۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

دومین دوره جایزه چالش نوآورانه با حمایت فناپ برگزار شد

به گزارش ICTPRESS، این رویداد پس از برگزاری در سال گذشته، امسال نیز با هدف حمایت از جوانان مستعد و خلاق ایرانی برگزار شد تا منتخبان بتوانند با حمایت های مادی و معنوی از ایده های آنها، کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات خود را راه اندازی کنند.
قائم مقام مدیرعامل فناپ در این مراسم، موانع و چالش های نوآوری زیادی را برای افراد نوآور برشمرد که در این میان، دو مانع فردی و سازمانی را بسیار مهم دانست و گفت: یکی از موانع فردی، تمایل به همرنگی با سازمان و دیگر ترس از شکست است، افرادی که برای همکاری و یا برای اشتغال به مجموعه وارد می شوند، بایستی بتوانند به آرامی با مجموعه همرنگ شوند چون که چرخ دنده های سازمان های بزرگ، تیزی ایده های شما را آرام آرام، کند می کند و باعث می شود بسیاری از ایده های نوآورانه را کنار بگذارید و با آن مقابله کنید.
وی در ادامه افزود: اگر نظرات خود را با قاطعیت بیان نکنید، نمی توانید در سازمان های بزرگ منشا اثر باشید و به دلیل عدم دفاع از ایده هایتان به فراموشی سپرده می شوند، بنابراین بایستی به دنبال راه حل های جایگزین باشید.
قائم مقام مدیرعامل فناپ گفت: مشکلات ساختاری و چگونگی ارائه آزادی به افراد صاحب ایده از جمله چالش ها و موانع سازمانی است و اولین چیزی که افراد را، چه کسانی که تمایل به اشتغال و چه افرادی که تمایل به همکاری دارند، آزار می دهد، مشکلات ساختاری بوده، چون که برای پذیرش افراد نوآور آماده نیستیم.
اسلامی با اشاره به زمان تاسیس فناپ و شروع فعالیت های این شرکت گفت: فناپ در آغاز راه استارتاپی برای نوشتن core Banking بود که پس از آن، فعالیت خود را در دیگر حوزه ها گسترش داد.
وی هدف این شرکت را تسهیل زندگی شهروندان دانست و افزود: هدف ما آسایش زندگی ایرانیان بوده تا بتوانند راحت تر و بدون اتلاف وقت، فعالیت های روزمره خود را انجام دهند، پس گذشته را فراموش نکنیم و همیشه به یاد داشته باشیم که در چه جایگاهی بودیم.
اسلامی در ادامه با ذکر مثالی در خصوص انجام فعالیت های بانکی بیان کردند: با ایجاد دستگاه ATM فعالیت ها همه زمانی شد و افراد، فارغ از زمان، به صورت شبانه روزی کارهای روزمره بانکی را انجام می دادند، اما پس از این اتفاق، با ورود موبایل و ارائه خدمات بر بستر آن، بحث همه مکانی شکل گرفت به گونه ای که افراد در هر مکانی امور خود را انجام می دهند.
وی با اشاره به حوزه حمل و نقل هوشمند تصریح کرد: فناپ به حوزه حمل و نقل هوشمند ورود کرد اما هدفمان جریمه کردن افراد نبود، بلکه هدفمان این بود که شهروندان بتوانند علاوه بر سفر با وسیله نقلیه خود، هزینه ها را نیز همزمان پرداخت کنند.
قائم مقام مدیرعامل فناپ اظهار داشت: ورود در این حوزه ها یک مشکل ایجاد کرد و آن از دست رفتن ایده ها بود که برای رفع این موضوع و حل مشکلات ساختاری، به ساختار جدیدی چون مرکز نوآوری و فناوری رسیدیم تا ایده ها ثبت شوند و افراد صاحب ایده آموزش های لازم را در این راه ببینند.
اسلامی، پس از شکل گیری مرکز نوآوری در فناپ، ایجاد کافه IT را قدم دیگری برای حل مشکل نبود فضای مناسب در این مسیر دانست و گفت: علاوه بر مرکز نوآوری، محیطی مناسب چون کافه IT را ایجاد کردیم تا برای شما نوآورها خدمات خاصی را ارائه دهد و بر روی ایده های خود کار کنید.
وی با بیان اینکه مشکل سازمانی دیگر مربوط به محدوده های آزادی است، اظهار داشت: مشکل دیگر چگونگی دادن آزادی به افراد نوآور است، اعتقاد ندارم که سازمان ها بایستی برای هدفگذاری شما را آزاد بگذارند، بلکه بایستی در مقام عمل، اجرا و چگونگی رسیدن به آن شما آزاد گذاشته شوید و یک مجموعه موفق راهی جز دادن آزادی به شما در مقام عمل ندارد.
اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که نوآوران بتوانند تمامی موانع و فشارها را به فرصت تبدیل کنند و خروجی های خوبی را به ارمغان آورند.
بنابراین گزارش، در این مراسم مدیران هلدینگ فناپ، رئیس و مدیران سازمان نصر تهران، مدیران سازمان فناوری اطلاعات، نماینده انجمن تشکل های ICT کشورهای عرب و صاحبان بیش از 30طرح منتخب دومین جایزه چالش نوآورانه حضور داشتند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

31322