۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

توسعه روابط دو کشور به رفاه و توسعه منطقه می انجامد

به گزارش ICTPRESS، دکتر واعظی در پایان نشست نخست با وزیر توسعه جمهوری ترکیه از گفت و گو در زمینه مسایل منطقه نیز خبر داد و گفت: موضوع افراطی گری و نوع فعالیت گروه تروریستی داعش در کشورهای همسایه محکوم است و در این زمینه دو کشور ایران و ترکیه می توانند با همکاری یکدیگر در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه نقش زیادی ایفا کنند.
وی تاکید کرد: نباید اجازه داد چهره رحمانی اسلام توسط یک گروهک افراطی مخدوش شود.
جودت ییلماز نیز با ابراز تاسف از وجود تنش های فرقه ای در منطقه، گفت: تاثیر سوء این تنش ها را مردم منطقه از نزدیک حس کردند و همکاری ایران و ترکیه در این زمینه تاثیر به سزایی برای منطقه دارد.
وی ایران و ترکیه را دو کشور بزرگ اقتصادی منطقه برشمرد و گفت: توسعه روابط سیاسی، اقتصادی دو کشور به رفاه و توسعه منطقه می انجامد. لذا هر چه وجوه مشترک خود را افزایش دهیم به همین میزان سطح روابط منطقه افزایش می یابد.
وزیر ارتباطات در ادامه با بیان تلاش برای فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران گفت: به منظور فراهم کردن مقدمات سفر آقای اردوغان روی اسنادی که قرار است در این سفر نهایی شود بحث و گفتگو شد و در این میان 12 سند مورد تبادل نظر قرار گرفت.
وی با ابراز خرسندی از گسترش روابط اقتصادی ایران و ترکیه در سال گذشته گفت: حجم روابط دو کشور به 14 میلیارد دلار رسیده است که برای رفع عوامل و موانع مذاکره شد تا حجم روابط دو کشور افزایش یابد.
وی با تاکید بر همکاری بخش خصوصی دو کشور برای توسعه اظهار داشت:  همکاری در خصوص موارد گمرکی، حمل و نقل، انرژی، تجارت، بهداشت و سرمایه گذاری بخش خصوصی دو طرف از دیگر موضوعات مورد بحث بود.
دکتر واعظی ابراز امیدواری کرد تا مذاکرات نمایندگان دو کشور با موفقیت ادامه یابد و به نتایج مطلوبی نائل شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

39395