۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه شنبه 25 فروردین

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر:  مقابله جدی روسیه با هرزه نگاری اینترنتی
مقامات روسی می‌گویند قصد دارند تعدادی از وب سایت‌های بزرگ هرزه‌نگاری اینترنتی را در این کشور بلوکه کنند. در حال حاضر 136 سایت مستهجن در فهرست سیاه روس‌ها قرار گرفتند.
Roskomnadzor که نهاد فدرال ناظر بر اینترنت در روسیه محسوب می‌شود می‌گوید این اقدام بر مبنای تصمیم یک دادگاه در جمهوری تاتارستان روسیه انجام می‌شود. بر اساس حکم یاد شده سایت‌ها 3 روز فرصت دارند محتوای مستهجن خود را پاک کنند و در غیر این صورت فیلتر خواهند شد.
در این حکم به برخی کنوانسیون‌های جهانی مصوب سال‌های 1910 تا 1923 در مورد ممنوعیت توزیع مطالب مستهجن استناد شده است. این کنوانسیون‌ها توسط روسیه تزاری و سپس اتحاد جماهیر شوروی به امضا رسیده است.
علاوه بر سایت های روسی، سایت های خارجی پربازدید مستهجن هم به زودی در این کشور بلوکه خواهند شد. این اولین بار است که چنین تصمیمی در روسیه اتخاذ می شود.
..........................
خبر:  هزاران هکر در جهان قادر به تخریب گسترده اینترنت هستند
کارشناسان می‌گویند حدود پنج هزار هکر در جهان می‌توانند حملات مخرب در ابعادی به اندازه حمله هکری به شرکت سونی را سازماندهی کنند و اکثر شرکت‌ها در برابر این حملات آسیب پذیرند.
جان میلر معاون شرکت امنیتی Cylance در کالیفرنیای آمریکا معتقد است موانع اندکی وجود دارند که با استفاده از آنها بتوان جلوی چنین حملاتی را گرفت و خرابکاری‌هایی از این دست که به شرکت‌های چند ملیتی بسیار بزرگ جهان لطمه وارد می‌کند نیاز به حملات آن چنان پیچیده‌ای هم ندارد.
وی که با برنامه خبری 60 دقیقه شبکه سی بی اس آمریکا سخن می‌گفت، در مورد تبعات اجرای چنین حملاتی به شدت هشدار داد.
در نوامبر گذشته حمله بی سابقه هکری به سونی پیکچرز باعث بازگشت این شرکت به 50 سال پیش و  توقف کامل استفاده از گوشی هوشمند، رایانه و اینترنت در این شرکت و بازگشت به عصر کاغذ و خودکار شد. هکرها توانستند فیلم های سینمایی ساخت سونی، میلیون ها سند و قرارداد اداری و اطلاعات خصوصی کارکنان و هنرمندان و بازیگران طرف قرارداد با سونی و جزییات ارتباطات و مکالمات آنها را هم سرقت کنند.
حمله مذکور که ابتدا به کره شمالی نسبت داده شد و بعدها مشخص شد با همکاری یکی از کارمندان سابق سونی انجام شده و از روسیه و چند کشور دیگر مدیریت شده، ثابت کرد که حملات سایبری می تواند کسب و کار یک موسسه تجاری را به طور کامل متوقف کند.
جان میلر پیش بینی کرد که میزان این حملات افزایش می یابد و شرکت های بیشتری از آن متضرر خواهند شد. وی در مورد تعمیق این خرابکاری ها هم هشدار داد.
..........................
خبر:  به روزرسانی برنامه‌های چندرسانه‌ای محبوب اپل
شرکت اپل روز گذشته تعدادی از برنامه‌های ویرایش ویدئوی حرفه‌ای خود را به روز کرد و امکاناتی همچون قابلیت‌های سه بعدی، پشتیبانی از فرمت‌های تازه و ... را به آنها افزود.
از جمله برنامه‌های به روزشده می‌توان به فاینال کات پرو، کامپرسور و موشن اشاره کرد.
