافظه های مذکور بگنجاند. این شرکت از ارائه جزییات بیشتر در این زمینه خودداری کرده است.
سرعت انتقال داده به این کارت های حافظه 90 مگابایت در ثانیه است که به معنای انتقال 1200 عکس به آنها در هر دقیقه است. قرار است این حافظه های کوچک به قیمت 400 دلار از سه ماهه دوم سال 2015 عرضه شوند.
............................
خبر:  ماده‌ محافظ برای پیشگیری از رسوب پروتئین در بیماران ضایعات نخاعی تولید شد
رئیس مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران از تلاش موفقیت‌آمیز محققان این مرکز در تولید ماده‌ای برای جلوگیری از رسوب پروتئین در بیماران ضایعات نخاعی خبر داد و گفت: این ماده مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا قرار گرفته است.
دکتر محمدتقی جغتایی با اشاره به مطالعات در دست انجام این مرکز روی ضایعات نخاعی و مغزی در مدل حیوانی ادامه داد: در این راستا با استفاده از روش‌های مولکولی و سلولی تعداد زیادی پروژه تحقیقاتی در مدل حیوانی اجرایی کردیم.
رئیس مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: در مطالعات اخیر درصدد ارائه مدل درمانی برای بیماران ضایعات نخاعی و مغزی در فاز انسانی هستیم.
جغتایی در این باره توضیح داد: در صورتی که دستگاه اعصاب محیطی قطع شده باشد، امکان ترمیم آن وجود دارد ولی اگر دستگاه عصب مرکزی قطع شود امکان ترمیم آن کم است چرا که دستگاه عصب مرکزی عامل تولید سلول‌های شوان، بافت اطراف عصب و فاکتورهای رشد است و در صورت قطع نخاع در فضای خالی بین سلولی پروتئینی به نام "گلیکو پروتئین" رسوب می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه رسوب این پروتئین موجب به روز رخم‌هایی به نام زخم‌های "گلیالی" خواهد شد، اضافه کرد: علاوه بر آن با قطع نخاع، حفره‌ای در نخاع ایجاد می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: در این مطالعات به دنبال یافتن راهکارهایی برای جلوگیری از به روز زخم‌های گلیالی و جلوگیری از رسوب پروتئین در فضای بین سلولی بودیم.
جغتایی با بیان اینکه برای دستیابی به این راهکارها از انواع سلول‌های بنیادی استفاده کردیم، گفت: برای جلوگیری از زخم گلیالی موفق به تولید ماده "نورو پروتکتیو" از موادی به نام G- CFS شدیم.
وی با تاکید بر اینکه این ماده مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است، یادآور شد: این ماده از رسوب پروتئین گلیکو پروتئین در فضای بین سلولی جلوگیری می‌کند.
............................
خبر :  آلکاتل هم گوشی 5.5 اینچی عرضه کرد
شرکت آلکاتل که قبلا 24 مدل مختلف از گوشی‌های OneTouch Pixi 3 را در نمایشگاه سی ای اس عرضه کرده بود، مدلی 5.5 اینچی از این محصول را در دسترس علاقمندان قرار داد.
این گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید 5 لالی‌پاپ است و یکی از مدل های آن به گونه ای طراحی شده که با شبکه های نسل چهارم تلفن همراه سازگاری داشته باشد. مدلی که تنها با شبکه‌های نسل سوم سازگار است نمایشگری با دقت پایین تر یعنی 960 در540 پیکسل دارد و دقت نمایشگر مدل نسل چهارم برابر با 1280 در 720 است.
یک گیگابایت RAM و 8 گیگابایت حافظه داخلی و امکان نصب حافظه خارجی به میزان حداکثر 128 گیگابایت از جمله امکانات گوشی مذکور است.
برخی ویژگی‌های دیگر آن عبارتند از دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و دوربین دو مگاپیکسلی در جلو، باتری های 2910 و 2800 میلی آمپری در مدل های نسل سوم و چهارم و پردازنده های چهار هسته ای Snapdragon 210 از نوع 1.1 و 1.3 گیگاهرتزی در دو مدل نسل سوم و چهارم.
............................
خبر:  ژاکتی که با روحیه شما رنگ عوض می‌کند
ژاکت جدیدی ساخته شرکت آنسین (The Unseen) مجهز به جوهرهای داخلی با امکان تعویض رنگ است که با توجه به فعالیت‌های مغز شما و بر اساس روحیه‌ای که دارید رنگ عوض می‌کند. این پوشاک که با نام حس هشتم معرفی شده، شرح‌ حال روحی شما را با اندازه‌گیری فعالیت الکترومغناطیس در مغز به‌نمایش می‌گذارد. این امواج الکترومغناطیس توسط گیرنده‌‌هایی در ژاکت به رنگ تبدیل می‌شوند.
در سایت رسمی تولیدکننده این ژاکت آمده است: "هدف آنسین آن است که انرژی نهفته و ناپیدای افراد را توسط یک ابزار فیزیکی و از طریق اندازه‌گیری فعالیت مغناطیسی EEG بازنمایی کند. این سیگنال‌های زیستی سرانجام می‌توانند با استفاده از الگوهایی مشخص به رنگ تبدیل شوند".
کسی که از این ژاکت استفاده می‌کند همچنین به یک نوار EEG مغزی مجهز می‌شود که به‌طور بی‌سیم با برنامه‌ای روی گوشی ارتباط برقرار می‌کند. این برنامه داده‌های EEG را به ابزار فیزیکی درون لباس ارسال می‌کند و در پاسخ رنگ آن را تعویض خواهد کرد.
هر یک از رنگ‌های لباس بیانگر احساس و خلق و خوی فرد هستند. در سایت درباره این رنگ‌ها نوشته‌اند: "قرمز بیانگر خشم، اضطراب و عصبیت است، درحالی‌که رنگ سبز نشان‌دهنده روحیه اجتماعی است. آبی نشان می‌دهد آرام هستید و به‌دنبال صداقت و صلح می‌گردید و سفید هم بیانگر حساسیت درونی و ظرفیت‌های روانی مطلوب است".

نظرات : 0

ثبت نظر

34276