۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

سبد ETF ‌های فرابورس ایران کامل می‌شود

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، این ETF از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت است که می‌تواند در انواع اوراق مشارکت، گواهی سپرده بانکی، سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت و سایر اوراق پذیرفته شده در فرابورس ایران و بورس اوراق بهادار تهران سرمایه‌گذاری کند.
شرکت‌های تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و گروه مالی پارسیان، موسسان این صندوق هستند و شرکت تأمین سرمایه آرمان به عنوان بازار گردان، با دامنه مظنه یک درصد و سقف تعهدات معاملات روزانه به میزان 5 میلیون ورقه، وظیفه بازار گردانی واحدهای سرمایه‌گذاری عادی صندوق را بر عهده دارد، ضمن آنکه این صندوق فاقد سود دوره‌ای بوده و سرمایه‌گذاران می‌توانند از محل فروش بخشی از واحدهای سرمایه‌گذاری خود، سود مورد نیاز را دریافت کنند.
بر اساس این گزارش، محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید 100 هزار واحد تعیین شده و سفارش‌های خرید باید مضربی از 10 واحد باشد ولی هیچ‌گونه محدودیتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در تعداد اوراق قابل خریداری وجود ندارد.
همچنین باید یادآور شد که نقل و انتقال واحدهای سرمایه‌گذاری و صدور و ابطال آنها معاف از مالیات و خرید آن مستلزم وجود کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است.
این گزارش می‌افزاید، برای اولین بار تابلوی معاملات صندوق‌های قابل معامله 6 مهرماه 92 در فرابورس ایران راه‌اندازی شد و صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان ششمین ETF در این بازار است.

نظرات : 0

ثبت نظر

75930