در برنامه Final Cut Pro 10.2 ، امکاناتی در ارتباط با ویدئوهای سه بعدی هم در نظر گرفته شده و ابزار تازه ای برای تنظیم رنگ و جلوه های تصویری نیز در نظر گرفته شده است. اپل همچنین از شیوه پردازش RED RAW هم پشتیبانی کرده است.
در برنامه Motion 5.2 هم که با برخی قابلیت های سه بعدی سازگار شده کاربران می توانند محیط ها و موادی را برای افزودن به ویدئوها طراحی کنند و به محیط برنامه Final Cut Pro X اضافه کنند. برنامه Compressor 4.2 هم بسته بندی فیلم ها برای فروش در فروشگاه آی تیونز را تسهیل می کند.
اپل امیدوار است با عرضه نسخه تازه Final Cut Pro X توجه افراد حرفه ای و حتی کارگردان های هالیوود را هم به خود جلب کند، به خصوص که در نسخه تازه تدوین فیلم ها نیز راحت تر شده است.
این به روزرسانی ها برای مالکان نسخه های قبلی نرم افزارهای مذکور رایگان است ولی خرید نسخه جدید فاینال کات 300 دلار و دو نرم افزار موشن و کامپرسور هر یک 50 دلار هزینه دارد.
..........................
خبر:  تقویت مکالمه زبان انگلیسی در هر زمان و مکان
افراد بسیاری ساعات و هزینه های گزافی را برای آموختن زبان انگلیسی صرف می کنند در صورتی که با نصب برنامه English Conversation می توان به تقویت مکالمه انگلیسی پرداخت.
یکی از کاربردهای مهم اپلیکیشن ها را می توان در آموزش و یادگیری دانست. برنامه های بسیاری برای آموختن زبان انگلیسی وجود دارند که از میان آنها می توان به برنامه English Conversation اشاره کرد. این برنامه به تقویت مکالمه زبان انگلیسی در کاربران می پردازد.
دانستن یک زبان خارجی نه تنها در شرایط کاری امروزی مهم است بلکه می تواند باعث تسریع ارتباطات شود. اکنون موسسه‌ مشهور آموزشی زبان لایتنینگ به ارائه اپلیکیشن متفاوتی برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی پرداخته که  English Conversation نام دارد.
این اپلیکیشن با تمرین های متنوع و متفاوت به تقویت و ارتقاء سطح زبان انگلیسی در کاربران می پردازد بدون اینکه متحمل پرداخت هزینه های زیاد یا صرف زمان در ساعات به خصوص شوند.
کاربران با کمک این اپلیکیشن می توانند به بیش از ۱۵۰۰ مکالمه در دسته بندی های مختلف دسترسی داشته و با سپری کردن مدت زمان کوتاهی برای حل تمرینات به تقویت مکالمه انگلیسی خود بپردازند. این اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و iOS عرضه شده است.
..........................
خبر: پیش خرید یک میلیون ساعت اپل در اولین روز عرضه
بررسی‌ها نشان می‌دهد در اولین روز عرضه ساعت اپل برای پیش خرید، بیش از یک میلیون نفر برای این کار اقدام و اکثرا مدل‌های ارزان قیمت ورزشی را انتخاب کردند.
بررسی های موسسه Slice Intelligence نشان می دهد که بیش از 957 هزار نفر به 9080 فروشگاه آنلاین در سراسر آمریکا مراجعه کرده این ساعت هوشمند را برای خرید انتخاب کردند. البته متوسط تعداد سفارشات ثبت شده به ازای هر نفر 1.3 مورد است و این نشان می‌دهد که بسیاری از افراد بیش از یک ساعت اپل خریداری کردند.
علاوه بر این متوسط مبلغ پرداختی برای خرید هر یک از این ساعت ها 503.83 دلار بوده که نشان می دهد کاربران ترجیح داده‌اند مدل های ارزان ورزشی و نه مدل های گران قیمت 10 هزار دلاری را بخرند.
