۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

سیاستهای حمایتی از استارت آپ‌ها تدوین می شود

به گزارش ICTPRESS، نخستین جلسه کارگروه بررسی و سیاست گذاری درباره نحوه حمایت از شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت‌آپ) با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی توسط معاونت فناوری مرکز ملی فضای مجازی به منظور شناسایی وضعیت جاری عملکرد شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت‌آپ) و رخدادهای مربوط به آن در کشور، بررسی چگونگی ساماندهی فضای کارآفرینی و طرح راهکارهای حمایتی کلان برای ارزش گذاری و حمایت از این فضا برگزار شد.
بنا بر این گزارش، توسعه شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت‌آپ) در رشد اشتغال زایی، تآمین نیازهای بازار با اتکا به توانمندی‌های داخلی، افزایش خلاقیت و نوآوری و توسعه پایدار اقتصادی مؤثر خواهد بود.
همچنین، هم راستایی با روند رشد و توسعه جهانی در این حوزه نیز امکان ورود به بازارهای جهانی را برای کارآفرینان داخلی میسر می‌سازد.
در حال حاضر، رخدادهای هم اندیشی متعددی درباره ارائه ایده‌ها و معرفی شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت‌آپ ویکندها) عمدتا با هدف آموزش صاحبان ایده و برقراری ارتباط بین عوامل مؤثر در اکوسیستم استارت‌آپ با یکدیگر در کشور برگزار می شود.
با توجه به پتانسیل بالای ایران از نظر نیروی انسانی خلاق و کارآزموده و نیز فاصله قابل توجه بازار کسب و کار و تجارت الکترونیکی ایران تا اشباع، در صورت ساماندهی بهینه و به موقع این فضا، می‌توان اکوسیستم کارآفرینی را به مرحله رشد و سودآوری در سطح ملی رسانده و کشور را در حوزه اقتصاد دیجیتال و اقتصاد اینترنتی در سطح جهان مطرح کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

92090