۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

وزیر ICT ایران با وزیر توسعه ترکیه دیدار کرد

به گزارش ICTPRESS، محمود واعظی روز شنبه در دیدار با جودت اییلماز وزیر توسعه ترکیه، افزود: اسنادی که قرار است در سفر رئیس جمهور ترکیه به امضا برسد با حضور وزیر توسعه ترکیه و هیات های کارشناسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیمه دوم فروردین ماه سال آینده به کشورمان سفر خواهند کرد و دومین جلسه کابینه مشترک دو کشور تشکیل خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: ما آمادگی داریم با رویکرد مثبت مقدمات سفر را فراهم کنیم.
جودت اییلماز وزیر توسعه جمهوری ترکیه نیز در این جلسه با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای گسترش روابط دو کشور، گفت: ایران و ترکیه دو کشور دوست و برادر هستند که برای توسعه روابط تلاش گسترده ای دارند.
وی افزود: رابطه دو کشور تنها در سطح دو کشور نبوده بلکه تاثیر آن در روابط منطقه ای و ارتقا و توسعه کشورهای منطقه تاثیر مستقیم دارد.
وزیر توسعه جمهوری ترکیه، اظهار داشت: امضا قرارداد تجارت ترجیحی، حل و فصل مشکل حمل و نقل، راهکارهای سرمایه گذاری و یافتن راهکارهایی برای آینده موضوعاتی بود که در گذشته میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
اییلماز افزود: در این جلسه با حضور رئیس جمهوری ترکیه و ایران موضوعات انرژی، توریسم، بانکی، فاینانس و سایر روابط که دو کشور را تحت تاثیر قرار می دهد مورد بحث قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور ترکیه علاوه بر ابعاد روابط دو جانبه و چند جانبه موضوعات فرهنگی، اقتصادی بصورت جزئی مورد بررسی خواهد گرفت.
وزیر توسعه جمهوری ترکیه اضافه کرد: با توجه به مناسبت فرارسیدن نوروز از طرف خودم این عید را به ملت ایران و مسئولان و دولتمردان تبریک عرض می کنم.

نظرات : 0

ثبت نظر

66600