در مجموع 62 درصد کاربران ساده ترین مدل ورزشی این ساعت را خریداری کرده‌اند. قیمت ارزان‌ترین مدل ساعت اپل 382.83 دلار و قیمت مدل متوسط این ساعت 707.04 دلار است. قرار است عرضه رسمی و عمومی این ساعت ها از 10 روز دیگر آغاز شود.
برآوردهای موسسات تحقیقاتی نشان می دهد که تا پایان سال جاری میلادی 10 میلیون ساعت اپل در آمریکا فروخته خواهد شد.
..........................
خبر:  عطر قهوه اسپرسو ایتالیایی در فضا می‌پیچید
دستگاه قهوه‌ساز اسپرسوی ایتالیایی توسط کپسول باری دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) منتقل خواهد شد.
پرتاب کپسول باری دراگون متعلق به شرکت خصوصی اسپیس ‌ایکس که برای روز گذشته برنامه‌ریزی شده بود، بدلیل شرایط نامناسب جوی لغو و به امروز (سه‌شنبه) موکول شد. دراگون در این مأموریت حامل تجهیزات علمی، آب و غذا و قهوه‌ساز اسپرسوی ایتالیایی است.
دستگاه قهوه‌ساز آزمایشی ISSpresso برای "سامانتا کریستوفورتی"، فضانورد زن آژانس فضایی اروپا (ESA) ساخته شده است.
قرار بود این قهوه‌ساز مدت کوتاهی پس از رسیدن این فضانورد و در ماه ژانویه به ایستگاه فضایی فرستاده شود، اما به دلیل انفجار کپسول باری سیگنوس در زمان پرتاب، این قهو‌ه‌ساز از بین رفت.
کارخانه قهوه‌ Lavazza با همکاری شرکت مهندسی Argotec در تورین و همچنین آژانس فضایی ایتالیا این دستگاه قهوه‌ساز را ساختند، ناسا ایمنی این دستگاه را تایید کرده است.
ناسا به دنبال ایجاد محیطی آرامش‌بخش برای فضانوردان ایستگاه فضایی است و ارسال دستگاه قهوه‌ساز به فضا نیز به همین منظور انجام می‌شود، تیم کنترل مأموریت ناسا همچنین امکان دسترسی فضانوردان به ایمیل، تلفن، اخبار و برنامه‌های ورزشی زنده را فراهم کرده است.
کپسول باری دراگون در این مأموریت همچنین حامل تجهیزات آزمایشگاهی برای "اسکات کلی" است که برای یک مأموریت یکساله، دو هفته پیش به ایستگاه فضایی رسید. این ششمین محموله باری شرکت کالیفرنیایی اسپیس‌ایکس به ایستگاه فضایی است که از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب می‌شود.
این شرکت قصد دارد پس از ارسال فضاپیمای دراگون به ایستگاه فضایی، اولین مرحله موشک فالکون 9 خود را برای فرودی نرم روی یک کشتی پهپاد در اقیانوس آتلانتیک به زمین بازگرداند.
اسپیس‌ایکس این مانور موشک قابل‌استفاده مجدد را یک بار دیگر در زمان پرتاب قبلی کپسول دراگون در ماه ژانویه انجام داده بود که با وجود فرود موفق روی سکوی کشتی بدون‌سرنشین، به دلیل شدت برخورد، منفجر شد.
الون ماسک گفت: بنیان‌گذار شرکت اسپیس‌ایکس، مایع هیدرولیک مرحله اول موشک به پایان رسیده بود و از این رو فرود کاملی انجام نشد، وی اعلام کرده بود که رانشگر امروز که قرار است روی سکوی یک کشتی پهپاد فرود بیاید، از سوخت هیدرولیکی بیشتری برخوردار خواهد بود.
آزمایش جدید، بخشی از تلاش اسپیس‌ایکس برای تولید موشک‌های قابل استفاده مجدد است، چنین فناوری‌هایی می‌توانند هزینه‌های پرواز فضایی را تا 100 درصد کاهش داده و به بازشدن درهای جدید اکتشاف در فضا کمک کند.
کپسول باری دراگون پس از رسیدن به مقصد، حدود پنج هفته به این مدارگرد 100 میلیارد دلاری متصل خواهد بود و سپس با 1370 کیلوگرم محموله متشکل از ابزار علمی، سخت‌افزار و زباله‌های ایستگاه به زمین بازمی‌گردد.
این کپسول در اقیانوس آرام فرود آمده و سپس توسط یک قایق بازیابی خواهد شد. دراگون در حال حاضر تنها فضاپیمایی است که می‌تواند محموله‌ها را به زمین بازگرداند؛ سایر فضاپیماها در حرارت جو زمین سوخته می‌شوند.
..........................
خبر:  تولید پیاز مهربان بدون اشک!
دانشمندان ژاپنی با استفاده از فناوری پیشرفته، یک نسخه بدون اشک از پیاز را تولید کردند که آشپزی با آن را ساده‌تر خواهد کرد.
محققان ژاپنی، تولید ماده قدرتمندی که پیاز در زمان بریده‌شدن منتشر می‌کند را غیرفعال کردند که در نتیجه، گازهای تند عامل اشک‌آلود شدن چشم توسط آن کاهش یافت.
پس از بریده شدن پیاز، یک واکنش شیمیایی باعث تولید ماده پروپنتیال اس اکسید می‌شود. این ماده، آنزیم سنتاز عامل lachrymatory را تشکیل می‌دهد و مسئول تحریک غدد چشم و تولید اشک است. این واکنش همچنین باعث ایجاد تیوسولفات می‌شود که عطر و طعم متمایز پیاز را به وجود می‌آورد.
دانشمندان در روش جدید، از یون‌های تحت تابش برای کاهش سطوح آنزیم مذکور استفاده کردند. آنها در آزمایشات خود دریافتند که آنزیم مذکور در زمان وجود آنزیم دیگری موسوم به آلیناز شکل می‌گیرد که معمولا در سیر وجود دارد. اگر یکی از این سه جزء در واکنش حذف شود، سطوح آنزیم عامل lachrymatory کاهش خواهد یافت.
گروه غذاهای خانگی در ژاپن و تولیدکننده این فناوری، یک پیاز را طی فرآیندی مورد بمباران یون‌های تحت تابش قرار دادند که این اجزا را حذف کرده و به طور چشمگیری سطوح آنزیم را کاهش دادند.
محققان این شرکت در سال 2013 توانسته بودند جایزه ایگ‌نوبل (Ig Nobel) را برای کشف خود در مورد فرآیند بیوشیمیایی عامل به گریه افتادن افراد توسط پیاز دریافت کنند. ایگ‌نوبل جایزه‌ای است که به دستاوردهای مسخره اعطا می‌شود.
هنوز تصمیمی در مورد تجاری‌سازی این پیاز بدون اشک در سال جاری گرفته نشده است.
نتایج این تحقیقات در مجله Nature منتشر شده است.
..........................
خبر:  وقتی پخت‌و‌پز هوشمند می‌شود
اکثریت وسایل مصرفی در منازل مسکونی از لامپ، تلویزیون، یخچال و ... هوشمند شدند و اکنون نوبت به پخت و پز رسیده تا رنگ و بوی فناوری به خود بگیرد.
فناوری به بخش های مختلفی از زندگی انسان ها نفوذ کرده تا علاوه بر تسهیل شدن کارها بر کیفیت زندگی نیز بیافزاید. مخترعان موفق به ساخت و طراحی پیچ متفاوتی برای اجاق گازها شدند که تجربه متفاوتی از پخت و پز را پیش روی مصرف کنندگان قرار می دهد.
با استفاده از این فناوری بایستی برای همیشه با سوختگی غذا یا عدم پخت کافی غذا خداحافظی کرد. این پیچ هوشمند  Meld نام داشته و به اجاق گازها وصل می شود تا به کنترل دما و همینطور میزان پخت غذا بپردازد. این پیچ هوشمند با برنامه های اندروید و iOS سازگار بوده و با نصب آن روی اسمارت فون یا تبلت ها می توان به کنترل میزان دما و پخت غذا پرداخت.
Meld جانشین پیچ های معمولی گازها شده تا بتواند در فرآیند پخت و پز به مصرف کنندگان کمک بهینه ای کند. از قابلیت های این پیچ هوشمند که با اپلیکیشن ها ارتباط برقرار می کند، می توان به مواردی مانند تنظیم حرارت و دمای قابلمه و ماهی تابه ها، خاموش کردن شعله تنها با فشردن یک دکمه، اطلاع از میزان پخت غذا، دمای داخلی ظرف یا حتی تغییر و کنترل دما از راه دور  و ... را اشاره کرد.
این گجت هوشمند تا اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی به بازار فناوری عرضه خواهد شد.
..........................
خبر:  آمازون برای پرواز پهپادهای خود مجوز گرفت
شرکت آمازون به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان از پهپادها برای تحویل بسته های خود درب منزل مشتریانش استفاده می کند.
تنها چند هفته پیش بود که سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) به شرکت آمازون مجوز لازم برای استفاده از پهپادها برای انتقال محصولات خریداری شده این شرکت به درب منزل خریداران را صادر کرد.
این مجوز برای انجام پروازهای آزمایشی ارائه شده و تحت عنوان سرویس جدیدی موسوم به Prime Air به کار گرفته خواهد شد.
فلسفه به کارگیری این روش نوین چیزی جز کاستن از فاصله زمانی دریافت سفارش محصول و تحویل آن درب منزل یا محل کار مشتریان نبوده است. آمازون در تلاش است تا این فاصله زمانی با استفاده از پهپادها تنها ۳۰ دقیقه باشد.
بر اساس این مجوز که آمازون به سختی از سازمان هوانوردی فدرال آمریکا اخذ کرده، پهپادهای این شرکت نباید فراتر از ۱۲۲ متر ارتفاع بگیرند و در عین حال حداکثر سرعت آن نیز باید ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت باشد.
آمازون گفت: این ایده هنوز در مراحل بسیار ابتدایی خود قرار دارد و در صورت موفقیت در این مراحل می توان انتظار آن را داشت که در آینده ای نزدیک پهپادها وسایل مختلف از جمله کتابهای خریداری شده از این شرکت را در کمترین زمان ممکن به دست خریدارانشان برسانند.
در حال حاضر پهپادهایی که در این شرکت به کار گرفته می شوند قابلیت جابجایی بسته هایی به وزن ۲۵ کیلوگرم را دارند.
..........................
خبر:  خدمات اینترنت یک گیگابیتی در آتلانتا
آتلانتا با عرضه خدمات اینترنت با سرعت یک گیگابیت در ثانیه به یکی از سریع‌ترین شهرهای آمریکا در زمینه ارائه این خدمات مبدل شده است.
پیش از این شرکت‌های کام کست و گوگل هم ارائه خدمات اینترنت با سرعت بیش از یک گیگابیت را آغاز کرده بودند و حال ای تی اند تی هم چنین سرویس هایی را ارائه می‌کند و آتلانتا یکی از اولین شهرهایی است که از خدمات مذکور بهره مند شده است.
شرکت کام کست هم که قصد ندارد از رقابت عقب بماند خدماتی را با سرعت دوگیگابیت در ثانیه در همین شهر ارائه کرده که می‌گوید از ماه آینده در دسترس خواهد بود. گوگل قبلا در ماه ژانویه برنامه‌های خود برای ارائه خدمات اینترنت فیبرنوری با سرعت یک گیگابیت در ثانیه را علنی و تصریح کرده بود خدمات مذکور در آتلانتا هم در دسترس خواهد بود.
AT&T می‌گوید قصد دارد در این زمینه دست به سرمایه گذاری 2.8 میلیون دلاری بزند و شبکه های خود را به همین منظور در آتلانتا توسعه بدهد. بخش اعظم این کار بین سال‌های 2012 و 2014 انجام شده است. این شرکت قصد دارد خدمات اینترنت فوق سریع خود موسوم به گیگاپاور را در هشت شهر دیگر نیز ارائه دهد.

نظرات : 0

ثبت نظر

62690